Auteur Topic: Arke Fly of Jetair Fly?  (gelezen 12798 keer)

Richard

• Gast
Arke Fly of Jetair Fly?
« Gepost op: 10 februari 2010 »

Goedeavond.

Ook ik heb plannen voor Jamaica en omdat Schiphol voor mij net zo ver weg ligt als. Zaventem in België, vroeg ik me eigenlijk af met welke maatschappij het beste vliegen  is naar Jamaica.

Zowel Arke als Jetair vliegen op Montego Bay zag ik, dus...

Chris

• Gast
Re: Arke Fly of Jetair Fly?
« Reactie #1 Gepost op: 11 februari 2010 »

Dan zou ik kijken welke in de periode dat jij wil gaan de goedkoopste is. De vlucht is nagenoeg hetzelfde. Fijne vakantie

Richard

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 12 februari 2010 »

Chris,

Natuurlijk kijken we ook naar de prijs, maar ik bedoelde eigenlijk meer de kwaliteit van de aangeboden waar.

Een voorbeeldje:
Ik heb bijvoorbeeld een ontzettende hekel aan Martinair. De arrogante houding van deze maatschappij, die meent de enige charter in de wereld te zijn, de eeuwig en uren in de wind naar belastingvrije parfummetjes stinkende barbiepoppetjes die menen stewardess te zijn, zonder ook maar een greintje oprechte vriendelijkheid, de gebrekkige communicatie als er iets niet goed loopt... Zomaar even een paar ergernisjes van mijn kant als het om Martinair gaat. Als het ff kan, mijden die zooi.
Gelukkig voelt Martinair zich te goed om op Jamaica te vliegen.

Maar, is dat bij vriendje Arke ook zo?
Of bij Jetair Fly?

Toen Sabena nog bestond en CityBird als charter had ben ik daarmee een paar keer naar de Caribbean gevlogen en die bewezen dat service, vriendelijkheid, klantgerichtheid wel zeker mogelijk zijn in de luchtvaartwereld. CityBird deed in elk geval voorkomen alsof ze blij waren je als klant te hebben. Mensen zijn daar toch gevoelig voor (en terecht)...

Chris

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 12 februari 2010 »

Bij een charter is soms de kwaliteit van de glimlach minder dat klopt. Maar ook bij KLM lopen er wel eens van die oude barbiepoppen rond hoor. Arkefly heeft natuurlijk ook de boeiende belastingvrije artikelen waar je enorm gelukkig van word. Maar duik in een boek, of PSP en de tijd is zo voorbij. Zie het maar als de laatste hindernis om vervolgens op het ISLAND IN THE SUN terecht te komen. Die barbiepoppen zijn waarschijnlijk jaloers dat zij binnen een paar dagen weer terug vliegen, terwijl jij je daar nog tegoed doet aan Appleton rummetje, of Red Stripe. Cool runnings

bermudatje

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 12 februari 2010 »

Heb met Jetair Fly reeds gevlogen naar de Caraiben en kan enkel met veel lof over deze maatschappij spreken. Klokvast vertrek, deftige maaltijden en regelmatig drankje. Hopelijk blijft deze service natuurlijk! Arke Fly ken ik echter niet en kan er dus ook niets over zeggen. Is mss ook goed?

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +21/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
« Reactie #5 Gepost op: 12 februari 2010 »

Wat Martinair betreft kan ik me helemaal in de woorden van Richard vinden.
Heb (noodgedwongen) een paar keer met deze maatschappij gevlogen en vond het 3 keer niets. De mensen van de crew aan boord (en ook op de grond trouwens) zijn net voorgeprogrammeerde robots en lachen doet wel heel erg pijn bij alles wat met een rood Martinair-petje getopt is...

Arke heb ik geen ervaring mee, wel met JetairFly.
En ik moet zeggen, dat mijn ervaringen met JetairFly ook goed zijn. Vriendelijk, redelijk stipt. Alsof het allemaal in een wat meer ongedwongen sfeer gaat...
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

Dready

• Full Member
  • Waardering: +5/-0
« Reactie #6 Gepost op: 15 februari 2010 »

Aangezien ik in het zuiden des lands woon en dicht bij de grens van Duitsland, vlieg ik sinds 2.5 jaar met Airberlin (LTU). Ik ben enorm over deze maatschappij te spreken. Ik vlieg altijd vanaf Dusseldorf.
Ik heb een bonuskaart (gratis aan te vragen) van hun en heb door mijn vluchten al een gratis heenvlucht kunnen boeken.

Voor mij is het een autorit van 45 minuten en dan ben ik op het vliegveld. Ik heb tot nu toe voor een retour Mobay tussen de 800 en 945 euro betaald.

Ze vliegen vanaf Dusseldorf alleen op vrijdag naar Mobay.
Kortom, ik zit in september weer in the plane van airberlin (LTU)!! Voor 4-5 of misschien wel 6 weekjes Jamaica. Pffff maar dat zijn nog vele nachtjes slapen.
Bless dready
It is nice too be important, but it is even more important too be nice.

Frankieboy

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
« Reactie #7 Gepost op: 16 februari 2010 »

Nou ik vind een prijs van 800 tot 945 euro voor een retourticket nogal wat. Dat betalen wij nu voor een complete all-inclusive vakantie van 9 dagen per persoon. Ik kan me voorstellen dat vluchten naar een eiland als Jamaica wat duurder zijn dan naar allerlei andere bestemmingen op het "vaste land". Wij zijn in het afgelopen jaar 2 keer naar Las Vegas gevlogen (alles bij elkaar een vlucht van 12 uur enkele reis) en de retourtickets kostten ons gemiddeld 350 euro per persoon. Nu is de concurrentie tussen luchtvaartmaatschappijen op een bestemming als Las Vegas natuurlijk een stuk groter als op Jamaica maar ik vind het prijsverschil toch wel enorm.

Dready

• Full Member
  • Waardering: +5/-0
« Reactie #8 Gepost op: 16 februari 2010 »

Hallo Frankieboy,
Ja, dat kan ik begrijpen dat je het een enorm verschil vindt. Voorheen vloog ik altijd met Arke(vlucht en hotel), maar sinds 2,5 jaar heb ik alleen een vlucht nodig. Ik heb mijn eigen onderkomen in Jamaica. Meestal ga ik ook voor 1 tot 1,5 maand. Ik ben ook altijd tevreden geweest over Arke, met af en toe een vertraging maar dat kan altijd. Als ik kosten en baten voor mij optel voor een ticket dan kom ik voor mij persoonlijk toch uit op Airberlin. De reis naar Amsterdam kost mij zeker 2,5 uur om daar te komen. Dat heb ik er niet meer voor over. Nu ben ik in 45 minuten op het vliegveld. En heb een rechtstreekse vlucht naar MoBay (soms een korte tussenstop op de domincanen, maar ligt eraan in welke tijd je gaat) En  met die bonuskaart  spaar ik punten voor een gratis reis. Tevens mag ik meer bagage meenemen. Kortom, ik ben helemaal Happy daar, al kost het dan misschien iets meer, maar dat is wat ik zelf kies.
Maar iedereen moet natuurlijk naar zijn persoonlijke wensen/kosten kijken.
Mocht je naar dat prachtige eiland gaan have fun and enjoy yourself!
Bless Dready
It is nice too be important, but it is even more important too be nice.

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
Re: Arke Fly of Jetair Fly of LTU?
« Reactie #9 Gepost op: 16 februari 2010 »

Tsja, LTU, daar heb ik eigenlijk nooit aan gedacht.

Niet slim van mezelf, want ik ben al enkele keren naar Miami gevlogen met deze maatschappij. Ook vanaf Dusseldorf, wat in mijn geval ook dichterbij ligt dan Amsterdam of Brussel.

Het is idd wat je zelf wilt: Air Berlin/LTU is niet de goedkoopste, maar het is allemaal we goed geregeld. Vind je dat belangrijk en is de prijs niet het aller belangrijkst, dan is LTU een prima keus. Bovendien heb ik Dusseldorf als een prettige luchthaven ervaren, zeer goed georganiseerd en overzichtelijk.
DutchJam

Frankieboy

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
« Reactie #10 Gepost op: 17 februari 2010 »

Voor ons is Dusseldorf ook dichterbij dan Brussel of Amsterdam vanuit Zuid-Oost Brabant. Ik kan me ook goed voorstellen dat je met een losse ticket en een eigen onderkomen voor een verblijf van een maand of langer inderdaad beter/goedkoper uit bent dan via een reisbureau dus ik snap hem helemaal. Wij reizen vrij veel naar de USA en dan is doorgaans Brussel het goedkoopste al is Amsterdam op dit moment prijstechnisch ook niet verkeerd. Dusseldorf is doorgaans in de ticketprijs dan toch gauw 50 tot 100 euro per persoon duurder en vaak vlieg je dan eerst nog naar Frankfurt voordat je naar de States vliegt, dus ook qua reistijd niet optimaal.

Als we vliegen vanaf brussel gaan we vaak een dag voor onze trip al naar vrienden die in Vilvoorde wonen (op 3 km van vliegveld Zaventem) en daar blijven we dan slapen en we kunnen onze auto bij hun in de garage laten staan dus dat is ideaal. Aangezien vluchten naar Amerika altijd in de ochtend vertrekken en je 3 uur van tevoren op het vliegveld moet is overnachten in Vilvoorde dan helemaal super. Hebben we toch nog een beetje nachtrust. Wanneer we vliegen vanaf Amsterdam dan gaan we vanaf Eindhoven met de trein naar Schiphol. Gaat ook prima.

Nog 8 dagen en dan gaan we naar Jamaica.........heerlijk!

Groeten,
Frank

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #11 Gepost op: 17 februari 2010 »

Mee eens...

Soms is gemak belangrijker dan de prijs en maakt een paar tientjes meer of minder niet meer uit.

Overigens vlieg ik naar Miami vanaf Düsseldorf zonder tussenstop op Frankfurt. Niet altijd goedkoper dan via Schiphol of Zaventem, maar het verschil ben ik dan toch weer kwijt met het reizen naar Amsterdam of Brussel.

Dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?  :P

Da's ieder voor zich denk ik.
DutchJam

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #12 Gepost op: 11 maart 2010 »

Voor de lezer:

Frankyboy is onlangs met ArkeFly naar Montego Bay gevlogen en dat is hem niet helemaal goed bevallen...
Dat wil zeggen, Jamaica absoluut wel, ArkeFly wat minder.

Zie topic: We're back!!! Met een uitgebreid reisverslag
DutchJam

Bertien

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 12 maart 2010 »

Hier geen ervaring met Arke Fly of Jetair Fly (ben een beetje huiverig voor chartermaatschappijen na ook een slechte ervaring  met Martinair naar Costa Rica ::). Wij vliegen vrijwel altijd met British Airways naar Kingston en betalen daar omstreeks 800 euro voor pp. Overstap op London Gatwick. Voor ons heeft het veel voordelen: tot voor kort mocht er 64 (!) kg bagage per persoon mee, dit is inmiddels 32 geworden maar het was best handig als je met een Jamaicaan reist  ;D. Verder supergoede service aan boord en ieder een persoonlijk schermpje met films die soms nog niet eens in de bioscoop draaien. Een aantal keren gevlogen met baby en later peuter en dan is de dienstverlening super. Altijd voorrang en een bedje voor de baby en voor de ouders zo'n heerlijke lange benen plek  :)

We zijn nu op zoek naar tickets voor mijn partner zijn ouders en ik bekijk echt alle opties maar kom niets goedkoper tegen dan de circa 800 euro van weer British Airways. Losse tickets, hoogseizoen en op tijd boeken ivm visum dus helaas geen lastminute mogelijk.

Steve

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 14 maart 2010 »

Ga ook voor BA.

Chatermaatschappijen bezuinigen op alles waar ze maar kunnen en dat gaat ten kost van de kwaliteit en het personeel. Je zit als vee in zo'n ding en dat is nog te overleven, maar je wordt ook nog eens als vee behandeld. En dat hoef ik niet te slikken toch?

De BA mensen hebben toch net iets meer fatsoen meegekregen volgens mij...

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: