Auteur Topic: 4/10 - Flash Flood Warning opgeheven  (gelezen 795 keer)

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +23/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
4/10 - Flash Flood Warning opgeheven
« Gepost op: 04 oktober 2010 »

4/10 - Flash Flood Warning opgeheven

We hebben er lang op moeten wachten, maar vanmiddag was het dan zover: de meteorologische dienst van Jamaica heeft de al een week durende Flash Flood Warning opgeheven. De buien die er nog zijn hebben een lokaal karakter en de kans op overstromingen is zo goed als geweken.

Voor even dan toch, want een nieuw gebied met tropische buien trekt vanuit het oosten de Caribbean in. Verwacht wordt dat dit in de nacht van dinsdag op woensdag Jamaica zal passeren. De kans dat dit gebied uitgroeid tot een tropische storm wordt door het National Hurricane Center op 20% geacht. Stabiel zomerweer zit er dus niet in, maar vandaag hebben we in Montego Bay toch weer heel veel zon gezien en geen druppel regen gehad. Dat was alweer van even terug :)

De eerlijkheid gebied me nog even te zeggen dat dat niet voor heel Jamaica gold.

Zie ook: Flash Flood Warning lifted in de Jamaica Observer.

satelliet Caribisch gebied - updates elke 30 minuten
bron: National Hurricane Center, Miami Fl.

Check ook: Caribbean Satellite Imagery - Loop Visible en Caribbean Satellite Imagery - Loop Rainbow Color Infrared voor meer actuele satelliet beelden uit de Caribbean.
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

miranda

• Full Member
  • Waardering: +5/-0
Re: 4/10 - Flash Flood Warning opgeheven
« Reactie #1 Gepost op: 04 oktober 2010 »

he he eindelijk....  ik las dat stroom eraf is geweest maar blijkt dus niet overal geweest te zijn, want waar mijn vriendje woont hadden ze gewoon stroom... in de buurt van Ochie..

hoop dat weer nu ook beter wordt en je nog lekker kan genieten van het zonnetje.... doen we hier ook  ;)

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: 04 oktober 2010 »

He, he, he, Miranda...

Jullie hebben beter weer gehad dan hier in Ja de afgelopen week...
Tis je gegund hoor  ;D

En wat de stroom betreft, ik weet dat hier in MoBay veel bedrijven en hotels op noodgeneratoren hebben gedraaid de nacht van de storm.
Ze zijn er natuurlijk altijd wel een beetje op voorbereid.
Zeker in de wat grotere plaatsen.
Is misschien in Ochee ook wel zo?
DutchJam

Heidi

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 04 oktober 2010 »

Dat is goed nieuws; zijn nog tot woensdag in Ocho Rios en een beetje zon is welkom. Voor het moment schijnt het zonnetje heerlijk. Morgen staat er nog een uitstap naar St- Elisabeth op het programma maar volgens de nieuwsberichten zijn de wegen daar niet om u tegen te zeggen. Zullen wel zien. Erg de beelden die op JTv uitgezonden worden. Mensen die hun heel hebben en houden onder water staat. Maar love the jamaican style: there  is no problem: there is a situation, respect

miranda

• Full Member
  • Waardering: +5/-0
« Reactie #4 Gepost op: 04 oktober 2010 »

in de hotels  zal dat zeker wel zo zijn maar ook bij mijn lieverd thuis had hij gewoon stroom.... hij woont dichtbij de riu Ocho rios.... hij was helemaal verbaasd dat ik vroeg of hij ook een aantal dagen zonder stroom had gezeten.... en  ik had ook niets gemerkt tijdens het korte belletje tussendoor en het smsen..

maar weer is gelukkig weer beter??

tot wanneer blijf je daar dan Dutchjam?

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: 04 oktober 2010 »

Ja, het weer is nu heerlijk.
Zon, af en toe een wolkje, klein briesje. Niks mis mee, best uit te houden.

Of het zo blijft is nog maar afwachten, boven de Bovenwindse eilanden zit een gebied met regen en onweer dat vanaf het oosten de Caribbean inschuift en langzaam de kant van Jamaica op komt.
Dus het kan zomaar zijn dat er later in de week weer regen is. Niets zoveranderlijk als het weer, in Nederland én Jamaica ;)

De stroomuitval zal ook wel lokaal zijn geweest denk ik. Naar verhouding hebben de parishes in de zuidelijke helft van Jamaica meer te verduren gehad dan die aan de noordkust.
Van een vriendin aan de zuidkust weet ik dat die pas gisterenmiddag weer stroom had. Had zonder gezeten vanaf donderdagochtend. Hier in MoBay paar keer stroomuitval gehad, maar was steeds van korte duur.

Ik vertrek zaterdag 16 oktober weer naar 'good old Europe'. Het enige voordeel daarvan is die heerlijke Leffe Blond die in de koelkast op me ligt te wachten :)
DutchJam

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: