Hallo Marley,
Welcome back!
Ik hoop dat de overgang niet te groot is geweest. Want terugkomen van behaaglijke temperaturen in Jamaica naar de grijze, kille herfst hier in Nederland is meestal niet zo prettig

Zeer bedankt voor je uitgebreide beschrijving van jullie ervaringen. Dat zie ik graag en hier hebben de leden en lezers van dit forum iets aan!
Wat het weer betreft hebben jullie inderdaad niet te klagen gehad denk ik. Het orkaanseizoen is weliswaar nog niet helemaal voorbij, maar de meeste rottigheid is toch aan Jamaica voorbij gegaan. Leuk ook dat je even het 'tattoo gehalte' onder het publiek noemt, het is iets wat mij ook elke keer weer opvalt en de reggae/ganja cultuur zal daar zeker voor een stuk in zitten. Het stoort mij overigens totaal niet en het is ook zeker afhankelijk van waar je zit in het land.
Dat het water langs Seven Miles Beach niet altijd helemaal helder is komt voornamelijk doordat Negril River daar bij de rotonde in zee uitmondt. Ik heb ook eens in Legends gezeten en een dag gehad dat het zeewater bijna zwart was. Overvloedige regen zorgde voor een hoop 'rommel' in de rivier die op haar beurt dat weer in zee spugde. En Legends ligt niet ver van dat punt. Overigens is dat volkomen natuurlijk en is er van vervuiling geen sprake. De zonnebrand van de vele zwemmers zal schadelijker zijn dan dat wat via de rivier in zee terecht komt...
Nogmaal, welcome back! Lekker gegeten in de Pelican Bar?