Auteur Topic: Kinderen en JA  (gelezen 426 keer)

Annemieke20

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
Kinderen en JA
« Gepost op: 17 november 2011 »

Wat is dat toch met kids en JA,
Duidelijk niet op kinderen ingericht.
Eindelijk een keuze gemaakt voor het hotel, het zou worden Riu ocho rios, handig omdat Bellymus daar ook is.
Wat blijkt bij navraag bij Arke, ( via site was boeken niet mogelijk)
Kan je dus niet terecht in dat hotel, met 2 dochter van 13 en 9.
Nieuw ingekochte reizen zijn dus vanaf januari blijkbaar alleen voor mensen zonder kinderen, en dat durf nog wel kindvriendelijk erbij te melden.
We hebben nu geen keuze meer er is via Arke alleen maar te boeken bij Holiday Inn Sunspree Resort!!
Dus wie heeft hier ervaringen mee?
Toch vind ik het bizar, vorig jaar was dit ook de reden dat we DR gekozen hebben.
En in het vliegtuig ( tussen landing op JA) waren ook al geen grote kinderen te vinden.
Kortom wij zijn duidelijk geen doelgroep,  :-\

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +23/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
Re: Kinderen en JA
« Reactie #1 Gepost op: 17 november 2011 »

Hoi Annemieke,

Leuk dat je over dit onderwerp begint. Het is op het forum al vaker ter sprake gekomen en de meningen zijn nogal verdeeld (zie o.a. [POLL] Is Jamaica een familie bestemming?. Persoonlijk denk ik dat Jamaica inderdaad niet de meest kindvriendelijke bestemming ter wereld is, maar het moet wel gewoon mogelijk zijn om er met kids naar toe te gaan. En de grotere all-in resorts hebben sowieso genoeg faciliteiten.

Het is echter een vreemde zaak dat je bij het RIU in Ocho Rios niet met kinderen terecht kunt. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dat zo is. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat Arke dit bepaalt en niet het RIU.

Arke houdt er wel meer vreemde regeltjes op na. Zo wilde ik ooit eens langer dan 3 weken naar Jamaica maar kon dat niet bij Arke of Holland International boeken. Drie weken was het maximum vonden ze. Belachelijk en arrogant, maar waar...

Overigens ben je natuurlijk niet van Arke afhankelijk. Als reizen via Brussel geen probleem is, probeer dan eens via Jetair te boeken. Kan online en volgens mij gewoon met kids: Jetair: Clubhotel Riu Ocho Rios.

Maar bizar is dit zeker en ik hoop dat iemand van Arke of iemand met gelijke ervaringen hier op reageert.

Ik verhuis deze topic even naar het board Welcome to Jamaica! als je het niet erg vind. Beter voor het overzicht ;)
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

Annemieke20

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 17 november 2011 »

bizar is het idd,
Ben er nog steeds van onder de indruk, ook spijt dat ik niet gevraagd heb waar de mensen verbleven die met kinderen in stapte in ja, maar dat waren er wel geteld. 5 kinderen van 3 gezinnen wss onder de 13 jaar.
Heb via arke ook gekeken bij Cuba rui maar ook daar kan je niet boeken, met een gezin met twee kinderen 1x boven de 13.
De arke meneer melde ook dat de reizen zo ingekocht waren, hij snapte het ook niet mede omdat er kindvriendelijk bij staat.
Ga toch maar is bij Jetair kijken, we komen uit het midden van nl schiphol is handig maar Belgie is te doen. En ze zeggen de vakantie begint als je de auto instapt  ::)
dank voor het verplaatsen ik wist het niet zo goed.

Ria1961

• Sr. Member
  • Waardering: +8/-4
« Reactie #3 Gepost op: 17 november 2011 »

HOI Annemieke,
Ik begrijp dit niet zo goed.
Ik ben afgelopen april in Riu Ocho Rios geweest en er waren daar zat kinderen.
ER is s avonds een speciaal entertainment programma voor kinderen dus ik zou niet weten waarom je daar niet met kinderen heen kunt?
Wij hadden een bed zo groot dat je daar met 3 personen in kunt slapen maar wanneer je een 4 persoonskamer neemt moet dat toch kunnen??
Nogmaals ik begrijp hier niets van!!!
IK zou het idd nog bij een andere aanbieder van Riu ocho rios vragen want ik vind dit hotel juist geschikt voor kinderen.
Groetjes Ria

Annemieke20

• Newbie
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 17 november 2011 »

Ria, door de positive berichten hier voor dat hotel gekozen,
maar Arke en inmiddels ook gekeken bij Jetair, mag je oudste kind niet ouder zijn dan 12 jaar.

En je kan je kind van net 13 jaar toch niet alleen op een kamer zetten, en om nu tijdens de vakantie gescheiden gezin te zijn dat wil ik al helemaal niet.

Ik zie mijn jamaica droom helemaal in elkaar klappen.
Want dat holiday inn geeft niet zulke beste reactie's
Want volgens arke is dat de enige optie, en volgens mijn vliegen er geen andere naar Ja.
Hotel kan het mss wel willen maar Tui niet!!

Ria1961

• Sr. Member
  • Waardering: +8/-4
« Reactie #5 Gepost op: 17 november 2011 »

Ik denk dat het komt omdat Riu alleen maar 2 persoonskamers heeft??
Misschien kun je Riu zelf aanschrijven om informatie en dan misschien los boeken??
Dus vlucht en hotel los boeken van elkaar??
Ik heb me er nooit in verdiept maar dat is idd wel gek.

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +23/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
« Reactie #6 Gepost op: 19 november 2011 »

Toevallig...

In dit stuk (Family gold vacations in Jamaica) dat een blik geeft op de diverse mogelijkheden voor een golf vakantie in Jamaica wordt het onderwerp 'kinderen' toch ook even kort genoemd:

'...Jamaica’s rolling, tropical shores and sunny weather allow it to be an ideal place for a course, and golfing is really a popular tourist activity around the island. However, together with Jamaica’s many couples-only resorts, some courses are closed to kids something to think about when planning a family golf visit to Jamaica...'

Is dat 'couple only' gedoe dan toch typisch iets voor Jamaica?
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: