Hallo Ria,
ik ga elk jaar naar Jamaica, maar ben nog nooit in een van die buitenlandse (Vampier)- hotels geweest. Ik boek mijn vlucht bij een van de bekende aanbieders, en boek kamers, meestal op verschillende locaties, bij particuliere kleine guesthouses.
Ik heb hier ooit een lijst met wat guesthouses geplaatst. Hier de link naar het topic:
http://www.jamaicaforum.nl/index.php/topic,33.msg39.html#msg39Ik zou nooit in een van die resorts gaan! Die betalen hun werknemers zoo weinig dat ze er echt niet van kunnen leven. En het geld wat jij voor de reis betaalt komt helemaal nooit in Jamaica aan maar gaat rechtstreeks naar een van hun buitenlandse rekeningen.
Daarnaast wordt je vaak van de medewerkers geadviseerd om het resort niet te verlaten omdat het niet veilig zou zijn. Wat een onzin....
En als je alleen maar in het resort verblijft, merk je helemaal niet meer in welk land je op bezoek bent. Dan kun je net zo goed in een resort in Spanje, Egypte of Mexico zitten. Het enige verschil zou de muziek die ze draaien zijn. Maar dat was het dan ook.
Het bijzondere aan Jamaica is zij volk! Met zij bijzondere trots, die voel je overal. Maar dan moet je wel tussen de mensen komen.
Groetjes
Antje (trouwens ook van 1961)