Auteur Topic: One of my Favourite places in Jamdung  (gelezen 3594 keer)

SoulJah

• Full Member
  • Waardering: +5/-0
  • Out of Many we are One!
One of my Favourite places in Jamdung
« Gepost op: 04 februari 2010 »

De eerste foto is van de Mayfield Falls, weinig toerisme dus heerlijk rustig afkoelen ;) De tweede is van het uitzicht van de veranda van mijn schoonmoeder....
If you don't stand for something, you will fall for everything!

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +21/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
Re: One of my Favourite places in Jamdung
« Reactie #1 Gepost op: 04 februari 2010 »

Oh my...

Zelfs de foto's stralen rust uit..., heerlijk al dat groen!
Wordt je gelukkig van als je dat ziet :)

DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

SoulJah

• Full Member
« Reactie #2 Gepost op: 05 februari 2010 »

Hihi...kwalitatief geen fantastische pics maar die van de mayfield falls...zo heerlijk is het daar cyaaaan believe :)

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: 05 februari 2010 »

Niks mis mee met die plaatjes hoor.

En wat de Falls betreft: als je naar die foto kijkt en je denkt het kabbelende water erbij dan verkeer je onmiddellijk in hogere sferen...
Hoewel dat uitzicht bij schoonma ook niet verkeerd is...

Toch?
DutchJam

Dready

• Full Member
« Reactie #4 Gepost op: 16 februari 2010 »

Ja ja, Mayfield Falls.

Wat een geluk dat ik daar de afgelopen maand (januari) veelvuldig heerlijk hebben kunnen relaxen aan het water. Nu moet ik weer heel wat nachtjes slapen voordat ik in september weer mag genieten van Mayfield Falls. Maar zoals ze in Jamaica zeggen: "Soon Come" haha.

Bless Dready
It is nice too be important, but it is even more important too be nice.

SoulJah

• Full Member
« Reactie #5 Gepost op: 16 februari 2010 »

OOOOOh I envy you :) heerlijk daar he, toen wij er waren waren er ook gewoon bijna geen mensen dan voelt het helemaal speciaal.

Dready

• Full Member
« Reactie #6 Gepost op: 16 februari 2010 »

Op het moment is het er erg rustig. Maar het is er nooit echt heel druk vind ik. Jammer voor de mensen die er werken (inkomen), maar wel lekker voor de "Toerist", die dan in alle rust van al het moois daar kan genieten.
De eerste keer dat ik daar kwam was in november 2007. Was meteen verliefd! Sinds die tijd blijf ik er terug komen.

Woont je schoonmoeder ergens in Grange dan??

Bless Dready

SoulJah

• Full Member
« Reactie #7 Gepost op: 17 februari 2010 »

Die indruk had ik ook al dat het er erg rustig is. Mijn schoonmoeder woont in Sandy Bay, erg rustig en zoals je ziet een prima uitzicht:). Wat de Mayfield Falls betreft ik zou het graag promoten om de mensen daar een beter inkomen te geven maar hoop stiekem dat het toch iets rustiger blijft dan Ys of Dunns (daar ben ik niet eens geweest uit toeristenvrees.. ;))

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #8 Gepost op: 17 februari 2010 »

Om eerlijk te zijn: Dunns is verschrikkelijk.

Niet de watervallen zelf, die zijn op zich prachtig, maar als ik al de toeristen hand-in-hand zie 'klimmen' om boven te komen... Ik vraag me toch af wie dat verzonnen heeft??? Hoe kan het toch dat zo'n prachtig stukje natuur op die manier misbruikt wordt? Of ben ik nou gek?

Je kunt het maar leuk vinden natuurlijk en dan moet je het vooral ook doen, maar mijn liefhebberij is het zeker niet.

YS ben ik 1 keer geweest en toen was het er vrij rustig (was ook in september) en het is daar toch ook prachtig hoor. Je moet gewoon geluk hebben denk ik en dan kun je er heerlijk van de natuur genieten.

Mayfield Falls staat nog steeds op mijn program. Komende september dan maar, dan ben ik toevallig toch in Jamaica  8)
DutchJam

Dready

• Full Member
« Reactie #9 Gepost op: 17 februari 2010 »

Hi DutchJam,

Misschien zie ik je wel in september, want dan ben ik er ook. Ben in ieder geval zeker regelmatig bij Mayfield te vinden.

Bless Dready

Ps Hoe post ik in godsnaam foto's hier??

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #10 Gepost op: 17 februari 2010 »

Dready,

Wie weet gaan wel elkaar nog treffen daar dan...

Voor wat betreft je foto vraag, zie: http://www.jamaicaforum.nl/index.php/topic,81.0.html
DutchJam

Bertientje

• Sr. Member
  • Waardering: +7/-0
    • Xpresse Office Support
« Reactie #11 Gepost op: 13 maart 2010 »

Ja mooooooi Mayfield Falls. Maar ik vond de smalle paadjes langs het water best eng en vooral het bruggetje waar je in het begin over moet. (Ik ben niet al te heldhaftig uitgevallen ;-) ) We hadden een heel geduldige gids die onze dochter van toen 3,5 de hele weg heeft gedragen!

Verder zijn wij een keer bij de Dunn's River Falls geweest en hebben enorme lol gehad, juist om die toeristen. En nee, we hebben de waterval niet beklommen, ik begreep daar echt niets van al die mensen hand in hand in lange slierten in dat water....

Ook zijn we naar de YS Falls geweest, daar was het prachtig (bloemen!) en erg rustig. Er was alleen een klein groepje Zuidamerikaanse toeristen toen wij er waren. Wel had ik enorm veel last van de muggen daar en zou niet weer een rok aantrekken. Ik wil er graag nog eens heen.

yvon

• Full Member
  • Waardering: +0/-2
« Reactie #12 Gepost op: 14 augustus 2010 »

Hoi SoulJah,

Dat zie er mooi uit, die Mayfield Falls. Is het de moeite om er naar toe te gaan? Kun je er misschien wat meer over vertellen? Wat je er kunt doen enzo?
Wat een vragen he? Sorry hoor  :-[
Ben gewoon nieuwschierig.

x

SoulJah

• Full Member
« Reactie #13 Gepost op: 15 augustus 2010 »

Hai Yvon

Geen probleem goed voorbereid is het halve werk (zegt iemand die zich nooit voorbereid...). De Mayfield Falls zijn in mijn optiek niet wat ik me had voorgesteld bij een waterfall, ik zie dan een mega berg met een fall voor me, dit zijn een stel mineraalbaden (ze zeggen dat je je jaren jonger voelt na het baden...) met het koelste water wat je je maar kan voorstellen en je waad bad voor bad naar boven, je moet uiteraard hier en daar wat klimmen maar daarvoor heb je mooie ' crocs' (hihi) aan dus goed te doen. Bovenaan kom je bij de waterfall. Je kan een gids meenemen, hij vroeg ons toen 400 Ja dollar maar hebben hem meer gegeven. Het is zeker de moeite waard.
blesss

Dready

• Full Member
« Reactie #14 Gepost op: 15 augustus 2010 »

Hallo Yvon,

Dit stukje had ik laatst gezet op het forum onder het kopje: Wat ga jij zoal doen-2-daagse tours.

Re: 2-Daagse eiland tour
« Reactie #9 Gepost op: 11 augustus 2010
--------------------------------------------------------------------------------

Hoi Bianca,

Jazeker. Bij de tweedaagse tours evenals de andere tours die Arke aanbied zijn Nederlands sprekende goede gidsen.

Als ik je nog een tip mag geven? De tour naar Mayfield Falls is ook echt een aanrader,  heel mooi en de moeite waard. Lekker met een gids door de minerale rivier lopen aldaar (met vele natuurlijke jacuzzi's, waarin je lekker kunt bubbelen), je kunt er volop genieten van de mooie natuur!
Tevens kun je er een hapje eten en lekker relaxen. Voor een leuke en goede gids kun je vragen naar Zuki (rasta met lange dreadlocks).
Check hun site maar eens: http://www.mayfieldfalls.com/

Zie een stukje uit een recentie mbt hem (Zuki) op het Jamaica prikbord:

Re: Vraagjes over reis naar Jamaica eind februari
Gepost door: Jan en Tiny ()
Datum: 08 februari 2010 13:31

"Wij zijn net vorige week terug gekomen uit Jamaica en hebben en geweldige tijd gehad daar. We zijn ook bij Mayfield Falls geweest en hadden daar de gids met de dreadlocks Zuki. Wij kunnen alleen maar zeggen dat wij een geweldige tour van hem hebben gehad. Het is een hele rustige vriendelijke man, die af en toe spontaan begint te zingen en ons alles over de natuur kon vertellen. Hij is let ook goed op dat je veilig door het water kunt. Hij neemt de tijd voor je. Toen de tour voorbij was was hij helemaal niet inhalig. Het enige dat hij zei was:"als u een tip achter wilt laten zou ik dat fijn vinden, zo niet hebben we even goed een leuke tijd gehad. bedankt". Hij zei dat op een hele rustige en normale toon en wij vonden dat helemaal niet storend of opdringerig. Hij wil natuurlijk ook zijn geld verdienen en dat vind ik niet meer dan logisch. We hebben hem 10 $US gegeven. Maar goed iedereen moet doen wat goed voelt. Wij hebben in ieder geval een leuke tour met hem gehad. En ja wat heeft hij lange haren zeg. Hij is er erg trots op.

Al met al mensen ga vooral naar Jamaica, wij gaan in ieder geval volgend jaar zeker terug.

Groetjes van Jan en Tiny
------------------------------------------------

Veel plezier.
And Welcome to this beautiful island in the Sun!!
Bless, Dready

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: