Auteur Topic: Arke Fly of Jetair Fly?  (gelezen 12799 keer)

Frankieboy

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
Re: Arke Fly of Jetair Fly?
« Reactie #15 Gepost op: 14 maart 2010 »

De service op lijnvluchten is in de regel inderdaad een stuk beter. Maatschappijen die wat mij betreft een bovengemiddelde service leveren zijn British Airways, Lufthansa en Continental. Kun je altijd met een gerust hart mee vliegen en zij behandelen klanten nog echt als klanten ipv vee. Deze maatschappijen begrijpen nog dat hun bestaan afhankelijk is van hun klanten en dat is bij sommige maatschappijen wel anders.

Groeten,
Frank

jaco

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 07 april 2010 »

hallo...

ik ben net terug van jamaica met arke fly.........
het land is gewoonweg prachtig... arke fly zwaar klote...

vanaf 1 april nieuwe onboard regels d.w.z
1 gratis warme maaltijd(zeggen we nog niks over de kwaliteit hiervan) daarbij 1 gratis drankje  water of sap daarna 1 gratis kofiie of thee.........

nu mag de knip open wat dat was het voor een vlucht van 9 uur.
voor de rest is alles betaald en dan nog zwaar betaald ook frisje 2,50,biertje 3,50,koffie 3,00..

nu hebben we hier weinig keus arkefly is de enige die nog vliegt op jamaica en we wonen 20 min af van schiphol dus gaan we maar met frisse tegenzin..... voor mensen die nog moeten adviseer ik om zelf wat voedsel meetenemen dan weet je zeker dat het smaakt.....
ik vond  de maaltijd niet te v......n

CorineS

• Newbie
  • *
« Reactie #17 Gepost op: 07 april 2010 »

Wij zaten in hetzelfde Arkefly toestel. Als ontbijt één broodje en twee koffie ....... 9,50 euro. Schandalig!

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +21/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
« Reactie #18 Gepost op: 07 april 2010 »

Begrijp ik het nou goed dat je nu zelfs het ontbijt apart moet betalen bij Arke?
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

CorineS

• Newbie
  • *
« Reactie #19 Gepost op: 07 april 2010 »

ja, dat begrijp je goed!

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #20 Gepost op: 07 april 2010 »

Ik geloof Mijn oren (lees: ogen) niet...
9.50 voor een hap voer waar een rat zich nog voor zou schamen. Nog even en je mag 5 Euro betalen om te pissen...

Ik begrijp werkelijk niet dat een bedrijf als Arke het lef heeft om de passagiers op deze manier te naaien (excuses, kan geen ander woord verzinnen voor dit wangedrag). Is de CEO misschien bang dat zijn bonus een dubbeltje lager zal uitvallen dan vorig jaar?

Natuurlijk, de luchtvaart heeft het niet makkelijk, maar mag toch wel beseffen dat het uiteindelijk de passagiers zijn die hun kisten in de lucht houden. Arke (en Holland International en Riu en...) zijn groot geworden dankzij hun reislustige klanten. Krijgen zij dit terug als dank?
Dirk-DSB dacht er ook zo over en we weten allemaal wat er van dat jochie geworden is...

Ik hoop dat iemand van ArkeFly deze kritiek leest en bereid is een verklaring te geven...
DutchJam

jaco

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 10 april 2010 »

daar ben ik dan ook benieuwd naar,schandalig is het gewoon.....

maar ja we willen toch naar jamaica en momenteel is het de enige maatschappij die hier naar vliegt van amsterdam dus ze kunnen doe en laten wat ze willen.....

wat hier aan te doen???????

voor mij gewoon maar zelf wat lekkers meenemen en de drankjes maar kopen dan,maar ja dat zal binnenkort ook wel verboden worden,dan mag je alleen dat ellendige vliegtuigvoer eten.......

als dat nou eens wat beter werd dan wil ik daar best iets voor betalen echter 4,50 voor een broodje dat nergens naar smaakt .ben ik benieuwd wat een lekkere maaltijd moet gaan kosten.

groet

Rinus

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 11 april 2010 »

Simpele oplossing is gewoon op internet een hotel te boeken. Vervolgens een lijndienst pakken. Via Engeland, en dan op Air Jamaica of een britse vlucht. Alleen de vraag is, wat heb je er voor over. Vergelijk de prijzen maar eens. Charters bieden vaak mindere kwaliteit dan een lijndienst!

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #23 Gepost op: 11 april 2010 »

Dat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn Rinus, maar dan praat je (meestal dan toch) over een aanzienlijk prijsverschil. Een losse vlucht en een los hotel boeken biedt je alle vrijheid, maar komt in de praktijk veel duurder uit dan een pakketreis boeken via een reisorganisatie (als b.v. Arke).

Als je dat er voor over hebt, is het natuurlijk geen probleem. Je kunt een lijndienst nu eenmaal niet vergelijken met een charter.
Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen bereid is veel meer geld te betalen voor feitelijk dezelfde reis.

Bovendien zitten er tussen de charters onderling behoorlijke verschillen.
Waarom kan een JetAirFly of een Air Berlin (toch ook charters) wel fatsoenlijke vluchten bieden en een ArkeFly bijvoorbeeld niet (of een stuk minder kwaliteit bieden) terwijl de prijzen onderling toch niet veel van elkaar verschillen?
DutchJam

rinus

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 13 april 2010 »

Ben het helemaal met je eens. Ook ik boek en vlieg met Arke. Die "service" neem ik voor lief. Want ik ga dan wel lekker naar JAMAICA! Ik haal daar alle schade dubbel en dwars in. Boek een lijndienst, of boek een charter, en neem de "service" zoals ie is, dat bedoel ik te zeggen. 4 jaar geleden boekte ik een paar dagen voor vertrek alleen de stoel in het vliegtuig. Kosten waren rond de 350 a 450 euro voor een retour. Nu is het een stuk duurder geworden en voordeliger om alles in een bij reisburo te doen. Je gaat naar Jamaica, dus begin al in het vliegtuig met "klote service, NO PROBLEM"

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #25 Gepost op: 13 april 2010 »

Da's de beste instelling denk ik. Je weet nu eenmaal dat je bij een charter minder service krijgt dan bij een lijndienst. En daar is de prijs dan ook naar. De keuze ligt bij jezelf.

Toch blijf ik me afvragen hoe het kan dat de verschillen tussen de charters onderling zo groot zijn.

Ik heb zelf geen ervaring met Arke, maar wel met JetAirFly en LTU/Air Berlin. En over beide maatschappijen heb ik absoluut geen klagen. Ik kies overigens voor deze maatschappijen meer uit practische overwegingen (Brussel of Düsseldorf is voor mij dichterbij dan Schiphol) dan uit andere motieven.

En als ik jullie ervaringen met Arke naast die van mij leg, dan zijn de verschillen behoorlijk in het nadeel van Arke. Terwijl de vluchtprijzen ongeveer gelijk zijn.

Waar zit het hem dan in?
DutchJam

jaco

• Newbie
  • *
« Reactie #26 Gepost op: 14 april 2010 »

is het misschien snel rijk worden,of noemen we het toeristen uitmelken..
vanaf amsterdam zijn ze de enige tot nu.
laten we hopen dat er nog een maatschappij vanaf schiphol gaat "üitvliegen".

tot dan maar ontstressen en inderdaat rinus NO PROBLEM

celly

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 15 april 2010 »

Dit is verreweg de beste om naar Jamaica te vliegen, gaan naar Kingston en MoBay...alleen jammer dat je via London moet (Gatwick)..... :(

http://www.virgin-atlantic.com/en/gb/specialoffers/caribbeanlatedeals/index.jsp

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #28 Gepost op: 20 april 2010 »

Hmmm...

Als ik onder 'book flights' kijk, kan ik wel Amsterdam als vertrekplaats kiezen, maar geen stad in Jamaica.

Moet ik eerst een aparte vlucht naar Londen boeken om vandaar uit naar Montego Bay of Kingston te vliegen.

Of zie ik dat verkeerd?
DutchJam

ada

• Newbie
  • *
« Reactie #29 Gepost op: 10 oktober 2010 »

Voor mij JetairFly.

Paar keer met hun naar de Caraiben gevlogen en is goed bevallen.

En zeker als ik hier de ervaringen met ArkeFly lees. Dan is de keus snel gemaakt :)

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: