Practical stuff > Visa, trouwen, scheiden, uitnodigen...
Jamaicaan via Rusland naar Nederland?
Ria1961:
Hallo allemaal.
Ik krijg een vraagje van iemand uit jamaica of hij ook via rusland ons land in kan komen zonder visum./
Ik heb gezegd dat dat niet kan maar hij blijft zeggen dat het wel kan en dat hij dat gehoord heeft.
Hebben jullie een idee wat hij bedoelt??
HIj zou dan reizen via Rusland en dan naar Nederland, maar volgens mij is dat niet mogelijk toch??
Groetjes Ria
DutchJam:
Ria,
Ik heb er even een aparte topic van gemaakt om het overzichtelijk te houden. Niet boos worden hoor :P
Ik kan me niet voorstellen dat dat zo makkelijk gaat.
Als hij of zij al zonder visum naar Rusland kan reizen (wat ik me al niet kan indenken) zal 'ie voor een doorreis naar Nederland toch een visum moeten regelen, Rusland is geen Schengenland.
Denk ik, als simpele ziel...
Forumlid Prawo zal hier wel meer over weten als hij dit topic leest.
Ria1961:
Tuurlijk ben ik niet boos hahaha. Waarom zou ik.
Dank je wel en ik wacht Prawo af want ik kan hem niet overtuigen dat het niet kan op die manier.
Groetjes Ria
Fleur:
Hey,
Ik heb nog een tijdje op de luchthaven van Brussel gewerkt voor een beveiligingsfirma. Ik moest er paspoorten controleren, en heb dus heel wat opleidingen gekregen ivm paspoorten en visa e.d.
Als je via een non-schengen land (Rusland in dit geval) de Schengen zone binnenkomt, dan wordt je paspoort ALTIJD gecontroleerd, er is dus geen vrij verkeer van personen. Hij heeft dus wel degelijk een Schengen visum nodig.
Reizen binnen de Schengen zone is wel mogelijk aangezien hier vrij verkeer van personen en goederen geldt.
Groetjes,
Fleur
Prawo:
Ik lees dit topic nu pas en wil best bevestigen wat anderen al schreven: je kunt NIET zonder visum naar een Schengenland.
Uitzondering: je reist met je Nederlandse (of andere EU nationaliteit) echtgenoot en/of kind (en kunt dat aantonen). Dan MOET je aan de grens een visum krijgen. Tenzij je aankomt in het land waarvan je partner of kind de nationaliteit heeft. Je beroept je dan op het zogenaamde BRAX-arrest
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie