Auteur Topic: Eten in Negril  (gelezen 1304 keer)

Dazippa

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
  • Almost Ya Man!
Eten in Negril
« Gepost op: 17 augustus 2010 »

Hallo,
Wij gaan in september naar Negril en we vragen ons af of er iemand slechte ervaringen heeft met het eten. Dus diarree en dat soort ongemakken. Zijn er bepaalde toko's waar je beter niet heen kunt gaan, of die juist uitstekend zijn? En is het onverstandig om buiten een resort te gaan eten? En, kun je je rauwkost beter laten staan omdat het met kraanwater gewassen is zoals mensen wel eens zeggen?
Hope to hear from you 8)

Dready

• Sr. Member
  • Waardering: +5/-0
Re: Eten in Negril
« Reactie #1 Gepost op: 17 augustus 2010 »

Nee hoor, ik heb nooit problemen gehad met het eten in Jamaica.
Ik eet overal, van op het strand tot in een restaurant. Nooit last gehad van mijn darmen, buik of maag.
Het kraanwater is goed te drinken. Smaakt een beetje naar chloor. Tip: vul een literfles met kraanwater en laat de dop eraf. Zet deze in de koelkast. De dag erop is de smaak (chloor) er vrijwel geheel van af. Zo doe ik dat altijd. Koop zelden of nooit water in een fles.
Vers gekocht fruit of groente, gewoon goed wassen. Koop mijn fruit/groente meestal gewoon op straat.

Gewoon uitproberen, ik weet natuurlijk niet of jij snel last hebt van je gezondheid.

Bless and enjoy Jamaica and his beautiful people.
Dready
It is nice too be important, but it is even more important too be nice.

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +23/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
« Reactie #2 Gepost op: 18 augustus 2010 »

Ik heb ook nooit problemen ondervonden.

Je kunt in Negril (en elders in Ja) gerust buiten de deur eten.
Sterker nog, ik raadt het je ten zeerste eens aan om te doen. Hoewel het eten in de meeste resorts acceptabel is, kun je de échte Jamaicaanse keuken beter 'op straat' proeven. Negril barst van de goede restaurantjes waar je zonder enige gevaar een prima maaltijd kunt nuttigen.

Of probeer gewoon eens een stukje Jerk langs de kant van de weg. 100% Veilig en super lekker. Het vlees ligt uren te sudderen op houtskool, geen bacterie die dat nog overleeft.

Als je de normale hygiëne in acht neemt is de kans op kwaaltjes door voedsel in Jamaica vrijwel net zo groot als hier.

Smakelijk.
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...
Like JamaicaForum.nl @ Facebook: http://www.facebook.com/jamaicaforum.nl.

Dazippa

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
  • Almost Ya Man!
« Reactie #3 Gepost op: 18 augustus 2010 »

Whoeha! Bedankt voor de info! 8) Dat stelt me gerust.
We hebben juist een zo basic mogelijk hotel geboekt (country country) om alleen maar buiten de deur te kunnen eten.
We werden overal voor gewaarschuwd toen we inentingen gingen halen.

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?:
En hoe heette zijn band?:

Reacties op Facebook