Auteur Topic: Hallo  (gelezen 489 keer)

Annemieke20

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
Hallo
« Gepost op: 18 september 2011 »

Ook ik zal me even voorstellen.
Mijn naam is Annemieke en samen met mijn man en 2 dochters,
willen we volgend jaar naar Jamaica op vakantie,
Afgelopen zomer zijn we naar de Dominicaanse Rep. geweest en de caribisch gebied is enorm goed bevallen ondanks dat Emily ( ts) opbezoek kwam. En we ook wel dagelijks voorzien zijn van een druppie regen. Maar wss daardoor is het ook zo mooi daar. We gaan ook zeker weer is terug, maar ja Jamaica is ook een wens. Zeker nadat we er even geland waren op de terugreis. ( ook in de regen  haha) Maar de mensen kwamen allemaal zo vrolijk naar binnen met NO Problem, terwijl wij in de Mañana Manana gedachten zaten. Uiteraard trekt ons de muziek al jaren aan Bob zijn cd's zijn al jaren favarieten hier in huis.
Vorig jaar gekozen voor de DR omdat we er niet uitkwamen welke streek in Jamaica nu het beste is.
Wat zijn de reistijden bijvoorbeeld nadat je geland ben?
Maar nu heb ik dit forum gevonden en hoop ik de antwoorden wel te vinden, boek meestal pas eind dec. dus heb nog ff tijd om alles door te spitten maar tips zijn welkom hoor.
Oja en waarom zijn er bij zoveel hotels kinderen niet welkom.
Wss zal ik mijn vragen elders op het forum moeten stellen zal is verder kijken
bedankt vast.

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +23/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
Re: Hallo
« Reactie #1 Gepost op: 19 september 2011 »

Hallo Annemieke,

Van harte welkom op het Jamaica forum! Leuk dat jullie je oog op Jamaica hebben laten vallen. Dat zal een compleet andere ervaring worden dan de Dominicaanse Republiek, de landen zijn compleet verschillend.

Eén kleine overeenkomst kunnen jullie je al aanleren: 'mañana, mañana' heet daar 'soon come'... ;)

Welke streek jullie gaan kiezen is een beetje afhankelijk van jullie wensen. Voor een pure relax/strand vakantie kun je het beste naar Negril gaan, in het uiterste westen. Voor een meer actievere vakantie zijn bijvoorbeeld Montego Bay, Runaway Bay of Ocho Rios wat beter omdat deze wat centraler liggen en dus het binnenland makkelijker bereikbaar is. Overigens bieden deze bestemmingen ook strand. De meeste bekende vakantie plaatsen liggen aan de noorkust, maar je kunt ook naar de zuidkust naar bijvoorbeeld Whitehouse of Treasure Beach. De zuidkust is (nog) een stuk minder toeristisch dan de noordkust.

Reistijden vanaf de luchthaven van Montego Bay (ongeveer):
Negril 1 tot 1.5 uur
Montego Bay minuut of 10
Runaway Bay 1 uur
Ocho Rios 1 tot 1.5 uur
Bestemmingen zuidkust > 2 uur

Wat de kinderen betreft heb ik dat vaker gehoord van mensen. Ik denk dat Jamaica niet echt een 'familie bestemming' is en voornamelijk bezocht door koppels (jong en oud) zonder kinderen. En hotels daardoor niet echt ingesteld zijn op kinderen, hoewel de grotere resorts toch wel iets aan faciliteiten bieden natuurlijk.
Maar ik ben het met je eens dat dat een stuk beter kan, kennelijk is dit een ondergeschoven kindje (erg toepasselijk) in Jamaica. Ik heb eerlijk gezegd ook geen idee waarom dit zo is.

Hoe dan ook, nogmaals een warm welkom, veel voorpret plezier hier  en laat jullie vragen maar komen!
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: