Peter Jam: dat I and I in mn eigen straatje, dat kan ik nog enerzijds begrijpen, maar uiteindelijk zijn ze toch gezwicht, omdat wij ons als groep terug trokken en retour naar hotel wilden. Aan de andere kant denk ik, toeristen brengen geld binnen in JA en ja....héé...als je de ene week deze prijs aanhoudt en de andere week de prijs bijna verdubbeld, dat vinden toeristen niet zo leuk, althans....de nederlanders helemaal niet

Dutch Jam: dat verhaal over de airport vind ik toch een beetje griezelig. Je hoeft maar echt een verkeerde persoon te treffen, die per ongeluk toch ff iets in je koffer laat glijden (omdat jouw gezicht hem/haar niet aanstaat) en je bent toch mooi de pineut. Bewijs maar, dat hij/zij het in je koffer heeft gedaan i.p.v. jijzelf. Er zitten redelijk wat mensen onterecht in de gevangenis wat dat betreft en je hebt geen poot om op te staan. Zie ook het verhaal over die NL toerist, die betrokken was bij het auto-ongeval. Je bent toerist, hebt geld, spreekt niet altijd de taal van overzee, bent niet gewend in JA te rijden, dus....het zal ongetwijfeld aan de toerist liggen, kortom....je trekt altijd aan het kortste eind. Maar....dit gebeurt absoluut niet alleen in JA.
NL zelf kan er ook wat van. Ben ooit naar de Dominicaanse Republiek geweest en bij terugkomst op Schiphol, mochten alle blanken doorlopen bij de douane. Op alle donkere mensen, incl hun handbagage werd een speurhond losgelaten, werden gefouilleerd en apart gehouden. Handbagage werd extra door de scanner gehaald. Kijk....dat vind ik dus rassen-discriminatie en dat haat ik. Het is ook nog eens misleidend, want de blanken, die naar DR afreizen en daadwerkelijk iets willen binnen smokkelen, kunnen dit dus blijkbaar gewoon doen, want je mag tenslotte gewoon doorlopen bij de douane. Misschien na deze post niet meer!

Laten we wel wezen en bij de realiteit blijven....het is overal wel wat en ook de negatieve ervaringen weerhouden mij er niet van, terug te keren naar JA in 2012.