Auteur Topic: Dodelijke schietpartij in Negril  (gelezen 746 keer)

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +21/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
Dodelijke schietpartij in Negril
« Gepost op: 20 juli 2010 »

Drie man neergeschoten in Negril

Drie mannen werden vanochtend dodelijk neergeschoten door de politie tijdens een vuurgevecht langs Norman Manley Boulevard in Negril, Westmoreland. Direct na het incident werden er twee illegale vuurwapens in beslag genomen. Dit bericht de Jamaica Observer vandaag.

De dode mannen, die nog niet zijn geïdentificeerd, zijn vroege twintigers en dertigers.

De politie van Negril rapport dat om ongeveer 0.30 uur agenten te voet een viertal mannen op een bankje signaleerden die opvielen door hun vreemde gedrag. Toen deze mannen werden aangesproken trokken ze geweren en schoten ze op de politiemannen. Deze moesten dekking zoeken waarop een vuurgevecht volgde. Uiteindelijk vluchtten de mannen in verschillende richtingen.

Een uitgebreide zoektocht in de omgeving van Negril volgde, twee van de mannen werden met schotwonden teruggevonden. Een derde werd doodgeschoten in een pand nabij. De gewonden werden overgebracht naar het ziekenhuis in Savanna La Mar. Een politieagent werd licht gewond en kon na behandeling in het ziekenhuis weer naar huis.

De autoriteiten onderzoeken de zaak en benadrukken dat de schietpartij niet tegen toeristen was gericht. De veiligheid van de vakantiegangers zou niet in gevaar geweest zijn.
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

Ria1961

• Sr. Member
  • Waardering: +8/-4
Re: Dodelijke schietpartij in Negril
« Reactie #1 Gepost op: 21 juli 2010 »

Tsja.... Bij ons gebeuren die dingen toch ook dus je hoeft NEgril daar niet speciaal voor te mijden denk ik.
Groetjes Ria

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +21/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
« Reactie #2 Gepost op: 21 juli 2010 »

Zeker niet Ria.

Voor zover ik weet is Negril absoluut niet onveilig en kun je daar prima over straat hoor.

Ik heb er nooit problemen gehad in elk geval.
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

Bertientje

• Sr. Member
  • Waardering: +7/-0
    • Xpresse Office Support
« Reactie #3 Gepost op: 21 juli 2010 »

Ik schrik er wel van omdat het Negril is. Daar is het normaal zo heerlijk relaxed en hoor je dit soort dingen amper. Maar ja het kan een incident zijn natuurlijk. Laten we het hopen.

yvon

• Full Member
  • Waardering: +0/-2
« Reactie #4 Gepost op: 21 juli 2010 »

Tis nie leuk dat zoiets gebeurt, maar het gebeurt overal hoor.
Je zou wel gek zijn als je door zoiets uit Negril zou wegblijven.
Dan kun je ook uit New York wegblijven, of Amsterdam, of..., toch?

X

Irene

• Full Member
  • Waardering: +3/-0
  • Never stop believing..
« Reactie #5 Gepost op: 17 januari 2011 »

Van de week had ik mijn vriend aan de lijn, zegt 'ie in 1x doodleuk: 'Ik sta nu naar een lijk te kijken..' WTF!? 12/1/'11 werd er dus een 22-jarige man doodgeschoten in Negril door 2 andere mannen van begin 20.. Mijn vriend was rond 21.30 uur net thuisgekomen van z'n werk, en stond met 'n vriend te praten bij z'n gate toen ze pistoolschoten hoorden, zij er naar toe gereden op de moter (hoe bedoel je ramptoerist ;)). Bij aankomst herkende hij de jongen, hij liep iedere dag langs z'n huis.. Ook al ken je iemand niet persoonlijk, toch laat je het niet zomaar achter je als je weer weggaat.. Krijg je toch een klein beetje het gevoel dat het geweld oprukt.. We kunnen alleen maar hopen dat dit op zichzelf staande incidenten zijn. :-\
*The choices we make, not the chances we take, determine our destiny*

jolanda

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
« Reactie #6 Gepost op: 17 januari 2011 »

hmmmmm heel vervelend.
De politie schiet graag daar,dat heb ik wel gemerkt.
Ik was daar ik oktober/november er werd door de politie een jongen neer geschoten
bleek het achteraf de verkeerde jongen te zijn. Heel negril kwam in protest tegen de politie, groot vuur op de weg
en iedereen zwarte banden om het hoofd (ik incl).
maar het is niet naar de toeristen deze zijn nog steeds veilig.

jolanda

Bertientje

• Sr. Member
  • Waardering: +7/-0
    • Xpresse Office Support
« Reactie #7 Gepost op: 17 januari 2011 »

Nou, ik hoop niet dat het inderdaad ook verandert in Negril. Daar was het tot nu toe altijd zo heerlijk rustig en veilig vergeleken bij onze 'hometown' May Pen. Denk wel dat de politie de boel in Negril harder aanpakt want men wil natuurlijk de toeristen niet kwijt.

Irene

• Full Member
  • Waardering: +3/-0
  • Never stop believing..
« Reactie #8 Gepost op: 18 januari 2011 »

De jongen waar ik het over had was niet doodgeschoten door de politie, maar vermoord door 2 jongens van begin 20... Ik weet natuurlijk niet de achterliggende gedachte hiervoor, maar ik neem aan dat ze hem niet zomaar zonder reden neergeknald hebben. Ik hoop maar dat dit de uitzondering op de regel blijft!
*The choices we make, not the chances we take, determine our destiny*

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: