Auteur Topic: JamaicaForum.nl verloot 3 keer het Dictionary of Jamaican English!  (gelezen 3525 keer)

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +21/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum

JamaicaForum.nl verloot 3 exemplaren van het Dictionary of Jamaican English!

Het Dictionary of Jamaican English (tweede editie), bewerkt door F.G. Cassidy en R.B. Le Page

Ooit gehoord van goat-weed? Of enig idee wat flabadash betekent?
En denk je dat de Jamaicaan met mouth-water een dopje Listerine bedoelt...?

Nope? Doe maar mee met de verloting ;)

De officiële landstaal van Jamaica is Engels. Maar mocht je denken dat je met je Oxford-Engels jouw Jamaicaanse vrienden kunt bekoren..., nou, vergeet dat maar gewoon hoor. De Jamaicanen zijn namelijk meesters in het verbasteren van de Engels taal. En dat doen ze al een paar eeuwen.

Met het Dictionary of Jamaican English krijg je een kijkje in de keuken van het Jamaicaanse Engels. Het is voornamelijk een historisch woordenboek en legt je uit hoe het Engels in Jamaica vanaf 1655 geëvolueerd is tot een volwaardig dialect anno nu dat alleen in Jamaica gesproken wordt.

In het boek lees je hoe de Afrikaanse slaven in Jamaica in het verleden langzaam maar zeker een eigen Creoolse 'ik' aan het Engels gegeven hebben. En die 'ik' kom je in het hedendaagse Jamaicaanse Engels nog immer tegen. Daarnaast wordt de uitspraak uitgebreid behandeld.

Het boek is -uiteraard- volledig in het Engels, maar iedereen die interesse heeft in Jamaican English en Patois kan hier iets mee!

Het klinkt eentonig, maar we stellen het op prijs dat je lid bent van het JamaicaForum.nl. Immers, zonder leden, geen forum... Een kleine geste voor jullie dus (begint het al te wennen? :P ).

Hoe mee te doen?
Mail je gebruikersnaam op het JamaicaForum.nl naar contest@jamaicaforum.nl en you're in!

Let op: Je kunt meedoen tot en met 31 oktober 2010 middernacht in Jamaica (ff rekenen..., ja, da's dus tot en met 1 november 6.00 uur 's ochtends Nederlandse tijd...).

Ja, ja, nou zien we je denken: da's 2 maanden en normaal duurt een verloting maar 1 maand...! Dat klopt, maar omdat ondergetekende zelf in september en oktober in Ja zit, moeten we de verloting deze keer maar even over 2 maanden uitsmeren... Dan weten we zeker dat het allemaal goed verloopt. Begin november maken we dan de gelukkige winnaars bekend.

De huisregeltjes:
  • Alléén leden die minimaal één bijdrage (post) aan het forum geleverd hebben kunnen meedoen (dus ff alleen registreren heeft geen zin, we houden de boel echt wel in de smiezen);
  • Over de uitslag wordt verder niet meer gesodemieterd of gezeurd;
  • Hou 't fair, doe één keer mee, bij meerdere inzendingen van dezelfde gebuikersnaam lig je eruit;
  • Stuur geen persoonlijke gegevens mee, als je gewonnen hebt krijg je een mailtje van het forum (zorg dus dat je emailadres actief is).
En volgende verloting in november?
Nou ja, ik ga in Jamaica op zoek, dus wie weet?
Misschien neem ik wel wat goat-weed mee...  8)
Wil je ondertussen meesponsoren? Mail me gerust, ook in Ja check ik (af en toe) mijn mail :)

Meer zin in muziek? Doe dan mee met de verloting van Buju Banton's 'Before The Dawn'. Dat kan tot en met 30 november 2010.

Suc6!
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
Re: JamaicaForum.nl verloot 3 keer het Dictionary of Jamaican English!
« Reactie #1 Gepost op: 01 november 2010 »

Helaas, de verloting van het Dictionary of Jamaican English is gesloten.

69 Mensen willen graag hun taalkennis wat bijspijkeren...

We hebben er helaas maar 3, dus moesten we weer lootjes trekken. De 3 met de meeste mazzel deze keer:
  • Fleur
  • Arnold
  • Bertientje
De gelukkigen hebben inmiddels een berichtje ontvangen.

Niet gewonnen?
Ook in november hebben we weer een verloting: 5 maal de nieuwste CD van Buju Banton: Before The Dawn.

Klik hier om mee te dingen: JamaicaForum.nl verloot 5 keer Buju Banton's 'Before The Dawn'!

Suc6!
DutchJam

Arnold

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
« Reactie #2 Gepost op: 02 november 2010 »

Heeeeeey,

Da's leuk!
Nu moet ik zeker naat Jamaica  8) Nadat ik het boek bestudeerd heb dan...

Dank jullie wel!

Arnold

Fleur

• Newbie
  • *
  • Waardering: +3/-0
« Reactie #3 Gepost op: 02 november 2010 »

Super bedankt DutchJam!!!!

Ik win normaal gezien nooit iets, maar nu dus wel  ;D

Bertientje

• Sr. Member
  • Waardering: +7/-0
    • Xpresse Office Support
« Reactie #4 Gepost op: 08 november 2010 »

Hoi!

Nou hij is al binnen hoor! 509 pagina's dik! Nogmaals bedankt.

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: 08 november 2010 »

8)

Veel lees plezier ermee Bertientje!

Je nieuwe ega heeft voorlopig geen kind aan je zeker?  ;)
DutchJam