Ik wil:
- Een Black River tour doen
- Watervallen zien
- Een run fabriek aan doen
- Black River Safari is goed te doen vanuit Negril. Kun je georganiseerd doen (met b.v. Arke), of zelf regelen. Rij (of laat je rijden) naar Black River, laat je afzetten bij de brug over de rivier en daar heb je verschillende aanbieders. Zie topic
Black River Safari.
- Watervallen genoeg in Jamaica. YS Falls, Mayfield Falls, Sommerset Falls, Reach Falls, Dunn's River Falls... Vooral de eerste twee zijn vanuit Negril goed te doen. De andere liggen wat verder weg.
- Een rum distilleerderij bezoeken (Appleton is de meest bekende) is ook geen probleem, kun je ook via Arke regelen. Of zelf naar Appleton rijden kan ook, want ook individuele bezoekers zijn meer dan welkom in de distilleerderij.
Ik meen me te herinneren dat er een dagtrip bestaat die deze drie in één keer meepakt: Black River, YS Falls en Appleton. Weet alleen niet meer zeker of dat bij Arke was of bij een andere organisatie. Zul je even moeten navragen.
Overigens kun je al deze trips ook prima individueel regelen als je dat liever hebt. Genoeg aanbieders die een leuk prijsje met je willen maken.
Mijn vriendin wil:
- Vogels zien (ff uitzoeken waar)
- Iets met blauwe berg of zo
- Zijn er ook markten?
- Voor vogels moet je bij het Rocklands Bird Feeding Station zijn, nabij Montego Bay. Zie:
Rocklands Bird Feeding Station.
- 'Iets met blauwe berg of zo' dat zullen de Blue Mountains zijn, een prachtig berggebied in het oosten van Jamaica, met als hoogste berg (tevens hoogste berg van Jamaica) Blue Mountain Peak. Zeer de moeite waard, maar ligt eigenlijk te ver weg vanuit Negril gezien. Hier zou je een paar dagen moeten blijven, wil je een indruk krijgen. Voor een dagtrip eigenlijk niet de moeite, enkeltje is al gauw vier uur tuffen.
- Negril heeft een Craft Market naast de brug over de rivier. Deze is wel op toeristen gericht. Voor een 'echte' markt zou je bijvoorbeeld op een doordeweekse dag naar Lucea kunnen gaan, grofweg halfweg tussen Montego Bay en Negril, op zo'n 35 km van Negril. Hier kun je shoppen tussen je Jamaicanen en een echte 'marktsfeer' opsnuiven.
Have fun!