Auteur Topic: Luchthaven taks in Jamaica  (gelezen 1037 keer)

butterfly

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
Luchthaven taks in Jamaica
« Gepost op: 28 juni 2010 »

Hallo,

Ik ben in 1995 eens in Jamaica geweest en toen moest ik bij het vertrek luchthavenbelasting betalen bij het inchecken in Montego Bay. Ik weet niet meer precies hoeveel dat was, maar ik herinner me iets van US$15,- per persoon.

Ik weet dat deze taks bij JetairFly inmiddels in de ticketprijs is meegenomen, maar weet iemand hoe dat zit bij andere luchtvaartmaatschappijen?

Bedankt!

Ria1961

• Sr. Member
  • Waardering: +8/-4
Re: Luchthaven taks in Jamaica
« Reactie #1 Gepost op: 30 juni 2010 »

Hoi Butterfly,

Wij zijn vorige week terug gekomen vanuit ocho rios, maar hebben niets bij de luchthaven hoeven te betalen,
Wel hebben wij een formulier in moeten vullen ( zeer nauwkeurig) over het verblijf, de duur enzovoorts op het eiland.
Groetjes ria

jaco

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
« Reactie #2 Gepost op: 07 juli 2010 »

bij arke fly zit het in de prijs.......
wel moet je goed het formulier invullen,bij fouten sta je nog wel ff vast bij de douane

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +21/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
« Reactie #3 Gepost op: 07 juli 2010 »

Het Immigration Form (dat forumuliertje wat je moet invullen in het vliegtuig of bij de douane bij aankomst in Jamaica) heeft niets te maken met de luchthaven taks.

Bij chartervluchten (ArkeFly, Jetair, Condor, ect.) is deze luchthaven belasting in de ticketprijs verwerkt.
Bij lijndiensten soms wel en soms niet, dus goed informeren vooraf is verstandig.
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

Ria1961

• Sr. Member
  • Waardering: +8/-4
« Reactie #4 Gepost op: 07 juli 2010 »

Ow ik dacht dat dat het formuliertje was.
Op de dominicaanse moesten we ook zo'n formuliertje invullen en dan meteen ook betalen dus vandaar.
Idd als je het niet goed invult ( ik dus ) sta je nog even vast.
En vriendelijk zijn ze ook niet.
Ria

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +21/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
« Reactie #5 Gepost op: 08 juli 2010 »

Dat formulier is om ervoor te zorgen dat men weet wie er 'binnen is' (welke buitenlander er in Jamaica is), waar hij of zij verblijft en wanneer hij of zij het land weer verlaat.

Dit in een poging illegalen in Jamaica te vermijden. Lukt natuurlijk niet, maar that's another story.

Jamaica is trouwens niet het enige land die dit doet. Als je bijvoorbeeld naar de VS reist mag je ook zo'n lijstje invullen.

Er is nogal wat onduidelijkheid over dit forumuliertje, ik zal er als ik effe tijd heb een aparte topic van maken met wat tips voor het invullen van dat papiereke.
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: