Auteur Topic: Wat mag je meenemen?  (gelezen 972 keer)

alana

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
Wat mag je meenemen?
« Gepost op: 04 juni 2010 »

Hallo luitjes,

Zijn er ristricties voor wat betreft wat je mag meenemen naar Jamaica?

Dat is er natuurlijk voor alcohol en sigaretten. Drugs zijn uit den boze en je moet rekening houden met het gewicht van je koffer. Snap ik allemaal.

Maar als ik bv een paar MP3 players en een paar Nintendos, krijg ik dan moeilijkheden bij de douane?

SoulJah

• Full Member
  • Waardering: +5/-0
  • Out of Many we are One!
Re: Wat mag je meenemen?
« Reactie #1 Gepost op: 04 juni 2010 »

Als je het in de dozen ingepakt en wel meeneemt is de kans groot dat je invoertax moet betalen, als je met meerdere mensen reist zou ik alles lekker uit de verpakkingen halen en doen alsof het voor eigen gebruik is.
If you don't stand for something, you will fall for everything!

Bertien

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 04 juni 2010 »

Ze letten vooral op de waarde maar weten zich niet zo goed raad met euros, wij hebben met wat gereedschap en elektronica soms expres de prijs erop laten zitten omdat het goedkoper is dan ze vaak denken. Vaak moet de koffer open en wordt alles bekeken, je moet ook alles aangeven op je formulier als je binnenkomt. Verdeel het goed over de koffers, soms hoeven niet alle koffers open als de eerste er 'goed' uitziet.

maskita

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
« Reactie #3 Gepost op: 06 juni 2010 »

Ik had een keer mijn koffers vol met spullen en zelfs een kettingzaag meegenomen. Ik pak dingen in een mooi papiertje, dat zijn dan zogenaamd kadootjes en ik heb op schiphol een keer mijn koffers laten sealen. Werkte goed, ik denk dat ze daarom dachten dat alles al wel gecheckt was ofzo.
Ik heb in ieder geval nooit wat hoeven betalen of in moeten leveren.
Veel plezier als je gaat

Ria1961

• Sr. Member
  • Waardering: +8/-4
« Reactie #4 Gepost op: 30 juni 2010 »

ER waren bij ons een paar mensen die 6 flessen rum en 6 pakken koffie hadden meegenomen.
Ze zijn keurig door de douane heen gekomen, no problem!!!
Iemand anders had een paraplu in zijn koffer zitten en die werd er uit gehaald.
Het ligt er dus maar aan.
Karin ( de hostess) vertelde dat men ook wel is 100% controle doet en dan gaat iedere koffer open.
Dus je looopt altijd een risico lijkt me.
Groetjes Ria

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: