Negril heeft niet echt een centrum, meer een langgerekte weg (noem het boulevard, noem het kustweg) waarlangs kraampjes met souvenirs en restaurants en hotels staan.
Van onze rondreis door Jamaica vonden wij Negril de minst aantrekkelijke plaats waar we geweest zijn. De mensen zijn daar simpelweg niet zo aardig als in de rest van het land (veel mensen die geld van de blanken willen zien, ik neem het ze niet kwalijk, maar dat zagen we in andere delen van Jamaica veel minder), en het is daar niet zo mooi als elders (alhoewel die zonsondergangen een hoop goedmaken). Teveel massatoerisme. Wij hadden het in 2 dagen wel gezien daar. De verhalen dat Negril vrijer zou zijn dan de rest van Jamaica kan ik niet beamen, eerder andersom, je voelt je beperkt door de vele toeristen, er wordt teveel gesmeekt om spulletjes te kopen, en er is (buiten de strandactiviteiten) niet echt veel te doen.
Er zit wel een goede platen/cd zaak in de buurt van de rotonde!!! Vraag ernaar, de eigenaar is zeer vriendelijk en bereid om een geschiedenislesje Jamaicaanse muziek te geven!!! Volgens mij heet die zaak Palazzina of iets dergelijks.
Verder vond ik het leuk om in Negril geweest te zijn, maar de volgende keer slaan wij Negril over.
P.S. Voordat ik een hoop Negril-lovers tegen het hoofd aan ga stoten: dit is natuurlijk een persoonlijke mening en niet bedoeld om te kwetsen of beledigen. Als je van massatoerisme houdt, Negril is the place to be! En mijn opmerking dat mensen daar minder aardig zijn is gebaseerd op eigen ervaring, maar is natuurlijk wel een momentopname, misschien ervaren jullie het anders!