Hallo Yvon,
Dit stukje had ik laatst gezet op het forum onder het kopje: Wat ga jij zoal doen-2-daagse tours.
Re: 2-Daagse eiland tour
« Reactie #9 Gepost op: 11 augustus 2010
--------------------------------------------------------------------------------
Hoi Bianca,
Jazeker. Bij de tweedaagse tours evenals de andere tours die Arke aanbied zijn Nederlands sprekende goede gidsen.
Als ik je nog een tip mag geven? De tour naar Mayfield Falls is ook echt een aanrader, heel mooi en de moeite waard. Lekker met een gids door de minerale rivier lopen aldaar (met vele natuurlijke jacuzzi's, waarin je lekker kunt bubbelen), je kunt er volop genieten van de mooie natuur!
Tevens kun je er een hapje eten en lekker relaxen. Voor een leuke en goede gids kun je vragen naar Zuki (rasta met lange dreadlocks).
Check hun site maar eens:
http://www.mayfieldfalls.com/Zie een stukje uit een recentie mbt hem (Zuki) op het Jamaica prikbord:
Re: Vraagjes over reis naar Jamaica eind februari
Gepost door: Jan en Tiny ()
Datum: 08 februari 2010 13:31
"Wij zijn net vorige week terug gekomen uit Jamaica en hebben en geweldige tijd gehad daar. We zijn ook bij Mayfield Falls geweest en hadden daar de gids met de dreadlocks Zuki. Wij kunnen alleen maar zeggen dat wij een geweldige tour van hem hebben gehad. Het is een hele rustige vriendelijke man, die af en toe spontaan begint te zingen en ons alles over de natuur kon vertellen. Hij is let ook goed op dat je veilig door het water kunt. Hij neemt de tijd voor je. Toen de tour voorbij was was hij helemaal niet inhalig. Het enige dat hij zei was:"als u een tip achter wilt laten zou ik dat fijn vinden, zo niet hebben we even goed een leuke tijd gehad. bedankt". Hij zei dat op een hele rustige en normale toon en wij vonden dat helemaal niet storend of opdringerig. Hij wil natuurlijk ook zijn geld verdienen en dat vind ik niet meer dan logisch. We hebben hem 10 $US gegeven. Maar goed iedereen moet doen wat goed voelt. Wij hebben in ieder geval een leuke tour met hem gehad. En ja wat heeft hij lange haren zeg. Hij is er erg trots op.
Al met al mensen ga vooral naar Jamaica, wij gaan in ieder geval volgend jaar zeker terug.
Groetjes van Jan en Tiny
------------------------------------------------
Veel plezier.
And Welcome to this beautiful island in the Sun!!
Bless, Dready