Auteur Topic: Vissen op de Pedro Banks  (gelezen 287 keer)

Dirkje

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
Vissen op de Pedro Banks
« Gepost op: 15 juni 2010 »

Hoi,

Ik heb ooit eens een docu (van Lonely Planet meen ik) van Jamaica gezien. Daarin ging de presentator vissen met de locals op de Pedro Banks, visgronden die voor de zuidkust van het eiland liggen.
Ik vraag me dus af of dit in het echt ook kan. Het lijkt me namelijk geweldig om een dagje met lokale vissers op stap te gaan.

Groetjes,

Dirk

Marco

• Full Member
  • Waardering: +1/-10
Re: Vissen op de Pedro Banks
« Reactie #1 Gepost op: 16 juni 2010 »

De trip naar de Pedro Keys duurt een ganse nacht. Een visser of bevoorader zal je voor een dure prijs misschien meenemen, alhoewel, ze houden er niet van pottenkijkers. Het is nog een waar pirateneiland waar eigen regels gelden. Er wordt behalve vissen veel gegokt, gevochten, geneukt en gezopen.  Omdat alles van ver komt is het leven er heel duur. Zelfs water is er niet, dus het moet worden aangebracht dwz : duur.
Ooit zelf nog eens geweest met een bevriende visser uit Treasure beach met een bootlading vol fleswater, rum, cocosnoten (jelly) en nog wat smokkelwaar. Goed geld verdiend en een leuke tijd gehad. NIET VOOR DOETJES!!!!
Heel veel wordt er trouwens niet gevist. Het is een overslagplaats waar de vissers van de zuidkust hun waren komen kopen van de grotere schepen (meestal Hondurese) Zelf heb ik er geen problemen ondervonden, vooral vanwege mijn uiterlijk. Mijn bijnaam is daar Colombian.........

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: