Auteur Topic: Fietsen in Jamaica  (gelezen 925 keer)

Ruud

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
Fietsen in Jamaica
« Gepost op: 22 juli 2010 »

Stomme vraag wellicht...

Wordt en in Jamaica veel gefietst?
En kun je fatsoenlijke fietsen huren?

Ruud

Dready

• Full Member
  • Waardering: +5/-0
Re: Fietsen in Jamaica
« Reactie #1 Gepost op: 25 juli 2010 »

Ja... fietsen in Jamica. Dat is wel oppassen!
Fietsers zijn erg kwetsbaar, en de wegen zijn niet overal even goed. Door de bestuurders van auto's word niet echt veel rekening gehouden met fietsers en bromfietsers, ze rijden nog steeds als gekken. ook op de wegen in het binnenland! Ik moet zeggen dat ik wel steeds meer fietsers zie.
Ik kan je verklappen dat ik in september zelf mijn fiets meeneem (gratis in het vliegtuig) om eens wat meer te kunnen verkennen en sneller bij het strand te kunnen zijn. Ben zelf ook benieuwd hoe me dat bevalt.
Zal wel een verslag uitbrengen als ik terug ben in oktober.

Waar je fietsen zou kunnen huren kan ik je zo niet zeggen. LIgt er natuurlijk ook aan waar je bent. Ik weet wel dat het mogelijk is. Vraag anders even na bij je hotel of waar je verblijft. Die weten vast wel waar je eventueel fietsen kunt huren.

Bless Dready
It is nice too be important, but it is even more important too be nice.

Ruud

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 01 augustus 2010 »

Ja,

Dat er geen mooi fietspaden zijn daar in Jamaica vermoedde ik al ;)

Maar er wordt dus wel gefietst en dat klinkt goed. Het is heerlijk om een plaats te verkennen op de fiets, in de open lucht, op het gemak. En het is ook nog eens goed voor de gezondheid... En ik zal de Jamaicaanse weggebruiker in het oog houden LOL

Maar... Je fiets meenemen in het vliegtuig? Kan dat zomaar?

Dready

• Full Member
« Reactie #3 Gepost op: 01 augustus 2010 »

Yep, dat kan ik zomaar mijn fiets meenemen in het vliegtuig.
Ik vlieg altijd met airberlin, vanaf Dusseldorf. Ik ga minimaal 2x per jaar naar Jamaica. Ik heb me destijds een gratis topbonuskaart van Airberlin/LTU aangeschaft. Hierdoor spaar ik vliegpunten. Als je genoeg punten hebt kun je de silverbonuskaart krijgen. Dan mag je bv 10 kilo extra bagage meenemen en bv 1 sportartikel (golftas, surfboard of fiets met maximum gewicht 30 kilo).

Kun je die kaart niet verdienen met vliegpunten dan kun je bv een servicekaart aanvragen, dan heb je bijna dezelfde extra's als de silverkaart, deze kost echter  59 euro en is 1 jaar geldig. Voor meer info kijk maar eens op airberlin.com

Ik kan dus mijn mountainbike gratis meenemen. Moet deze wel even van tevoren aanmelden.

Bless Dready

Ruud

• Newbie
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 03 augustus 2010 »

Hey, maar dat is geweldig!

Ik heb ook al een paar keer met Air Berlin gevlogen en heb dat tot nog toe als zeer prettig ervaren.
Maar dat ze de mogelijkheid bieden om ook je fiets mee te nemen (al dan niet via de spaarpunten of tegen betaling) wist ik niet. Maar daar ga ik serieus over nadenken.

Weet iemand misschien of JetairFly of ArkeFly ook zo'n mogelijkheid hebben?

Ruud.

Dready

• Full Member
« Reactie #5 Gepost op: 04 augustus 2010 »

Hallo Ruud,

Ik heb geen idee of je fiets mee kunt nemen bij arkefly of jetair. Zou je even op hun site moeten checken.

succes
Bless dready

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: