Ik moet zeggen dat ik mij eigenlijk heel weinig erger als ik in het vliegtuig zit. Ik zorg er altijd voor dat ik een vest met capuchon aan heb en mijn eigen kussen bij me heb, zodat ik het licht uit kan bannen en ik zonder stijve nek/schouders/rug wakker wordt (ik leg mijn kussen altijd op mijn tafeltje) als ik ga slapen. Verder heb ik van kinderen ook weinig last, tuurlijk het kan vervelend zijn als ze aan een stuk door zitten te krijsen, maar ik heb altijd muziek bij dus dan zet ik die gewoon harder. Ik had de afgelopen keer een jongetje van ongeveer 2 naast me zitten samen met zijn papa, die was ook de hele tijd aan het klauteren en het klimmen, maar dat was puur vanwege het feit dat zijn ouders helemaal niks voor hem mee hadden genomen in de zin van kleurboekje/nintendo of iets dergelijks. Plus nog eens het feit dat 'ie voor bijna alles wat met kind zijn te maken heeft een tik op zijn vingers kreeg en zijn papa zich amper met hem bemoeide en wilde slapen, ja dan vind ik het niet zo gek dat zo'n kind zijn eigen weg gaat zoeken. Dan wil ik nog wel eens gaan 'spelen' met dat kind, al is het maar om een lachje te krijgen (bv. proosten met je lege koffiekopje, een slokje nemen, hmmmm zeggen en het lekker gebaar maken. Dat kind lag helemaal in een scheur, ging het gelijk bij zijn moeder doen maar die snapte 'm niet en wilde slapen.) Verder kan ik over turbulentie en luchtzakken amper meepraten, heb alleen hele lichte turbulentie meegemaakt. Qua catering, tsja, ik heb er niet zo'n moeite mee, ik vind het eten helemaal niet zo slecht en ik bestel altijd 2 drankjes per keer, net zo makkelijk. Als ik dan IETS moet noemen, ik heb het
een keer gehad dat er een man achter me zat die heel gepassioneerd aan een gesprek meedeed, maar dus ook iedere keer als 'ie een punt maakte met zijn hand op zijn tafeltje sloeg, met als gevolg dat mijn stoel een ruk kreeg. Na een tijd heb ik me omgedraaid en uitgelegd dat ik wilde slapen, en of hij alstublieft daar mee op zou willen houden, hij zei dat 'ie het begreep, en het werd in ieder geval een stuk minder..