Auteur Topic: De meest voorkomende ergernissen in een vliegtuig...  (gelezen 1001 keer)

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +23/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum

De meest voorkomende ergernissen in een vliegtuig...

12 Uur in de vlieger naar Jamaica is even wat anders dan een vlucht van Amsterdam naar Londen. Je zit toch maar mooi opgescheept met elkaar in dat ding zolang de vlucht duurt. Als een kip in een legbatterij zit je in een altijd te krappe stoel met maar al te vaak een kapotte (rug)leuning, vooral bij de charters.

Wachten totdat het ding echt mag opstijgen. Wachten totdat het ding weer mag landen. Mobieltje moet uit, verschrikkelijk, ik kan niet zonder. Eer dat je mag gaan piesen is je blaas al geklapt. Want je moet wachten totdat het ding in de lucht hangt. En als het toestel niet direct mag landen vanwege bijvoorbeeld een straffe onweersbui boven de luchthaven en dan wat rondjes moet blijven vliegen (zoals mij vorig jaar boven Montego Bay gebeurde) dan hangt er binnen een paar minuten een indringende zweetlucht (of erger) in het toestel.

Mede passagiers kunnen verrekte lastig zijn, dronken zijn, stinken naar het zweet, niet zonder het kotszakje kunnen of gewoon luidruchtig zijn. Om over blèrende kids nog maar te zwijgen. Of van die kleine etterbakjes die uur na uur tikkertje spelen in het gangpad. Ook leuk is als degene die voor je zit zonder je het te zeggen zijn (of haar) stoel een mep naar achteren geeft, vooral als jij net je slappe bakkie koffie op je tafeltje hebt gezet.

Stewardessen kunnen heel aardig zijn, maar soms ook verdomde arrogant en/of gedrenkt zijn in een bad van tax-free parfum zodat je zowat van je stokkie gaat als ze in een straal van een paar meter bij je in de buurt komen.

De catering dan. Ook al niet om naar huis te schrijven. Halfgare magnetronmaaltijden zonder smaak en voor een frisdrankje moet je soms knap zeuren. Of wat dacht je van zo'n geweldig familypack pinda's? Heerlijk toch?

Slecht weer boven de oceaan is ook echt tof. Bij turbulenie een beetje heen-en-weer schudden en de meeste smoeltjes in de vlieger betrekken onmiddellijk. Nog beter is de luchtzak waarin je zomaar een paar meter naar beneden sodemietert. Op de kermis is dat waaaaaanzinnig. Maar in de vlieger natuurlijk niet. Dan beginnen sommige van je medepassagiers spontaan te krijsen of te kotsen. Alsof die luchtzak zich daar wat van aantrekt.

Ja, ja mensen, je moet er wat voor over hebben om naar Jamaica te gaan ;)

Bovenstaand is natuurlijk spottend bedoeld, maar je ergert je altijd wel ergens aan op zo'n lange vlucht.

Vertel het maar...

Enne, deze topic kwam tot stand dankzij Ria1961  :P
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

Bertientje

• Sr. Member
  • Waardering: +7/-0
    • Xpresse Office Support
Re: De meest voorkomende ergernissen in een vliegtuig...
« Reactie #1 Gepost op: 21 oktober 2011 »

Ik zal maar beginnen met te zeggen dat ik vliegen HAAT. Hoe vaker ik vlieg hoe erger ik het vind. Ben nu 9 x naar Jamaica geweest en daarvoor naar andere lange afstandsbestemmingen als Maleisie, Costa Rica en Suriname maar ik vind het nog steeds vreselijk om te vliegen. Ik ben bang, ik word ziek, mijn benen houden enorm veel vocht vast en ik ben ook nog lang en flink dus pas nooit echt goed met mijn benen in die kleine ruimte. De voorlaatste keer hebben we op de terugweg van Jamaica iets heel engs meegemaakt, megazware turbulentie en tot twee keer toe een duikvlucht naar beneden. Dat maakt het er niet beter op moet ik zeggen. Voor mij is de hele vlucht een kwelling maar het opstijgen vind ik nog wel het ergst van alles. Haha, heerlijk om eens even te kunnen klagen.

Ik heb wel een keer iets erg grappigs maar ook triests meegemaakt op een vlucht uit Jamaica. Onze dochter van toen 2 of 3 was die reis heel lief en rustig maar maakte een paar keer een geluid. Echt meer was het niet hoor. Een man voor ons ergerde zich daar enorm aan, hij zuchtte en steunde zodra er een geluidje kwam. We hebben ons ingehouden maar het was best irritant vooral omdat ze zo super lief was die hele lange vlucht. Toen we in London aankwamen stond iedereen op. Ook die man. En wat zie ik om zijn nek hangen? Een hangertje met daarop: Super dad! Hahahahahah.

yvon

• Full Member
  • Waardering: +0/-2
« Reactie #2 Gepost op: 22 oktober 2011 »

Hi, hi, arme Bertien, vliegen ie niet je hobby zie ik al.
Ik val meestal lange tijd in slaap, al moet ik wel zeggen dat ik nog nooit echt zware turbulentie heb meegemaakt.
Ik heb 1 keer naast iemand gezeten die gedronken had. Niet dat hij lastig was ofzo, maar hij rook wel erg naar alcohol, da was wel irritant.
Maar voor de rest is vliegen voor mij geen ramp hoor.

x

Yvon

caribinita

• Jr. Member
  • **
  • Waardering: +2/-1
« Reactie #3 Gepost op: 22 oktober 2011 »

Ja Bertien een hele goeie die vooraf al zuchtende mensen..en ben het met je eens vliegen is geweldig om wat verder de wereld in te kunnen maar denk dat iedereen weer blij is gewoon op de grond te staan...je bent toch maar mooi overgeleverd aan die 2/3 mensen in de cockpit die toch wel hun best doen om alles te omzeilen...heb tegenwoordig na de laatste val boven Europa een tongspraytje bij me voor mezelf en evt andere passagiers die gaan gillen en hyperventileren ter kalmering...paniek veroorzaakt paniek...persoonlijk vind ik dat we het met zn allen gezelliger zouden moeten maken in een vliegtuig (respect voor degenen die een slaapje proberen te doen) maar sommige zitten erbij of ze in de wachtkamer van een ziekenhuis/dokter zitten. Dat is dus vaak 1 van de redenen dat ik altijd probeer mensen mee te nemen of probeer met iemand samen te reizen! (ook gezellig als er zich een vertraging voor mocht doen)

Sandra

• Full Member
  • Waardering: +4/-0
« Reactie #4 Gepost op: 22 oktober 2011 »

Ik vind het opstijgen geweldig, heerlijk in je stoel gedrukt worden en vaart maken, heerlijk.

Verder vind ik alles vreselijk. Ben best bang, want als het ding naar beneden gaat, dan gaat ie. Slapen kan ik al helemaal niet, moet ik toch echt voor in bed liggen haha, te veel licht, geluid, kinderen die rennen en schreeuwen. Mensen die langs lopen en net je aantikken, nou weltrusten  >:(  te weinig beenruimte, nodig naar het toilet moeten en dan in de rij staan en precies aan de beurt na iemand die een grote behoefte heeft gedaan  :-\ Eten niet lekker, te vet wat weer problemen geeft met mijn darmen ook fijn. Te weinig te drinken. Turbulentie of luchtzakken waar ik behoorlijk misselijk van word.

Maar ik heb het er allemaal voor over om naar JA te gaan en de maatschappij maakt dan niet uit, liever goedkoper dan heb ik meer om uit geven tijdens mijn verblijf.  ;D 8)

Bertientje

• Sr. Member
    • Xpresse Office Support
« Reactie #5 Gepost op: 22 oktober 2011 »

Tja het ene kind is het andere niet. Wij hadden een tijd lang geen keuze en moesten wel met een kleine vliegen (lange afstandsrelatie). Gelukkig was het een makkelijk kind en toen ze nog heel klein was gaf ik haar gewoon borstvoeding zodra ze dreigde te gaan huilen. We zaten toch op een mooi plekje vooraan met een bedje voor ons. Verder moet je als ouders natuurlijk ook ingrijpen in zo'n vliegtuig. Onze jongste wilde af en toe ook op de stoel gaan staan springen maar dat mag niet en dat maken wij dan heel duidelijk naar hem toe. En ja dat werkt. Hoort ook bij het opvoeden he. Ik zie sommige ouders gewoon niet ingrijpen in zo'n situatie. Maar een klein beetje tolerantie kan nooit weg natuurlijk. Ik zat eens in het vliegtuig terug van Kingston naar London toen ik zelf nog geen kids had. Een Amerikaanse moeder reisde met twee kinderen en die kinderen hebben behoorlijk gehuild tijdens de vlucht. Ik vond het ook niet prettig maar had wel medelijden met haar want ze probeerde er alles aan te doen om ze rustig te houden en was ook nog alleen. Maar een mede-passagier maakte er een enorme toestand en zelfs ruzie van. Op een gegeven moment zei ze, I feel sorry for your mother. Why zegt de man. Well, because she had to give birth to a grown man. Dat vond ik wel een goede. Mensen, we zijn allemaal klein geweest en waarschijnlijk ook wel eens stierlijk vervelend hahaha.

Irene

• Full Member
  • Waardering: +3/-0
  • Never stop believing..
« Reactie #6 Gepost op: 22 oktober 2011 »

Ik moet zeggen dat ik mij eigenlijk heel weinig erger als ik in het vliegtuig zit. Ik zorg er altijd voor dat ik een vest met capuchon aan heb en mijn eigen kussen bij me heb, zodat ik het licht uit kan bannen en ik zonder stijve nek/schouders/rug wakker wordt (ik leg mijn kussen altijd op mijn tafeltje) als ik ga slapen. Verder heb ik van kinderen ook weinig last, tuurlijk het kan vervelend zijn als ze aan een stuk door zitten te krijsen, maar ik heb altijd muziek bij dus dan zet ik die gewoon harder. Ik had de afgelopen keer een jongetje van ongeveer 2 naast me zitten samen met zijn papa, die was ook de hele tijd aan het klauteren en het klimmen, maar dat was puur vanwege het feit dat zijn ouders helemaal niks voor hem mee hadden genomen in de zin van kleurboekje/nintendo of iets dergelijks. Plus nog eens het feit dat 'ie voor bijna alles wat met kind zijn te maken heeft een tik op zijn vingers kreeg en zijn papa zich amper met hem bemoeide en wilde slapen, ja dan vind ik het niet zo gek dat zo'n kind zijn eigen weg gaat zoeken. Dan wil ik nog wel eens gaan 'spelen' met dat kind, al is het maar om een lachje te krijgen (bv. proosten met je lege koffiekopje, een slokje nemen, hmmmm zeggen en het lekker gebaar maken. Dat kind lag helemaal in een scheur, ging het gelijk bij zijn moeder doen maar die snapte 'm niet en wilde slapen.) Verder kan ik over turbulentie en luchtzakken amper meepraten, heb alleen hele lichte turbulentie meegemaakt. Qua catering, tsja, ik heb er niet zo'n moeite mee, ik vind het eten helemaal niet zo slecht en ik bestel altijd 2 drankjes per keer, net zo makkelijk. Als ik dan IETS moet noemen, ik heb het een keer gehad dat er een man achter me zat die heel gepassioneerd aan een gesprek meedeed, maar dus ook iedere keer als 'ie een punt maakte met zijn hand op zijn tafeltje sloeg, met als gevolg dat mijn stoel een ruk kreeg. Na een tijd heb ik me omgedraaid en uitgelegd dat ik wilde slapen, en of hij alstublieft daar mee op zou willen houden, hij zei dat 'ie het begreep, en het werd in ieder geval een stuk minder.. ???
*The choices we make, not the chances we take, determine our destiny*

Ria1961

• Sr. Member
  • Waardering: +8/-4
« Reactie #7 Gepost op: 22 oktober 2011 »

Vergeet ik nog te vertellen dat eens een keer de spanningen in het vliegtuig hoog op liepen doordat een zwangere mevrouw haar stoel naar achteren zette .
De meneer achter haar was hevig verontwaardigd en vertelde haar dat hij daar niet van gediend was waarop de echtgenoot van de zwangere vrouw erg boos werd.
De zwangere mevrouw begon hysterisch te huilen en de mannen begonnen een robbertje te vechten.
Nou ja, te vechten, er werden klappen uitgedeeld.
De steward sprong ertussen en begon ze uit elkaar te halen en de moeilijke meneer hebben ze achterin op een ander plaatsje neergezet.
Ik moet je zeggen dat het toch wel een beetje eng idee is dat er een ruzie uitbreekt terwijl je zo hoog in de lucht zit en we vroegen ons ook eigenlijk af of er dan achteraf nog maatregelen genomen worden tegen deze mensen.

Sandra

• Full Member
  • Waardering: +4/-0
« Reactie #8 Gepost op: 22 oktober 2011 »

We moeten zeker wel tolerant blijven, maar er zijn grenzen.

Houdt er bijvoorbeeld rekening mee dat als je steeds met je knieën tegen de stoel voor je zit, diegene je knieën wel voelt.
rugleuning kan iets naar achter, maar er zit ook iemand achter, met misschien wel koffie op het tafeltje of zoals Irene met haar hoofd..... was voor mij wel erg krap geworden.
En ja kinderen....sommige kunnen zich niet meer bezighouden en gaan lopen klieren. Ouders hebben problemen om ze rustig te houden, dus zeggen vaak ook niets. Is een kwestie van opvoeden zoals Bertientje het al zegt. Maar als je niet vaak lange reizen maakt, wennen ze er ook niet aan. Blijft lastig, het blijven tenslotte kinderen.

We zitten allemaal in hetzelfde schuitje (uhh vliegtuigje) en ik vind dat je rustig mag vragen of iets anders kan zonder ruzie te maken

Bertientje

• Sr. Member
    • Xpresse Office Support
« Reactie #9 Gepost op: 23 oktober 2011 »

@Ria: volgens mij nemen ze wel maatregelen in dit soort zaken. Ik herinner me dat Andre Hazes ooit voor de rechter moest komen voor iets dergelijks. Lijkt me zelf ook erg eng een vechtpartij in zo'n kleine ruimte.

caribinita

• Jr. Member
  • **
  • Waardering: +2/-1
« Reactie #10 Gepost op: 23 oktober 2011 »

kan jullie vertellen dat ik meegemaakt heb dat in zo'n geval de gezagvoerder vanuit de cabine kwam en dreigde het toestel zo snel mogelijk aan de grond te zetten om ze door de plaatselijke localiteiten op te laten pakken. Dat is schijnbaar een normale procedure waarbij een gevecht of uit de handlopende ruzie als calamiteit gezien word en te gevaarlijk is in de lucht!

Ria1961

• Sr. Member
  • Waardering: +8/-4
« Reactie #11 Gepost op: 23 oktober 2011 »

LIjkt mij ook wel dat er maatregelen getroffen worden tegen deze personen.
We hebben hem ook vanuit het vliegtuig niet meer gezien.. ook niet bij de koffers halen.

Robbie

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
« Reactie #12 Gepost op: 31 oktober 2011 »

De meest voorkomende ergernissen in een vliegtuig...

Klagende mensen! Verschrikkelijk.

Niet zeuren, even op dat houtje bijten en je bent er.

Wees blij dat je kunt vliegen, anders kom je waarschijnlijk nooit waar je nu naar toegaat!

;)

Baloulove

• Jr. Member
  • **
  • Waardering: +2/-0
« Reactie #13 Gepost op: 02 november 2011 »

Dat Arkefly niet voldoende entertainment-spelers aan boord heeft op die ene vlucht per week naar JA!  :-\

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +23/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
« Reactie #14 Gepost op: 09 november 2011 »

Dat Arkefly niet voldoende entertainment-spelers aan boord heeft op die ene vlucht per week naar JA!  :-\
Dan heeft Arkefly dat waarschijnlijk ook niet op andere vluchten... ;)

Ik neem altijd mijn notebook mee met wat films en boeken erop, zit je je nooit te vervelen hoor...
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: