Auteur Topic: dag iedereen!!  (gelezen 398 keer)

cinderella

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
dag iedereen!!
« Gepost op: 17 augustus 2010 »

hallo!ik ben cindy,28jaar en weg van jama!!ik ben vorig jaar nr jama gewst met mijn beste vriendin en was de max!sindsdien heb ik alleen mr heimwee;mr inderdaad vakantie en er effectief gn wonen is een groot verschil mr toch..als ik de kans zou krijgen dr te werken en wonen zou ik niet twijfelen,mr dan mét mijn hond!wij zaten in runaway bay :Dik kijk ng élke dag bijna nr de foto's...en natuurlijk schoon volk hé en vriendelijk,kortom alles wat je in belgie nie vind:(alleen al vr t'klimaat en de verzuring van de maatschappij zou nen mens willen runnen!!!ik ben hier toevallig opgekomen was ant zoeken nr 'werken in jamaica'dus ben blij dat ik nu ook lid ben!! ;)ja man!!

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +21/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
Re: dag iedereen!!
« Reactie #1 Gepost op: 18 augustus 2010 »

Hallo Cindy,

Welkom om het forum, je enthousiasme werkt aanstekelijk :)
Krijg onmiddellijk weer zin om te gaan (maar daar hebben we allemaal wel een beetje last van hier op het forum...).

Er zit inderdaad een groot verschil tussen vakantie en wonen/leven in Jamaica, de maatschappij is voor veel mensen daar kei- en keihard. Dat vraagt een goede voorbereiding en heel veel geduld. Maar het blijft een schoon land, met een fijne bevolking en een geweldige cultuur, dat ben ik (en vele anderen hier) volledig met je eens.
En toch, zo slecht is het in België toch ook niet?

Hartstikke leuk dat je lid van het forum bent geworden, ik hoop dat het een vaste stek voor je wordt.

We zijn in elk geval altijd benieuwd naar jou Jamaica-ervaringen.

Have fun!
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

cinderella

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 18 augustus 2010 »

euh dutchjam...blij dat ik hier ben op deze toffe site,mr om op dat van belgie terug te komen;ik ben hier helemaal niet zo graag,alleen al vr tklimaat zoals ik al zei zou ik willen runnen!!ik hoop snel ng es te kunnen gn tot dr misschien dan nie om dr effectief te wonen mr zou wel nen maand of zo ng es lange vakantie willen hebben en mis die jamaicanen wel zenne...ééntje om precies te zijn ;)dus als het er éven wa rooskleuriger uitzie vr mij dan ben ik echt wel wr nr jama...hoop dat dat géén jaar mr hoeft te duren!!

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +21/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
« Reactie #3 Gepost op: 19 augustus 2010 »

Ah, er in een manneke in het spel ;)

Ik kan me best voorstellen dat je daar wil gaan wonen, voor veel mensen die verliefd zijn geworden op het eiland en/of (één) van haar bewoners is het een wens om ons kille klimaat te verruilen voor de zwoele temperaturen van het Caribisch gebied. En met een goede voorbereiding komt je wellicht ook een heel eind...

Maar hou er immer rekening mee dat het echt niet alleen maar rozengeur en maneschijn is (dat is het in de Lage Landen tenslotte ook niet, dus waarom zou dat in Ja wel zo zijn). Er zijn verschillende mensen hier op het forum die daar ervaring mee hebben. Ja is nu eenmaal een andere maatschappij dan de onze (en is juist daarom zo interessant :) ).

En ach, waar een wil is, is een weg, nietwaar?
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

cinderella

• Newbie
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 20 augustus 2010 »

ja da's waar,die wil is er alleszins zenne;)och ja,ik zal mr hard werken for the money(zoals iedereen)enne..dan kan ik miss ng es tot jamaica gaan!! :)

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: