Alsof je het over de duvel hebt:
Vanmorgen meldt de Jamaica Gleaner dat er onduidelijkheid bestaat over de aanstaande 'resort status' van Falmouth. In november 2010 al zou het eerste cruise schip moeten gaan aanmeren aan de nog volop in aanbouw zijnde terminal.
Wat deze 'resort states' precies inhoudt vertelt het artikel niet, maar dat er veel van de nieuwe cruise terminal wordt verwacht is duidelijk. Falmouth zal binnen korte tijd veranderen van een historisch vissersplaatsje in een 'multibillion-dollar port'.
Voorlopig hoogtepunt moet in maart 2011 plaatsvinden als de grootste cruiser ter wereld, de Oasis of the Sea, zal aanmeren in Falmouth. Overigens heeft de Oasis of the Sea weinig meer met varen te maken, maar da's another story

Handig voor Cariblvr: het artikel noemt ook een aantal attracties in en rond Falmouth op voor de bezoekers.
Naast de al eerder genoemde Martha Brae Rafting, biedt (de nabijheid van) het stadje de Outameni Experience (geen idee wat dat is...), Glistening Waters, Good Hope Estate en tours naar/in Cockpit Country.
Persoonlijk ben ik bang dat Falmouth zal veranderen in een soort Ocho Rios. Niet dat ik iets tegen Ochee heb, maar ik bedoel daarmee te zeggen dat de charme van het historische Falmouth ten onder zal gaan aan het (massa) toerisme. Hopelijk wordt de 'gewone' Jamaicaan aldaar er iets wijzer van, dan is het nog ergens goed voor...
Nu ik hier ben, zal ik nog zeker een keer de 'echte' Falmouth sfeer gaan opsnuiven