World Travel Awards: Montego Bay beste strandbestemming ter wereldTijdens de World Travel Awards 2010 in Londen is Etihad Airways voor de tweede keer op rij uitgeroepen tot beste luchtvaartmaatschappij ter wereld. Montego Bay in Jamaica en de Britse hoofdstad Londen werden bekroond als beste strand- en stadsbestemming ter wereld. KLM werd beste vliegmaatschappij van Europa.Etihad Airways is de nationale luchtvaartmaatschappij van de Verenigde Arabische Emiraten en sleepte, net als in 2009, ook de prijs voor de beste 'First Class' ter wereld in de wacht.
ReismarktDe verkiezing van de prestigieuze World Travel Awards gebeurt altijd aan de vooravond van de grootste reismarkt voor professionals ter wereld, de World Travel Market in Londen. Dat gebeurde dit jaar op 8 november voor de zeventiende keer.
CategorieënDe prijzen worden uitgereikt op basis van de stemmen van ruim 183.000 professionals uit de reiswereld, afkomstig uit ruim 160 landen. Er zijn in totaal meer dan duizend categorieën en sub-categorieën. De winnaars worden geselecteerd op basis van de relatie met de klanten, creativiteit, kwaliteit van de dienstverlening, innovatie en zakelijk inzicht.
EuropaIn Europa vielen verder prijzen voor Zürich Airport in Zwitserland, de Costa Smeralda op Sardinië in Italië en Istanbul in Turkije. Londen Gatwick werd uitgeroepen tot beste vliegveld van Engeland.
Amerika'sCancun in Mexico werd geëerd als beste stadsbestemming met tevens het beste strand in Midden-Amerika. Rio de Janeiro werd in Zuid-Amerika beste stadsbestemming en TAM Airlines de beste vliegmaatschappij in dat deel van de wereld. In Noord-Amerika werd New York opnieuw bekroond als beste stadsbestemming.
Bron:
www.worldtravelawards.com Persoonlijk doe ik het niet helemaal snappen. Montego Bay is absoluut mijn favoriete 'place to be' in Jamaica (als je downtown een oude grijsaard uit Europa tegenkomt, zou ik dat best eens kunnen zijn), maar als het puur om het strand gaat, kan ik betere plekken in Jamaica aanbevelen. Of ben ik nou gek?