Maskita had het over discriminatie waar ze (helaas) mee te maken heeft omdat haar man een Jamaicaan is. Onze multiculturele samenleving waar de politiek de mond zo vol van heeft is toch niet zo tolerant als men in Den Haag beweert. Hoe dan ook, het verhaal van Maskita (zie
http://www.jamaicaforum.nl/index.php/topic,102.msg956.html) bracht me op een ideetje voor een nieuw topic.
Hoe zit het eigenlijk met discriminatie in Jamaica zelf? Zijn er mensen die er op reis zijn geweest en die met serieuze discriminatie te maken hebben gehad? Of is er discriminatie onderling?
Ik zelf heb het echter nooit meegemaakt.
Nu ja, ik liep ooit eens over de markt in Browns Town toen een groepje tienermeisjes passeerde en één van die meiden mij toebeet: "Hey whitie, go back where you belong!" De rest van die meiden lachten een beetje schaapachtig en liepen snel verder.
Ik kon dit niet eens een discriminerende opmerking vinden, vond het meer een soort van stoerdoenerij. Toch is het voorval me wel bijgebleven. Maar voor mij is dat het enige wat ik tot nu toe op dit vlak heb meegemaakt.
Iemand ooit iets ervaren in Jamaica?