Auteur Topic: World Travel Awards: Montego Bay beste strandbestemming ter wereld  (gelezen 1221 keer)

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +23/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum

World Travel Awards: Montego Bay beste strandbestemming ter wereld

Tijdens de World Travel Awards 2010 in Londen is Etihad Airways voor de tweede keer op rij uitgeroepen tot beste luchtvaartmaatschappij ter wereld. Montego Bay in Jamaica en de Britse hoofdstad Londen werden bekroond als beste strand- en stadsbestemming ter wereld. KLM werd beste vliegmaatschappij van Europa.

Etihad Airways is de nationale luchtvaartmaatschappij van de Verenigde Arabische Emiraten en sleepte, net als in 2009, ook de prijs voor de beste 'First Class' ter wereld in de wacht.

Reismarkt
De verkiezing van de prestigieuze World Travel Awards gebeurt altijd aan de vooravond van de grootste reismarkt voor professionals ter wereld, de World Travel Market in Londen. Dat gebeurde dit jaar op 8 november voor de zeventiende keer.

Categorieën
De prijzen worden uitgereikt op basis van de stemmen van ruim 183.000 professionals uit de reiswereld, afkomstig uit ruim 160 landen. Er zijn in totaal meer dan duizend categorieën en sub-categorieën. De winnaars worden geselecteerd op basis van de relatie met de klanten, creativiteit, kwaliteit van de dienstverlening, innovatie en zakelijk inzicht. 

Europa
In Europa vielen verder prijzen voor Zürich Airport in Zwitserland, de Costa Smeralda op Sardinië in Italië en Istanbul in Turkije. Londen Gatwick werd uitgeroepen tot beste vliegveld van Engeland.

Amerika's
Cancun in Mexico werd geëerd als beste stadsbestemming met tevens het beste strand in Midden-Amerika. Rio de Janeiro werd in Zuid-Amerika beste stadsbestemming en TAM Airlines de beste vliegmaatschappij in dat deel van de wereld. In Noord-Amerika werd New York opnieuw bekroond als beste stadsbestemming.

Bron: www.worldtravelawards.com

Persoonlijk doe ik het niet helemaal snappen. Montego Bay is absoluut mijn favoriete 'place to be' in Jamaica (als je downtown een oude grijsaard uit Europa tegenkomt, zou ik dat best eens kunnen zijn), maar als het puur om het strand gaat, kan ik betere plekken in Jamaica aanbevelen. Of ben ik nou gek?
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

SoulJah

• Full Member
  • Waardering: +5/-0
  • Out of Many we are One!

Ik weet nog mijn eerste keer in Jamaica en de eerste keer dat ik naar het 'strand' ging...dead end beach! Gek genoeg ben ik nog steeds verknocht aan dat stukje zand met drie (of zijn het er 4) en een halve palmboom...Ik ga nu als ik er ben naar Doctors Cave (Jamdung's zandvoort) vanwege mijn dochtertje of richting Negrill maar ik weet nog wel dat ik bounty stranden verwacht had dat was toch best wel een teleurstelling...
If you don't stand for something, you will fall for everything!

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +23/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum

Ja, vind ik dus ook.

Heerlijke stad Montego Bay, maar voor het strand kun je beter andere plekken opzoeken. Die er in Ja genoeg zijn trouwens.

Overigens heeft Dead End toch wel iets, vooral in het weekend als de Jamaicanen zelf naar het strand gaan. Of om vliegtuigen te spotten.

Maar een Bounty strand... Nou, neuh....  ;)
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

yvon

• Full Member
  • Waardering: +0/-2

Bounty strand...

Hmm, dat lijkt me wel wat.
Ik ga naar Negril, zijn daar wel bounty strandjes?

x

Irene

• Full Member
  • Waardering: +3/-0
  • Never stop believing..

Ik vond 't bij Negril altijd zo: hoe verder je vanaf Beachpark was, hoe 'bounty-iger' t strand werd.. Maar toen ik afgelopen november net na 'Nicole' op Jamaica was, schrok ik echt van wat ik zag! We moesten bij Mariposa Hotel al door de zee waden omdat er geen strand meer was, maar met wat klauter-werk lukte dat nog net.. Eenmaal bij Sea Wind Resort (voormalig werkgever van m'n vriend) aangekomen, konden we niet meer verder, aangezien het strand van Footprints dusdanig weggespoeld was dat er geen beginnen aan was.. Weet alleen niet hoe het strand er in Bloody Bay uitzag (RIU, Couples etc.).. Ik kan alleen maar hopen dat het herstel voorspoedig zal zijn!
*The choices we make, not the chances we take, determine our destiny*

Leanne

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0

[...]Overigens heeft Dead End toch wel iets, vooral in het weekend als de Jamaicanen zelf naar het strand gaan. Of om vliegtuigen te spotten.[...]

Absoluut! Heb ook een tijdje in Sandals Carlyle (voorheen: Sandals Inn) gezeten; het hotelletje direct tegenover het kleine strandje van Dead End. Heb echt genoten van die zwempartijtjes en het is echt een aanrader om op die manier eens onder de lokale bevolking te mengen!!

PeterJam

• Full Member

Mijn beste vriend in Jamaica heb ik leren kennen op...

Dead End!

En er loopt een vrouw rond die heerlijk zelfgemaakte patties verkoopt!

Arnold

• Newbie
  • *

Zijn er in de buurt van Kingston ook van dit soort stranden?

Zoiets als Dead End in Montego Bay bedoel ik dan?

Arnold

Marco

• Full Member
  • Waardering: +1/-10

Hellshire beach-Portmoore

Marco

• Full Member

Half moon beach op tien minuutjes van Negril bij Green island

PeterJam

• Full Member

Hellshire beach-Portmoore

Hmmmm, een 'heavy' naam voor een bounty-strand...

Maar het zal er vast gezellig toeven zijn  ;)

SoulJah

• Full Member

Hellshire is verre van een bounty beach...In fact je moet oppassen als je op blote voeten loopt vanwege alle stukken glas en andere rommel die er ligt. Het is voor zover ik weet wel het ultieme Party strand (@night) en verder kan je er zeker terecht voor een lekkere escovitch Fish met Festivals maar lekker stranddagje...mwah

Marco

• Full Member

Hellshire is verre van een bounty beach...In fact je moet oppassen als je op blote voeten loopt vanwege alle stukken glas en andere rommel die er ligt. Het is voor zover ik weet wel het ultieme Party strand (@night) en verder kan je er zeker terecht voor een lekkere escovitch Fish met Festivals maar lekker stranddagje...mwah

Noem mij eens 1 publiek strand dat druk bezocht wordt door Jamaicanan en netjes achterblijft?

Arnold

• Newbie
  • *

Noem mij eens 1 publiek strand dat druk bezocht wordt door Jamaicanan en netjes achterblijft?

Niet om te zeuren hoor, maar...

Noem mij eens 1 publiek strand dat druk bezocht wordt door mensen en netjes achterblijft?  ;)

SoulJah

• Full Member

Ik ben op dead end echt niet bang om op blote voeten te lopen...op Hellsire was dit echt wel anders. Maakt verder ook niet uit is gewoon hoe ik het strand heb ervaren;)

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: