Auteur Topic: martinair stopt ermee  (gelezen 1207 keer)

B767-300ER

• Jr. Member
  • **
  • Waardering: +6/-0
  • www.vliegschemas.nl
    • Vliegschemas
martinair stopt ermee
« Gepost op: 30 oktober 2011 »

Vandaag was de laatste officiele Martinair Passagevlucht ooit.
Op mijn eigen website www.vliegschemas.nl staat een fotoreportage van de spectaculaire aankomst van deze laatste vlucht vanmiddag op Amsterdam Airport Schiphol...
Voor de geinterreseerden.....

www.vliegschemas.nl
Kijk ook eens op www.vliegschemas.nl
Alles over vertrektijden, aankomsttijden, bagagevrijdommen en stoelindelingen van de diverse maatschappijen die op de caribean vliegen.

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +23/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
Re: martinair stopt ermee
« Reactie #1 Gepost op: 31 oktober 2011 »

Leuke foto's...

Was geen fan van Martinair, maar laten we wel wezen, Martinair was een pionier op het gebied van chartervluchten en heeft het mogelijk gemaakt dat verre reizen ook voor Jan-met-de-pet mogelijk werden.

Toch een beetje jammer dus...
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

funky_222

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 31 oktober 2011 »

Leuke foto's...

Was geen fan van Martinair, maar laten we wel wezen, Martinair was een pionier op het gebied van chartervluchten en heeft het mogelijk gemaakt dat verre reizen ook voor Jan-met-de-pet mogelijk werden.

Toch een beetje jammer dus...

Waarom geen fan van Martinair? Hebben ze jou iets aangedaan?

Het is een waanzinnig bedrijf, ooit gestart door een PIONIER!!!, die nu zelf aan levende lijve de ondergang meemaakt van zijn harde en vele en dus levenswerk.

Stel je jezelf eens voor hoe dat zou voelen......
53 Jaar werken voor één doel , dat gerealiseerd zien worden en ook afgemaakt zien worden, letterlijk!
Plus alle werknemers, alle mensen die er maar op één of andere manier afhankelijk  of op andere manier mee te maken hadden.....

Het is diep triest dat een bedrijf zoals dit op dit moment het einde is genaderd.....
En van een bedrijf zoals dit kun je alleen maar fan zijn, omdat het meer dromen heeft waar gemaakt dan wie dan ook zou kunnen dromen. Al is het maar om de reden die jij noemt. Want hij deed het wel!!

Bertientje

• Sr. Member
  • Waardering: +7/-0
    • Xpresse Office Support
« Reactie #3 Gepost op: 31 oktober 2011 »

Ik heb me nooit zo verdiept in Martinair, 1x mee gevlogen naar Costa Rica maar verder niet. Toevallig was ik vorige week bij Martin Schroder en zijn vrouw thuis voor iets heel anders en ik vind het een indrukwekkende man. Bij het afscheid vertelde hij enthousiast over de ruimtereis die hij over 2 jaar gaat maken. Geweldig voor iemand op die leeftijd. Niet mijmeren of klagen maar gewoon richten op de toekomst. 
l

Baloulove

• Jr. Member
  • **
  • Waardering: +2/-0
« Reactie #4 Gepost op: 01 november 2011 »

Hmm...heb in mn leven wel enkele vluchten met Martinair mee mogen maken. Had er weinig klachten over. Indrukwekkend filmpje. Heb ooit zo'n waterval binnenkomst meegemaakt, waarbij de piloot zn laatste vlucht maakte ivm pensionering, weet niet meer welke maatschappij. Ik vond dit toen, als passagier van het vliegtuig, zeer indrukwekkend en bezorgde mij kippenvel. Kan me heel goed voorstellen, dat dit voor de medewerkers van Martinair emotionele momenten zijn, zeker als je jaren in dienst bent geweest van deze werkgever, dit raakt je gewoon als persoon...als mens.
Hulde voor Martin Schröder, hoop idd dat hij zn droom, de ruimtereis zal/mag meemaken.
Erg jammer voor Martinair, want persoonlijk vond ik de service beter dan nu bij Arkefly...., zeker op lange vluchten. 

B767-300ER

• Jr. Member
  • **
  • www.vliegschemas.nl
    • Vliegschemas
« Reactie #5 Gepost op: 02 november 2011 »

Helemaal mee eens!
Het was een mooi product, zonde dat het verdwijnd

VWB de service Martinair jegens ArkeFly, leg dan ook even de prijzen voor een ticket naast elkaar ;-)
Alles over vertrektijden, aankomsttijden, bagagevrijdommen en stoelindelingen van de diverse maatschappijen die op de caribean vliegen.

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +23/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
« Reactie #6 Gepost op: 02 november 2011 »

VWB de service Martinair jegens ArkeFly, leg dan ook even de prijzen voor een ticket naast elkaar ;-)

Is (oh nee, was) dat prijsverschil erg groot? Ik heb geen idee eigenlijk...
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

B767-300ER

• Jr. Member
  • **
  • www.vliegschemas.nl
    • Vliegschemas
« Reactie #7 Gepost op: 02 november 2011 »

Is (oh nee, was) dat prijsverschil erg groot? Ik heb geen idee eigenlijk...
Voor economy rond de 200-250 euro pp meer per retour.

caribinita

• Jr. Member
  • **
  • Waardering: +2/-1
« Reactie #8 Gepost op: 02 november 2011 »

en dat zou weer terug moeten komen...meerprijs...meer service....hopen dat we gauw uit de crisis komen dan kunnen we allemaal meer gaan betalen voor een (technisch) goed verzorgde vlucht en hopenlijk 1 vluchtdag per week meer voor Jamaica!

B767-300ER

• Jr. Member
  • **
  • www.vliegschemas.nl
    • Vliegschemas
« Reactie #9 Gepost op: 03 november 2011 »

Tsja, ik vindt 200 euro voor meer service (Service: jawel een kleffe maaltijd, 4 of 5 drankjes en daarna in de ochtend nog een belabberd broodje) toch wel erg veel geld;-)

Over Techniek van een vliegtuig (uw opmerking mbt technisch goed verzorgde vlucht) kunnen gewone passagiers niet, maar dan ook totaal niet oordelen. Daar heeft u, net als de rest van de passagiers, namelijk totaal geen weet van.
(En een vertraging door een technisch mankement zegt niets over een technisch goed verzorgde vlucht, dat zou een voorbarige conclusie zijn. Net als dat de hoeveelheid vertragingen door technische mankementen iets zou zeggen over de technische staat van de vloot)

caribinita

• Jr. Member
  • **
  • Waardering: +2/-1
« Reactie #10 Gepost op: 03 november 2011 »

ben toch van mening dat als mensen over het algemeen weer meer uit zouden geven en niet zouden zeuren over euro claims, het vliegen en de veiligheid ten goed zou komen. Met de komst van alle low cost maatschappijen worden de drama's alleen maar groter helaas.......

B767-300ER

• Jr. Member
  • **
  • www.vliegschemas.nl
    • Vliegschemas
« Reactie #11 Gepost op: 03 november 2011 »

Graag hoor ik dan de voorbeelden van drama's mbt veligheid bij de 4 grote Nederlandse maatschappijen (welke allemaal onder toezicht staan van het IVW).
Ik durf te stellen dat de veligheid bij die 4 echt niet in het geding is (KL, HV, MP en OR).
Als u voorbeelden van feiten heeft waarbij dit wel het geval is, dan hoor ik dat graag. ;)

Bertientje

• Sr. Member
  • Waardering: +7/-0
    • Xpresse Office Support
« Reactie #12 Gepost op: 03 november 2011 »

Ik ben wel bereid om meer te betalen als een maatschappij zonder tussenstop naar Jamaica vliegt. Ik weet niet of Martinair rechtstreeks vloog maar de voornaamste reden om niet met ArkeFly te vliegen is voor mij die tussenstop. Ik heb daar best wel eens dramaverhalen over gehoord, hele lange wachttijden bv door vertraging. Verder wil ik ook wel meer betalen voor goede service aan boord (o.a. onbeperkt aantal drankjes, meerdere maaltijden). Alle drankjes en hapjes zelf betalen gedurende een vlucht van 10 uur zal best aantikken (ik drink geen alcohol maar kan slecht tegen de droge lucht in een vliegtuig). 

B767-300ER

• Jr. Member
  • **
  • www.vliegschemas.nl
    • Vliegschemas
« Reactie #13 Gepost op: 04 november 2011 »

Meer betalen zonder tussenstop, helemaal mee eens.
Alleen 200 euro betalen voor een paar drankjes en maaltijden, nee zoveel heb ik daar nooit aan uitgegeven.

Tineke29

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
« Reactie #14 Gepost op: 06 november 2011 »

Nou, ik vind het toch wel jammer. Martinair is toch een bekende naam, heb er een paar keer mee gevlogen, ging prima.

Misschien hebben ze toch te laat in gesprongen op de ontwikkelingen. Zoals de low cost maatschappijen als Easyjet. Of dat er touroperators waren die hun vluchten zelf gingen verzorgen (Arke)?

Groetjes,

Tineke

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: