Auteur Topic: Een wandeling door Red Ground (1)  (gelezen 2832 keer)

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +21/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
Een wandeling door Red Ground (1)
« Gepost op: 05 juni 2010 »

Red Ground is een residentiële buurt van Negril. Op een zonnige ochtend ben ik daar eens ingelopen om zomaar wat plaatjes te schieten.

Het is er heerlijk rustig, je hebt niet het idee dat je nabij een toeristisch badplaatsje bent. Mijn route liep vanaf de A2 (de weg vanaf de rotonde richting Savanna la Mar), waar ik net na het blok met winkeltjes rechts White Hall road ingelopen ben, via Red Groud road en Hermitage road naar West End road, waar je Red Ground weer verlaat.

Er staat van alles, van hutjes tot villa's met alles erop en eraan, een legio kerkjes, hier en daar een winkeltje of een kroegje en op sommige plekken in de heuvels heb je een prachtig uitzicht over de stranden of landinwaarts. Veel toeristen komen er niet, soms werd ik wat argwanend aangekeken, maar een glimlach en een vriendelijk woordje deed het ijs snel smelten (of was het tóch de zon, want zo uit de wind kan het er goed warm zijn  8) )

Een impressie:

Welkom in Red Ground!

De brandweerkazerne.

Het kerkje aan White Hall road.
Was helaas dicht op dat tijdstip, maar als er een dienst is, moet je er beslist eens binnenlopen!

Eén van de vele kleine huisjes, daar door de overheid neer gezet om te zorgen
voor een beetje fatsoenlijke huisvesting.

En als je dan later wat geld bij elkaar hebt, bouw je je nieuwe huis
gewoon om je oude heen...

Voor bruidskleding moet je hier zijn. Wordt op maat voor je gemaakt.

Ook een vertrouwd gezicht in Jamaica. Je bouwt de begane grond van je huis (waar je
dan ook in gaat wonen) en de tweede verdieping?
Acht komt later wel, als we weer wat centen hebben...

De meterkast.

Zin in een kippeboutje?

Op het kerkhof...

De kapper.

Red Ground road.

DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

Sammeke

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
Re: Een wandeling door Red Ground (1)
« Reactie #1 Gepost op: 08 juni 2010 »

Superrrr... :)

Als ik dood ben en begraven wordt, wil ik ook zo'n felgekleurde grafsteen. Op een opvallende plek op het kerkhof. Zodat dat iedereen die er langs komt een glimlach verder loopt.

Zie je het al voor je, midden op Zorgvlied in Amsterdam? Moet kunnen! ;)

Sam

Marco

• Full Member
  • Waardering: +1/-10
« Reactie #2 Gepost op: 09 juni 2010 »

Red Ground is een residentiële buurt van Negril. Op een zonnige ochtend ben ik daar eens ingelopen om zomaar wat plaatjes te schieten.

Het is er heerlijk rustig, je hebt niet het idee dat je nabij een toeristisch badplaatsje bent. Mijn route liep vanaf de A2 (de weg vanaf de rotonde richting Savanna la Mar), waar ik net na het blok met winkeltjes rechts White Hall road ingelopen ben, via Red Groud road en Hermitage road naar West End road
Residentieel????? Je hebt op de hoofdweg gelopen en dan wel overdag. Het is best gevaarlijk 's nachts als je er zonder begeleiding rondloopt. Dus : als je het boeiende nachtleven daar wil verkennen check me. Thats where I live.

SoulJah

• Full Member
  • Waardering: +5/-0
  • Out of Many we are One!
« Reactie #3 Gepost op: 09 juni 2010 »

Dat vroeg ik me dus al af...residentieel? Ik ben er geweest een paar jaar terug we zaten bij een ras die een behoorlijk groot huis had waar je alleen te voet kon komen, taxi's reden maar tot een bepaald punt en je kon verder lopen of achterop een crossmoter springen:) eenmaal op de plaats van bestemming aangekomen was het echt te gek zal eens kijken of ik de pics kan vinden.
If you don't stand for something, you will fall for everything!

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +21/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
« Reactie #4 Gepost op: 10 juni 2010 »

Goed, goed, misschien heb ik het woord 'residentieel' wat ongelukkig gekozen.

Meestal denk je bij residentieel aan chic of exclusief wonen, maar residentieel kan ook 'landelijk' of 'rustiek' betekenen en daar doelde ik een beetje op. Ik bedoelde niet dat Red Ground een villawijk is waar alleen rijken wonen, maar meer een landelijke woonwijk net buiten het drukke toerisme van Negril. Hoewel, er staan een paar mooie villa's, al dan niet in aanbouw ;)

En, Marco, ik ben daar inderdaad overdag geweest getuige ook de foto's. Het klopt ook dat ik daar de hoofdweg heb belopen, meer ook omdat ik op goed geluk de wijk ben binnengelopen. En mij vele bezoeken aan Jamaica hebben mij inmiddels geleerd dat het niet altijd even wijs is om in dit land onvoorbereid de kleine paden in te slaan...

Als bewoner weet je het natuurlijk beter dan ik, maar ik kan niet zeggen dat ik me gedurende die wandeling in Red Ground onveilig heb gevoeld.
Zoals ik al schreef werd ik af en toe een beetje argwanend bekeken -en daar wordt ik toch niet echt warm of koud van- maar da's dan ook alles ook.

Ik kan me trouwens zeker voorstellen dat dat 's avonds en 's nachts wel eens anders zou kunnen zijn, dus je uitnodiging is bij deze aangenomen :)
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: