Auteur Topic: Het klimaat van Jamaica  (gelezen 3570 keer)

ada

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
Re: Het klimaat van Jamaica
« Reactie #15 Gepost op: 11 oktober 2010 »

Je hebt ongetwijfeld gelijk Miranda.
De klimaatsverandering zal ook in Jamaica merkbaar zijn.

Maar ik wilde alleen maar zeggen dat je, als je in september of oktober naar Jamaica gaat, niet moet zeuren over regen of te weinig zon of zoiets. Precies deze 2 maanden is het hart van het orkaanseizoen en dus krijg je regen. Kun je op wachten. Kan een buitje aan het einde van de dag zijn, kan een hele dage regen zijn, kan een hele week regen zijn, kan een storm zijn. Maar je gaat nattigheid krijgen, gegarandeerd. Dus niet zeuren als je in deze periode gaat.

Wil je dat niet, kijk dan naar een andere, zonnigere, bestemming in september of oktober. Of ga in het voorjaar naar Jamaica.

Toch?

Rastasista

• Jr. Member
  • **
  • Waardering: +4/-0
« Reactie #16 Gepost op: 11 oktober 2010 »

Je hebt ongetwijfeld gelijk Miranda.
De klimaatsverandering zal ook in Jamaica merkbaar zijn.

Maar ik wilde alleen maar zeggen dat je, als je in september of oktober naar Jamaica gaat, niet moet zeuren over regen of te weinig zon of zoiets. Precies deze 2 maanden is het hart van het orkaanseizoen en dus krijg je regen. Kun je op wachten. Kan een buitje aan het einde van de dag zijn, kan een hele dage regen zijn, kan een hele week regen zijn, kan een storm zijn. Maar je gaat nattigheid krijgen, gegarandeerd. Dus niet zeuren als je in deze periode gaat.

Wil je dat niet, kijk dan naar een andere, zonnigere, bestemming in september of oktober. Of ga in het voorjaar naar Jamaica.

Toch?

Dat zelfde denk ik ook. En dat is dan ook precies de reden waarom ik altijd in februari naar Jamaica ga.

miranda

• Full Member
  • Waardering: +5/-0
« Reactie #17 Gepost op: 11 oktober 2010 »

ga liever 2 keer per jaar.... hihihihi voor- en najaar en ik ga niet voor het weer.... ;)

patricia

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 11 maart 2012 »

Volgens mij is er wel wat verschuiving van orkanen de laatste jaren.
de laatse 3jaar iedere keer in september in het caribische gebied geweest, 3jaar geleden wel wat buien en onweer gehad de 1e paar dagen, maar afgelopen september amper een bui in 16 dagen. dus gerandeerd regen is niet helemaal waar denk ik. gelukkig maar  :)

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +23/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
« Reactie #19 Gepost op: 15 maart 2012 »

Volgens mij is er wel wat verschuiving van orkanen de laatste jaren.
de laatse 3jaar iedere keer in september in het caribische gebied geweest, 3jaar geleden wel wat buien en onweer gehad de 1e paar dagen, maar afgelopen september amper een bui in 16 dagen. dus gerandeerd regen is niet helemaal waar denk ik. gelukkig maar  :)
Oh, maar ze waren er vorig jaar ook hoor, die dekselse orkaantjes...

Vraag maar aan de bewoners van de Bahama's. Die hebben er toch een paar over zich heen gekregen...

Maar het grootste deel van de Caribbean kwam in 2011 vrij goed weg. De meeste stormen bogen naar het noorden af voordat ze de Caribbean bereikten en zo was er relatief weinig 'landfall'. En omdat de stormen uit de buurt bleven, was atmosfeer in de Caribbean relatief rustig in vergelijking met andere jaren.

En net als hier is het weer daar ook al zo onvoorspelbaar ;)
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

zonliefhebber1

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
« Reactie #20 Gepost op: 30 maart 2012 »

Ach wat is het weer hier toch slecht als je het vergelijkt met Jamaica. Lekker binnen zitten dus!

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: