Auteur Topic: Advocaat Meester Adang  (gelezen 1438 keer)

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +21/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
Advocaat Meester Adang
« Gepost op: 07 september 2010 »

Ik krijg net een mailtje van een vriend die in contact is gekomen met een advocaat die luistert naar de naam Mr. Adang.

Deze man zou zeer bedreven zijn in visumaanvragen voor o.a. Jamaicanen en Cubanen. Ook bij het afhandelen van bezwaren zou de man zeer bekwaam zijn.

Verder hanteert hij zeer schappelijke prijzen om dat hij vindt dat de burger niet de dupe mag zijn van het falen van de overheid.

Heeft iemand ervaring met deze man?
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
Re: Advocaat Meester Adang
« Reactie #1 Gepost op: 09 september 2010 »

Ik heb trouwens de gegevens van deze man.

Als iemand daar interesse in heeft, stuur me dan even PM-metje.
DutchJam

Prawo

• Newbie
  • *
  • Waardering: +1/-0
    • Prawo.nl
« Reactie #2 Gepost op: 28 mei 2011 »

Vanaf vandaag ben ik onder deze gebruikersnaam Prawo (Pools voor recht) ook hier actief (al googlend op mijn naam hier terecht gekomen) en kan ik algemene vragen beantwoorden.

Voor bezwaar tegen visumafwijzing kan beter rechtsreeks contact met mij worden opgenomen.
Mijn visitekaartje staat op www.prawo.nl en meer info op http://link.marktplaats.nl/93265392
Pionier niet zelf, schakel niet te laat een advocaat in. Dat is voor procedures vaak mogelijk met subsidie en dus een kleine eigen bijdrage.

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: 29 mei 2011 »

Welkom op het Jamaica Forum Prawo!

Ik heb al eens 'stiekem' met je meegelezen op het Cuba Forum, maar vind het natuurlijk geweldig dat je ook de Jamaica liefhebbers op dit forum met raad ter zijde wilt staan.

Een expert in de buurt is nooit weg, waar Google al niet goed voor is... ;)

Nogmaals, een warm welkom!
DutchJam

Bertientje

• Sr. Member
  • Waardering: +7/-0
    • Xpresse Office Support
« Reactie #4 Gepost op: 29 mei 2011 »

Ik heb veel van Prawo gelezen op het forum van Buitenlandse partner. Daar was ik veel te vinden in de tijd dat wij bezig waren met 3x een visum en daarna een MVV (2004/2005). Heb veel aan zijn kennis gehad destijds. Dus bij deze alsnog bedankt Prawo!

Prawo

• Newbie
  • *
    • Prawo.nl
« Reactie #5 Gepost op: 12 juni 2011 »

Dank voor de aanbevelingen.

Los van de zaken die binnenkomen (voor Jamaicanen tot nu toe ook MVV kwesties SIS signaleringen en ongewenstverklaringen) zal ik de komende tijd wat betreft Jamaica bijzondere aandacht besteden aan visumkwesties.

In het kader van de in april 2010 voor het Schengengebied ingevoerde Visumcode heeft Nederland namelijk niet alleen het in behandeling nemen van visumaanvragen overgedragen aan de Franse vertegenwoordiging, maar ook de beslisbevoegdheid. Dat laatste betekent dat de Fransen ook visumaanvragen voor Nederland mogen afwijzen. Daartegen moet dan volgens Nederland ook in Frankrijk geprocedeerd gaan worden.

Dat laatste lijkt mij om verschillende reden onaanvaardbaar.
- procederen is Frankrijk in het Frans is bijzonder onpraktisch
- het recht op gefinancierde rechtsbijstand wordt iemand zo onthouden

Ik heb nu een zaak lopen waarbij dat aan de orde is en hoop een Europees parlementslid vragen over de kwestie te kunnen laten stellen in het Europees Parlement.
Mijn visitekaartje staat op www.prawo.nl en meer info op http://link.marktplaats.nl/93265392
Pionier niet zelf, schakel niet te laat een advocaat in. Dat is voor procedures vaak mogelijk met subsidie en dus een kleine eigen bijdrage.

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #6 Gepost op: 12 juni 2011 »

Prawo,

Interessante materie...

In woon in Belgenland en daar is het zo (voor zover mijn kennis reikt dan) dat als er zich bijvoorbeeld iets afspeelt tussen een Waal en een Vlaming op Vlaams grondgebied (b.v. in het arrondissement Antwerpen) de gerechtelijke procedure zich in het Nederlands afspeelt. Andersom zal het in het Frans zijn.

Kennelijk is dit in dit nog altijd regeringsloze landje wettelijk zo bepaald.

Je zou zeggen dat een dergelijke regeling ook op Europees niveau van kracht is. Het is toch van de zotte dat een Nederlander voor een visumaanvraag van een niet-Europeaan vloeiend Frans dient te spreken...
DutchJam

Prawo

• Newbie
  • *
    • Prawo.nl
« Reactie #7 Gepost op: 21 juli 2011 »

Dat Fransen eigenwijs zijn hoef ik je waarschijnlijk niet te vertellen.

Kreeg onlangs een afwijzing van een visum binnen waar iemand eerst voor honderden Euro's alles in het Engels moest laten vertalen maar die nu in het Frans in bezwaar zou moeten.

Daarvoor hebben we gewoon de bezwaarprocedure in Nederland gestart. Dat is niet alleen veel praktischer maar waarschijnlijk ook zoals het moet aangezien de Fransen de beslissing in vertegenwoordiging nemen.

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: