Hallo Su,
Allereerst van harte welkom op het JamaicaForum.nl!
Als jullie geen liefhebbers zijn van grote resorts is dat geen enkel probleem in Jamaica. Zelf een auto pakken en rondreizen gaat heel goed in Jamaica is mijn ervaring. Kleine hotels en guesthouses zijn er in overvloed, dus jullie zitten zeker niet vast aan de grote resorts.
Je kunt 'op de bonnefooi' gaan, maar ik zou in elk geval voor de eerste nachten al iets vooraf regelen, zodat je niet gelijk zodra je de vlieger uitkomt al op zoek moet naar een bed.
Wat Negril betreft: het is een badplaats, niets meer en niets minder. Je kunt er heerlijk eten, er is veel muziek en natuurlijk ook relaxen. Het is leuk om er op zijn minst 1 keer geweest te zijn, maar als jullie het overslaan is het op zich geen gemis denk ik. Het is er toeristisch en geeft geen representatief beeld van Jamaica als jullie dat bedoelen. Vergelijk het met Salou (maar dan zonder hoogbouw, ha, ha, ha). Dat ligt in Spanje, maar lijkt niet op het 'echte' Spanje als je begrijpt wat ik bedoel. Op zich helemaal niets mis mee, de één vindt het geweldig en de ander vindt het niks. It's up to you...
Nogmaals welkom, we zijn benieuwd hoe de reis zal gaan worden.
Enne vragen? Stel ze maar hè?