Auteur Topic: Black River Safari  (gelezen 1085 keer)

cariblvr

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
Black River Safari
« Gepost op: 30 augustus 2010 »

D'er is me ook verteld dat de Black River Safari erg bijzonder moet zijn.

Je gaat door het moeras met mooie vegatatie en je ziet ook krokodillen.

Klopt dit, of is dit weer zo'n uitgemolken toeristische toestand???

Tnx!

Dready

• Full Member
  • Waardering: +5/-0
Re: Black River Safari
« Reactie #1 Gepost op: 31 augustus 2010 »

The Black River Safari is een echte aanrader. Ik heb er in ieder geval van genoten. Vooral de natuur is zoooooo..mooi. En ja, je ziet er ook krokodillen, maar die vind ik persoonlijk niet zo interessant.

Zeker doen als je de kans krijgt.

Bless Dready
It is nice too be important, but it is even more important too be nice.

Ria1961

• Sr. Member
  • Waardering: +8/-4
« Reactie #2 Gepost op: 31 augustus 2010 »

Hallo,
Het is een vrij lange safari en als je hem gaat doen raad ik je aan om voor tussen de middag wat te eten mee te nemen.
Dit omdat je pas om een uur of half 3 te eten krijgt .
Wij werden om half 8 al opgehaald dus dat is best wel een lange tijd.
Hij was wel leuk maar je zit ontzettend veel in de bus.
De rivier vond ik wel mooi om te zien en ook de krokodillen vond ik best apart om van dichtbij mee te maken.
Ria

Marco

• Full Member
  • Waardering: +1/-10
« Reactie #3 Gepost op: 31 augustus 2010 »

Op die tour hangt het ervan af hoe de gids werkt;
Doe je de river 's morgens dan eet je te vroeg en doe je de rumfabriek en Y'S falls eerst dan eet je te laat. Organisatorisch is er niks aan te doen;  je krijgt 3 atracties op 1 dag bij deze tour.
Cariblvr : iedere "toeristische toestand" is uitgemolken maar die Black river trio, vanuit Negril, is niet echt lang op de bus, of taxi

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +21/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
« Reactie #4 Gepost op: 31 augustus 2010 »

Moet je doen, het is een fantastisch stukje natuur.

Je kunt hem inderdaad georganiseerd doen vanuit bijvoorbeeld Negril. Heb ik persoonlijk geen ervaring mee. Maar gezien bovenstaande reacties is dat geen slechte optie.

Maar je kunt ook op eigen gelegenheid naar Black River gaan en daar op de boot stappen.

De bekendste aanbieder van de safari is South Coast Safaris van Charles Swaby. Hij claimt de eerste te zijn, of dit waar is weet ik niet.

Een andere belangrijke speler is St. Elizabeth Safaris.

Je kunt ze beide aan de brug vinden. Kan niet missen, gewoon de hoofdweg in Black River blijven volgen en je komt vanzelf bij de brug. Weet niet wat de prijzen op dit moment doen, ik heb de safari in 1997 voor USD 15 gedaan. En dat was het geld meer dan waard.

Het moeras is overweldigend, met een geweldige variatie aan vegetatie. Het stikt er van de vogels en ja, je komt wellicht ook wat 'crocs' tegen.

Dit filmpje geeft een kleine indruk:

Of check deze link voor meer Black River Safari filmpjes: YouTube: Black River Safari Jamaica

Have fun!
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

Ria1961

• Sr. Member
« Reactie #5 Gepost op: 31 augustus 2010 »

Klopt en wij hebbendus eerst de Ys falls en de rumfabriek gedaan.
Voordat je dan gaat eten is het half 3 ongeveer en dat is echt te laat.
Je wordt echt eng ook omdat het best een eind rijden is.
Er is geen tussenstop voor kofiie oid en dat vond ik jammer dat ze dat niet even aangeven zodat je iets kunt meenemen.
Ook iets kopen is onderweg geen gelegenheid voor.
HEt eerste wat je kunt nemen is dus een glas rum en dat heb ik maar niet gedaan op een lege maag hahaha.
De ys falls waren erg mooi, maar de rumfabriek zou voor mij niet meer hoeven.
Al met al wel een leuke excursie om te doen ondanks dat hij zo lang duurt.
Wij gingen om kwart over 7 smorgens weg en kwamen om half 10 ofzo pas weer thuis.

miranda

• Full Member
  • Waardering: +5/-0
« Reactie #6 Gepost op: 31 augustus 2010 »

toen ik 2 jaar geleden de toer gedaan heb vanaf ochie, gingen we eerst ontbijten in montego bay en dan naar de Ys- falls. daar had je tijd genoeg  ook om wat te eten en drinken en  daarna gingen we al lunchen en dan door naar de black river. Ze hadden toen de rumfabriek er niet bij in.... was wel een lange dag maar echt de moeite waard!!!

cariblvr

• Newbie
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 01 september 2010 »

Okee mensen,

Jullie hebben me overtuigd, dit is dus iets wat ik moet doen.

Ik ben altijd bang dat dat soort excursies vreselijk veel volk trekt en eigenlijk nergens over gaan. Ik zal een voorbeeldje geven:
Ik was een paar jaar geleden op vakantie in Florida en dan is een bezoek aan de Everglades natuurlijk ook 'hot'. Nou, daar ging deze jongen dan met een boot de Everglades is. Ik moet toegeven, de natuur is geweldig, geen discussie mogelijk. Maar ik kwam al varende meer toeristen in bootjes tegen dan alle vogels, vissen en aligators in de Everglades bij elkaar! Ik knapte daar dus geweldig op af...

Overigens denk ik inderdaad dat ik op eigen gelegenheid naar Black River zal reizen. Heeft iemand een idee van de prijs van de safari? het maakt me niet veel uit wat het kost, maar als ik een richtlijn heb, weet ik ook wat een eerlijke prijs is  ;)

Rastasista

• Jr. Member
  • **
  • Waardering: +4/-0
« Reactie #8 Gepost op: 01 september 2010 »

Als je toch op eigen gelegenheid naar Black River gaat, dan kun je het beste met een van de lokale vissersboten  gaan, dan kun je zelf ook het tempo van de tour bepalen. En daarna noch de Pelican Bar niet ver van BR bezoeken. Dat is een klein houten barretje midden in zee gebouwd. Ongeveer een km buiten de kust. daar kun je vis en kreeft eten.

En als je heel veel mazzel hebt kom je onderweg nog een paar dolfijnen tegen. Ik maak deze tour altijd vanuit Tresure Beach. Prachtig, en daar betaalden wij de laatste keer US$ 35,- per persoon voor. vanuit Black River zou het zeker goedkoper zijn.

Groetjes
Antje

Ria1961

• Sr. Member
« Reactie #9 Gepost op: 01 september 2010 »

DAt had ik eerder moeten weten.
Wij hebben voor de hele tour meen ik 115 dollar betaald.
Maar dat was dan wel voor de hele dag natuurlijk.
DAt is het zelfde als met de dun hills.
Die kun je ook beter op eigen gelegenheid bezoeken wanneer je in ocho rios zit.
Groetjes Ria

Rastasista

• Jr. Member
  • **
  • Waardering: +4/-0
« Reactie #10 Gepost op: 02 september 2010 »

Hallo Ria,
ik denk dat het ook niet goedkoop is om van Negril naar Black River te gaan, tenzij je met routetaxi's gaat. Ik zou niet weten hoe veel maar het is best wel ver.Maar als Cariblvr toch op eigen gelegenheid gaat.......
En de prijs van zo'n vissersbootje hangt ook ervan af met hoe veel mensen je bent. In je eentje betaal je zeker meer dan met meerderen. Dat geldt natuurlijk ook voor een taxi.

cariblvr

• Newbie
  • *
« Reactie #11 Gepost op: 07 september 2010 »

Ik overweeg een auto te gaan huren voor een paar dagen, dus in dat geval rij ik zelf naar Black River.

Daar kan ik dan de safari doen, toch?

Trouwens, vis eten in die Pelican Bar op zee lijkt me ook super. Weet iemand mss wat zo'n tochtje kost?

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: