De Jamaicaan over de inval in Tivoli GardensOok de Jamaicaan in de straat heeft natuurlijk een mening over de recente gebeurtenissen in West Kingston. De
Jamaica Observer verzamelde er een paar.
Laura Anderson, programmeur, 24
Er zijn aan elk verhaal twee kanten. En twee slechte kanten maken niet één goede. Ik denk als ze (de veiligheidsdiensten) beter met de situatie waren omgegaan ze ook bereikt hadden wat ze wilden bereiken. Mark Martin, lasser, 53
Het zijn goddelozen; zie je nu hoeveel mensen er dood zijn? Ik weet niet wat de oorzaak is, maar het is gebeurd, en mijn hart doet pijn. Ik ben nu daar weet je en ik hoor een heleboel verschillende dingen en iedereen heeft wel iets te zeggen. Ik kan niets zeggen want ik was niet op de scène en dus ik ben niet zeker van wat er echt is gebeurd tot nu toe. Eén ding weet ik zeker, het was slecht.Cynthia Brown, verkoopster, 58
Het was een zeer wrede daad en de politie die naar beneden (Tivoli Gardens) ging en niet de man vond die ze zochten had zich moeten terugtrekken. Het was een wrede, wrede daad, ik kan niet stoppen met huilen. Ik voel de ellende van de mensen daar beneden, omdat ze mens zijn -van vlees en bloed- net als iedereen. Junior Auld, fotograaf, 25
Ik denk dat de regering beter kan. De overheid moet overgaan tot het herschrijven van de geschiedenis en de noodzaak inzien om een opleidingscentrum of fabrieken te bouwen zodat de mensen iets kunnen doen met hun tijd. Ik denk niet dat ze (de veiligheidsdiensten) de situatie op een diplomatieke manier oplossen. De politie is te herkennen aan zijn uniform, maar aan de kleding van de gewone man kun je niet zien of hij een goede of een slechterik is. Het lijkt me dat er een aantal onschuldige mensen zijn gestorven.Rhona McNeish, klantenservice, in de 30
Het was iets dat waarschijnlijk al een lange tijd geleden had moeten gebeuren. Het hele proces heeft denk ik te lang geduurd. Men had het vanaf het begin goed moeten uitvoeren. De wijk naar binnengaan op zoek naar de persoon in kwestie (Dudus) was geen succes omdat de man niet meer in de wijk aanwezig was. En het aantal doden staat niet in verhouding met het doel van de missie. Waarschijnlijk zijn veel doden onschuldig.Christopher Meredith, muzikant, 42
Ik denk dat het een schande is dat er zoveel onschuldige mensen zijn omgekomen. Misschien waren ze niet allemaal onschuldig, maar ik weet dat ze ook niet allemaal schuldig waren. Ik denk niet dat het een goed georganiseerde operatie was omdat iedereen al wist wat de bedoeling was en dat kwam de zaak niet ten goede. En wij, wat vinden wij er eigenlijk van? Was die hele inval sowieso wel nodig?