Auteur Topic: Betaald parkeren op de vliegvelden in Jamaica flink duurder  (gelezen 294 keer)

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +23/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum

Betaald parkeren op de vliegvelden in Jamaica flink duurder

Mocht je denken dat betaald parkeren alleen iets is voor de (rijke) westerse landen, nu dan heb je het mooi mis.

Op de twee internationale vliegvelden in Jamaica (Norman Manley International Airport in Kingston en Sangster International Airport in Montego Bay) is een tijd geleden ook al het betaald parkeren ingevoerd.

Maar nu is er toch ophef ontstaan omdat de tarieven onlangs werden verhoogd met 50 tot 100 (!) procent. Ze durven nog al daar op de vliegvelden. Voor 3 uurtjes parkeren (en wat zijn nu 3 uurtjes als je vrienden van het vliegveld moet halen of -erger nog- een dikke afscheidskus moet geven?) betaal je nu dus zo'n JM $600,= ofwel een kleine 5 Euries. Voor ons wellicht geen schokkend bedrag, maar toch wel zonde van het geld...

Nee, je auto voor weinig een dagje op het vliegveld neerzetten is er niet meer bij...

Jamaica Observer: Big increase in airport parking fees.

Lees ook de commentaren van de lezers onderaan het artikel. Leuk ;)
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

Parkeren in de Stad

• Gast
Re: Betaald parkeren op de vliegvelden in Jamaica flink duurder
« Reactie #1 Gepost op: 07 september 2011 »

Het is niet te hopen dat we dit ook in Nederland gaan zien. Wel opvallend want we zien juist in europese landen veel concurrentie rondom de vliegvelden waardoor de prijzen omlaag gaan!
Parkeren in de Stad

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +23/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
Re: Betaald parkeren op de vliegvelden in Jamaica flink duurder
« Reactie #2 Gepost op: 07 september 2011 »

Het is niet te hopen dat we dit ook in Nederland gaan zien. Wel opvallend want we zien juist in europese landen veel concurrentie rondom de vliegvelden waardoor de prijzen omlaag gaan!
Parkeren in de Stad

Welkom op het Jamaica Forum Parkeren in de Stad (leuke nick en handige site trouwens)!

Wat Europa betreft zul je ongetwijfeld gelijk hebben, ik kan daar niet zo goed over oordelen eerlijk gezegd. Hier is betaald parkeren zo ingeburgerd dat je het haast 'normaal' gaat vinden. En op de tarieven letten doe ik al helemaal niet...

In Jamaica echter staat betaald parkeren toch nog in de kinderschoenen en het publiek zeker nog niet gewend aan het feit dat er betaald moet worden om de heilige koe te kunnen stallen. Nu is het dus al een tijdje geleden ingevoerd op de 2 grote luchthavens in Jamaica, maar daarbuiten ben ik het nog niet tegengekomen eerlijk gezegd.

En ja, zoals het hier ook ging toen betaald parkeren net werd ingevoerd, de mensen beginnen te morren en dat duurt ff totdat men eraan gewend is en uiteindelijk dan toch maar zuchtend en kreunend parkeergeld betaalt... Ook als de tarieven weer eens opgetrokken worden... ;)

Hoewel een verdubbeling van de tarieven hier ook wel op protest zal stuiten, maar dat is een andere discussie.

Zoals ik al schreef ben ik, buiten de luchthavens, nog nooit betaald parkeren in Jamaica tegengekomen, andere leden/lezers misschien wel?
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: