Auteur Topic: Thee drinken in Jamaica  (gelezen 947 keer)

yvon

• Full Member
  • Waardering: +0/-2
Thee drinken in Jamaica
« Gepost op: 19 september 2010 »

Hoi, hoi,

Ik heb gehoord dat de Jamaicanen dol zijn op thee, maar dan nie de thee zoals we hier hebben.

Ze zouden alles waarvan je maar thee van kan maken gebruiken. Verschillende soorten mint en ik las iets van 'fever grass' of zoiets. Maar wat het is stond er niet bij.

Weten jullie daar meer van? En is zoiets wel lekker als het zo warm is?

X

Bertientje

• Sr. Member
  • Waardering: +7/-0
    • Xpresse Office Support
Re: Thee drinken in Jamaica
« Reactie #1 Gepost op: 19 september 2010 »

Ze drinken idd veel thee, vooral kruidenthee en mintthee en er gaat bij de meesten veeeeeeel suiker in. Je kunt allerlei soorten thee kopen, de een is lekkerder dan de andere maar ik vind het altijd leuk om dingen uit te proberen. Overigens kun je ook gewone thee krijgen hoor. Het wordt vooral veel bij het ontbijt gedronken en dan is het best lekker hoor ook al is het warm.

SoulJah

• Full Member
  • Waardering: +5/-0
  • Out of Many we are One!
« Reactie #2 Gepost op: 20 september 2010 »

er wordt vaak gewoon bush geplukt...waar thee van wordt gemaakt idd. Ik vind de thee in zakjes van carribean dreams vaak het lekkerst, ginger-mint staat bij mij op nummer 1:)
If you don't stand for something, you will fall for everything!

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +23/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
« Reactie #3 Gepost op: 21 september 2010 »

Jaaaa,

De Jamaicaan mept alles wat 'ie in de bush tegenkomt in het hete water en noemt dat 'thee', helemaal geweldig.  8)

Een rasta vertelde me ooit eens dat 'fever grass' eigenlijk gewoon Lemon Grass is, een grassoort met lange, brede 'sprieten' (bladeren eigenlijk). Van deze grassoort wordt thee getrokken, maar het wordt ook veel als medicijn gebruikt tegen allerlei kwalen. De plant kent vele synoniemen en groeit in tropische en subtropische klimaten.

Voor tegen de koorts gebruik je het met suiker, gember en kaneel. Samen met de Lemon Grass trek je daar dan thee van. En dat heet het dus 'fever grass'. Zou moeten helpen, althans volgens de rasta dan, ik heb het zelf nooit geprobeerd.

Maar Lemon Grass zit ook vaak verwerkt in kruidenthee en heeft een aromatische citrus-achtige smaak.

Wat thee-tjes betreft kun je in Jamaica je hart ophalen!

Lemongrass Tea Small | Large

DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

Surilady

• Full Member
  • Waardering: +1/-0
  • Respect
« Reactie #4 Gepost op: 27 september 2010 »

Citaat
Een rasta vertelde me ooit eens dat 'fever grass' eigenlijk gewoon Lemon Grass is, een grassoort met lange, brede 'sprieten' (bladeren eigenlijk). Van deze grassoort wordt thee getrokken, maar het wordt ook veel als medicijn gebruikt tegen allerlei kwalen. De plant kent vele synoniemen en groeit in tropische en subtropische klimaten.

Voor tegen de koorts gebruik je het met suiker, gember en kaneel. Samen met de Lemon Grass trek je daar dan thee van. En dat heet het dus 'fever grass'. Zou moeten helpen, althans volgens de rasta dan, ik heb het zelf nooit geprobeerd.

Moet je eens proberen als je griep heb. Het helpt inderdaad tegen  koorts. Daar ga ik weer met "mijn Suriname " ;).
In Suriname word het ook vaak gedronken. Wij noemen het citroen gras.
A how me screw me face so?
Them a mash up Reggae music.

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: