Auteur Topic: Hallo!!  (gelezen 490 keer)

Su

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
Hallo!!
« Gepost op: 16 november 2011 »

Hallo allemaal!

Ik ben Su 25 jaar en kom uit Zwolle. Mijn vriend en ik zijn echte reggae liefhebbers, maar niet alleen spreekt ons de muziek aan maar de hele rastafari idieologie. We zijn op veel festivals geweest binnen europa en bezoeken veel concerten en feesten.

Mijn vriend en ik gaan eindelijk de reis maken die we al jaren graag willen. We gaan april volgend jaar.
Mede door dit forum zijn we ons eigenlijk gaan bedenken over hoe onze reis er uit zou moeten zien. We zijn echte avonturiers en vragen ons dan ook echt af of we niet doodongelukkig gaan worden op een resort! Ik wil heel graag onze reis zelf samenstellen en met de auto het eiland rond te reizen. Niet op van die grote resort verblijven maar in kleine guesthouses. Mijn vraag aan jullie is dan ook of dit goed te doen is? Is het handig om zelf vooraf kleine guesthouses op te zoeken in de plaatsen waar we heen willen? En dan heb ik ook nog de volgende vraag. Negril spreekt ons niet echt heel erg aan, maar is het zonde om deze stad over te slaan? Voor ons staan muziek en de cultuur echt proeven wel erg hoog. Voor strandvakantie kan ik ook wel naar spanje ofzo.

Bless Su

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +23/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
Re: Hallo!!
« Reactie #1 Gepost op: 16 november 2011 »

Hallo Su,

Allereerst van harte welkom op het JamaicaForum.nl!

Als jullie geen liefhebbers zijn van grote resorts is dat geen enkel probleem in Jamaica. Zelf een auto pakken en rondreizen gaat heel goed in Jamaica is mijn ervaring. Kleine hotels en guesthouses zijn er in overvloed, dus jullie zitten zeker niet vast aan de grote resorts.

Je kunt 'op de bonnefooi' gaan, maar ik zou in elk geval voor de eerste nachten al iets vooraf regelen, zodat je niet gelijk zodra je de vlieger uitkomt al op zoek moet naar een bed.

Wat Negril betreft: het is een badplaats, niets meer en niets minder. Je kunt er heerlijk eten, er is veel muziek en natuurlijk ook relaxen. Het is leuk om er op zijn minst 1 keer geweest te zijn, maar als jullie het overslaan is het op zich geen gemis denk ik. Het is er toeristisch en geeft geen representatief beeld van Jamaica als jullie dat bedoelen. Vergelijk het met Salou (maar dan zonder hoogbouw, ha, ha, ha). Dat ligt in Spanje, maar lijkt niet op het 'echte' Spanje als je begrijpt wat ik bedoel. Op zich helemaal niets mis mee, de één vindt het geweldig en de ander vindt het niks. It's up to you...

Nogmaals welkom, we zijn benieuwd hoe de reis zal gaan worden.

Enne vragen? Stel ze maar hè? ;)
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

Nice Nuis

• Newbie
  • *
  • Waardering: +1/-0
« Reactie #2 Gepost op: 16 november 2011 »

Hey Su,

wij hebben afgelopen zomer een rondreis gemaakt met huurauto in kleine guesthouses, en zijn het hele eiland rondgereden. Is erg goed te doen en erg leuk.
Inderdaad vooraf boeken voor de eerste nachten, en een lijst meenemen met optionele guesthouses, zodat je niet de hele dag bezig bent met het zoeken naar een geschikt guesthouse.
Bekijk hiervoor het topic over guesthouses op dit forum, maar een rough guide of lonely planet heeft ook aanbevelingen. En zelf zoeken op internet is ook goed te doen.
Wij zijn een aantal dagen in Negril geweest en vonden er niet zo veel aan eigenlijk. Te toeristisch, teveel op strand gebaseerd. Wel lekker eten en veel mogelijkheden tot feesten/uitgaan. In Negril is veel muziek te horen, vooral veel Vybz Kartel enzo, weinig tot geen roots reggae. Volgende keer slaan wij Negril over. Als ik zo je reismotivatie bekijk zou ik als ik jou was zeker het oosten en het zuiden van Jamaica bezoeken, daar is veel cultuur te vinden en minder toerisme.

PeterJam

• Full Member
  • Waardering: +3/-0
« Reactie #3 Gepost op: 18 november 2011 »

Su,

Welkom.

Negril is niets voor jullie. Net als Ocho Rios. Kun je ook overslaan.

Voor jullie zou ik zeggen (inderdaad) het oosten en zuiden en ook het binnenland. Hoe meer je van de kust af gaat, hoe minder toeristisch en hoe meer authentiek Jamaica je tegenkomt.

Logies is nergens op het eiland een probleem, je kunt altijd wel ergens terecht. Autorijden is ook goed te doen, mits je geen problemen hebt met onverwachts rijgedrag van medeweggebruikers, slechte wegen en onverlichte wegen en links rijden.

Peter

mave

• Newbie
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 24 november 2011 »

Heel JA is mooi,Negril niet in het byzonder maar zeker de moeite waard.
Blijf uit het centrum w.b.t. Hotel of Guesthouse,5 km erbuiten is het veel gemoedelijker en vriendelijker.
Op west-End zijn veel leuke guesthouses!En een taxi kost je een paar $ om in het centrum te komen.

Take Care

Baloulove

• Jr. Member
  • **
  • Waardering: +2/-0
« Reactie #5 Gepost op: 25 november 2011 »

Welkom en heel veel succes met de reis uitpuzzelen en samenstellen (alleen dat al, is leuk!). Ik kan helaas geen bijdrage leveren of suggesties geven omtrent rondreizen, want ik verbleef heel burgelijk op zo'n all incl resort. Neemt niet weg, dat ik JA en zn inwoners echt ben gaan waarderen om de manier van leven, 'no worries', 'no problem man', 'respect' man en de muziek natuurlijk.
Heel veel plezier alvast en je zult ongetwijfeld genieten van een land, dat echt ondergewaardeerd is in de hele wereld!  :D

Su

• Newbie
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 09 december 2011 »

Dank jullie wel voor de reacties! We hebben inderdaad besloten om alleen de auto van te voren te huren vooraf en de eerste 2 nachten te bespreken.. En dan op ons gemakje het eiland rond te gaan. Me vriend is heel veel met muziek bezig en de kans dat we wat langer rondom Kingston zullen verblijven is groot. Negril gaat hem waarschijnlijk niet worden. Maar mochten we tijd over hebben gaan we zeker even een kijkje nemen. Door jullie meningen zijn we zelfverzekerd geworden om onze reis op deze manier te gaan doen. Thanks!

Su!

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: