Auteur Topic: Geen Holland International of Arke a.u.b.!  (gelezen 3176 keer)

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +21/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
Re: Geen Holland International of Arke a.u.b.!
« Reactie #15 Gepost op: 24 juli 2010 »

Dropjes!
Veeeeeel dropjes!
De ultieme manier om een vlucht te veraangenamen...
Nu ja, voor mij dan  :)
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

yvon

• Full Member
  • Waardering: +0/-2
« Reactie #16 Gepost op: 25 juli 2010 »

Oh ja, ik neem ook wat te snoepen meer hoor.
Als je het van dat moet hebben wat je in het vliegtuig krijgt, val je gelijk een paar pondjes af, hihi...
Drop, zuurtjes, gums.... Lekkerrrrr....  ;)

X

toverfee

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 10 oktober 2011 »

Even een reactie op Robbie
Ik ben het helemaal met je eens
Wij zijn pas met arkefly naar de Dominicaanse republiek gevlogen en we hebben nog nooit zo'n slechte service aan boord gehad.
Op de terugvlucht een tussenlanding op jamaica waar je een gevulde koek kreeg die je gewoon niet doorgeslikt kreeg zo droog was hij en een half kopje thee want de koffie is zowiezo niet te zuipen.Die ene maaltijd die we kregen was ook al niet veel bijzonders.Ook het eten wat je tegen betaling kunt kopen is ver onder de maat en dan staat er ook nog eens bij op = op.De entertainmentplayer kregen we pas toen we al meer dan een uur in de lucht zaten en werd al 1/1/2 uur voor de landing weer ingenomen.Op de terugvlucht hadden we er helemaal geen een omdat die er gewoonweg niet waren en ook hadden er mensen premium comfort geboekt en werden dus in de comfortklasse gezet omdat arke een ander toestel had ingezet.ok je kan dan wel je geld terug krijgen waar je teveel voor betaald hebt maar als je premium geboekt hebt wil je ook oremium vliegen.
Maar er is hoop.
Aangezien wij van plan zijn om volgend jaar naar Jamaica te gaan ben ik even een reisburo ingestapt met de vraag of er ook nog andere vliegtuigen naar jamaica gaan dan alleen arkefly en de dame zei me dat waarschijnlijk volgend jaar klm ook op jamaica gaat vliegen.Hier hopen we dan maar op want alles is beter dan arkefly
groetjes van Toverfee

B767-300ER

• Newbie
  • *
  • Waardering: +6/-0
  • www.vliegschemas.nl
    • Vliegschemas
« Reactie #18 Gepost op: 12 oktober 2011 »

Even een reactie op Robbie
Ik ben het helemaal met je eens
Wij zijn pas met arkefly naar de Dominicaanse republiek gevlogen en we hebben nog nooit zo'n slechte service aan boord gehad.
Op de terugvlucht een tussenlanding op jamaica waar je een gevulde koek kreeg die je gewoon niet doorgeslikt kreeg zo droog was hij en een half kopje thee want de koffie is zowiezo niet te zuipen.Die ene maaltijd die we kregen was ook al niet veel bijzonders.Ook het eten wat je tegen betaling kunt kopen is ver onder de maat en dan staat er ook nog eens bij op = op.De entertainmentplayer kregen we pas toen we al meer dan een uur in de lucht zaten en werd al 1/1/2 uur voor de landing weer ingenomen.Op de terugvlucht hadden we er helemaal geen een omdat die er gewoonweg niet waren en ook hadden er mensen premium comfort geboekt en werden dus in de comfortklasse gezet omdat arke een ander toestel had ingezet.ok je kan dan wel je geld terug krijgen waar je teveel voor betaald hebt maar als je premium geboekt hebt wil je ook oremium vliegen.
Maar er is hoop.
Aangezien wij van plan zijn om volgend jaar naar Jamaica te gaan ben ik even een reisburo ingestapt met de vraag of er ook nog andere vliegtuigen naar jamaica gaan dan alleen arkefly en de dame zei me dat waarschijnlijk volgend jaar klm ook op jamaica gaat vliegen.Hier hopen we dan maar op want alles is beter dan arkefly
groetjes van Toverfee

KLM is geenszins van plan te gaan vliegen naar Jamaica. Waar het reisburo die info vandaan haalt is een compleet raadsel. KLM start dit jaar als proef naar Punta Cana in de Dom. Rep. Dit puur op verzoek van de touroperator. een verzoek naar Mexico Cancun (met alle respect, maar een veel populairdere vakantiebestemming onder de Nederlanders) heeft KLM naast zich neergelegd. KLM moet het hebben van de businessclass passagier, en die heb je op de bestemmingen MBJ etc niet) Daarbij gaan er per week maar 135 nederlanders richting Jamaica. Om als KLM rendabel te kunnen vliegen moet je een bestemming minstens 2x per week aandoen. Dan heb je dus al snel het 4-voudige aan passagiers nodig.

Daarbij moet je met de KLM ook niet blij zijn. Een los ticket is dan al snel een procentje of 40 duurder.

Vergelijk maar Amsterdam - Punta Cana. (zonder kortingen of last minutes etc)
Met ArkeFly rond de 750 euro, met KLM rond de 1050 euro per retour. Nou dan betaal ik liever zon 300 euro minder voor die 11 uurtjes in die kist. Kom op zeg, het is maar een noodzakelijk iets. Broodje niet te eten, naja dan maar niet. Bij de KLM zal het eten allicht beter zijn, maar om daar nou 300 euro meer voor neer te tellen.
Kijk ook eens op www.vliegschemas.nl
Alles over vertrektijden, aankomsttijden, bagagevrijdommen en stoelindelingen van de diverse maatschappijen die op de caribean vliegen.

rike van den beld

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 12 oktober 2011 »

ja kan via londen met verschillende engelse maatschappijen vliegen en ook vanuit duitsland zijn er nog alternatieven. Wil je meer weten, kan je me altijd even mailen.

Groet Rike
www.reisbureauvoorthuizen.nl

B767-300ER

• Newbie
  • *
  • www.vliegschemas.nl
    • Vliegschemas
« Reactie #20 Gepost op: 12 oktober 2011 »

Er zijn zoveel alernatieven.
Maar de meeste vakantiegasten die gewoon 2 weken op vakantie gaan prefereren een rechtstrekse vlucht. helaas blijft er dan van de alternatieven weinig over.
Alles over vertrektijden, aankomsttijden, bagagevrijdommen en stoelindelingen van de diverse maatschappijen die op de caribean vliegen.

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #21 Gepost op: 12 oktober 2011 »

Oh ja, om in Jamaica te komen hebben we de KLM niet nodig. En ik denk dat B767-300ER gelijk heeft, ik kan me ook niet voorstellen dat KLM rechtstreeks op Montego Bay gaat vliegen. Overigens hebben ze in het verleden wel op Kingston gevlogen (nog???).

Rechtstreeks kan met Arke (Amsterdam), JetairFly (Brussel), Air Berlin / LTU (diverse luchthavens Duitsland), al dan niet met tussenlanding, maar zonder overstappen. En zoals Rike al aangeeft, is via Londen ook een prima manier, ik heb dat vaker gedaan en British Airways is helemaal zo slecht niet.

'Slechts' 135 Nederlanders per week naar Jamaica... Da's ook geen aantal waarvan een luchtvaartmaatschappij schrikt hè? Geen wonder dat b.v. Arke of JetairFly Montego Bay combineert met de Dominicaanse Republiek of Cuba. Jamaica is zeker geen massabestemming voor Nederlanders en persoonlijk vind ik dat niet eens zo heel erg, maar 135 is wel heel erg weinig... Hoe kom je trouwens aan dat aantal B767-300ER (gewoon even uit nieuwsgierigheid...)?

Van die 135 mensen zal trouwens het grootse deel een pakketreis boeken (vlucht + hotel + transfers) via een reisorganisatie en die komen dan automatisch bij Arke of JetairFly terecht...
DutchJam

B767-300ER

• Newbie
  • *
  • www.vliegschemas.nl
    • Vliegschemas
« Reactie #22 Gepost op: 13 oktober 2011 »

Oh ja, om in Jamaica te komen hebben we de KLM niet nodig. En ik denk dat B767-300ER gelijk heeft, ik kan me ook niet voorstellen dat KLM rechtstreeks op Montego Bay gaat vliegen. Overigens hebben ze in het verleden wel op Kingston gevlogen (nog???).

Rechtstreeks kan met Arke (Amsterdam), JetairFly (Brussel), Air Berlin / LTU (diverse luchthavens Duitsland), al dan niet met tussenlanding, maar zonder overstappen. En zoals Rike al aangeeft, is via Londen ook een prima manier, ik heb dat vaker gedaan en British Airways is helemaal zo slecht niet.

'Slechts' 135 Nederlanders per week naar Jamaica... Da's ook geen aantal waarvan een luchtvaartmaatschappij schrikt hè? Geen wonder dat b.v. Arke of JetairFly Montego Bay combineert met de Dominicaanse Republiek of Cuba. Jamaica is zeker geen massabestemming voor Nederlanders en persoonlijk vind ik dat niet eens zo heel erg, maar 135 is wel heel erg weinig... Hoe kom je trouwens aan dat aantal B767-300ER (gewoon even uit nieuwsgierigheid...)?

Van die 135 mensen zal trouwens het grootse deel een pakketreis boeken (vlucht + hotel + transfers) via een reisorganisatie en die komen dan automatisch bij Arke of JetairFly terecht...
Ik bedoel dus passagiers vanaf AMS he.
1 toestel van TFL. 270 passagiers/2 bestemmingen is 135 pax per bestemming.
Zullen ook wel Nederlanders via DUS en BRU komen, maar dat aantal zal te verwaarlozen zijn gezien de frequentie waarmee er gevlogen wordt (2x ex BRU in combi, plus 1x DUS zonder combi). Rest van Duitse luchthavens is voor NL-ers geen optie. 95% boekt pakketreis en komt dus vanaf AMS, BRU en DUS.
Als het er meer dan 160 zijn is het veel

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #23 Gepost op: 13 oktober 2011 »

Da's niet teveel hè op een bevolking van... hoeveel hebben we er anno nu in Nederland, een dikke 16 miljoen?

Hoeveel zouden dat er naar de Dominicaanse Republiek (of Cuba, of Mexico, of Curaçao, of andere populaire Caribische bestemming...) zijn?
DutchJam

B767-300ER

• Newbie
  • *
  • www.vliegschemas.nl
    • Vliegschemas
« Reactie #24 Gepost op: 13 oktober 2011 »

Da's niet teveel hè op een bevolking van... hoeveel hebben we er anno nu in Nederland, een dikke 16 miljoen?

Hoeveel zouden dat er naar de Dominicaanse Republiek (of Cuba, of Mexico, of Curaçao, of andere populaire Caribische bestemming...) zijn?
Volgens dezelfde rekensom:
Dominicaanse Republiek:
Punta Cana:
3 ArkeFly halve kist is 3x 135= 405 pax
3x Martinair halve kist is 3x 135 = 405 pax
Puerto Plata
1x ArkeFly halve kist is 135 pax.
Tezamen ongeveer 950 man per week

Cuba:
3x halve kist ArkeFLy per week 135x3=405 pax per week
1x hele kist Martinair per week = 272 pax
2x halve kist per week 2x135 = 270 pax totaal 940 passagiers.

Mexico
1x ArkeFLy hele kist = 272 pax
2x ArkeFLy halve kist = 2x135=270 pax
3x Martinair hele kist = 3x 272 pax 815 pax
1x Martinair halve kist = 135 pax
is bijna 1500 man per week.

Let op, hier bij dit aantal is niet meegenomen dat er een aantal Nederlanders vanuti de grensstreken via Belgie of Dusseldorf vliegen. Aan de andere kant gaan er ook een hoop buitenlanders met NL maatschappijen mee ((Vooral bij Martinair), dus dat valt redelijk tegen elkaar weg.

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #25 Gepost op: 13 oktober 2011 »

Tja B767-300ER, da's luid en duidelijk dan hè ;)

Geen enkele reden voor de KLM om ook maar een seconde aan Jamaica te denken. Gaat niet renderen en daarom is Martinair destijds natuurlijk ook gestopt.

Gelukkig zijn er Arke en Jetair (beetje 1 pot nat uiteindelijk) voor de mensen die rechtstreeks willen en hoewel deze maatschappijen voor sommigen niet je van het blijken te zijn, denk ik dat je dat dan maar voor lief moet nemen.

Neem gewoon plaats in je Arke seat, zet je verstand voor een paar uur op nul, zorg zoals Ria1961 dat je wat lekkers bij je hebt en vergeet vooral niet dat je onderweg naar JAMAICA bent!  ;D

Ik heb geen ervaring met de comfort class van Arkefly, maar die van Jetairfly is voor die paar uurtjes prima te doen hoor...
DutchJam

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #26 Gepost op: 13 oktober 2011 »

Ik voeg hier nog even aan toe dat ik inmiddels uitgezocht heb dat de KLM ook niet (meer) op Kingston vliegt, zoals ik me eerder in deze topic nog afvroeg.

Ook Kingston zal voor de zakenreiziger uit de Lage Landen geen belangrijke bestemming zijn.
DutchJam

B767-300ER

• Newbie
  • *
  • www.vliegschemas.nl
    • Vliegschemas
« Reactie #27 Gepost op: 13 oktober 2011 »

Tja B767-300ER, da's luid en duidelijk dan hè ;)

Geen enkele reden voor de KLM om ook maar een seconde aan Jamaica te denken. Gaat niet renderen en daarom is Martinair destijds natuurlijk ook gestopt.

Gelukkig zijn er Arke en Jetair (beetje 1 pot nat uiteindelijk) voor de mensen die rechtstreeks willen en hoewel deze maatschappijen voor sommigen niet je van het blijken te zijn, denk ik dat je dat dan maar voor lief moet nemen.

Neem gewoon plaats in je Arke seat, zet je verstand voor een paar uur op nul, zorg zoals Ria1961 dat je wat lekkers bij je hebt en vergeet vooral niet dat je onderweg naar JAMAICA bent!  ;D

Ik heb geen ervaring met de comfort class van Arkefly, maar die van Jetairfly is voor die paar uurtjes prima te doen hoor...

Arke En jEtair zijn 1 pot nat, maar de service bij Arke is lager als bij Jetair. Daarentegen zitten de stoelen bij arke weer beter. Comfortclasse is echt wel goed te doen. Zoals ik ook al zei, het is maar 11 uurtjes, even doorbijten en je bent er. En brood kan je zelf meenemen.

VWB KLM, deze kijken vooral naar de businesclass. En Montego Bay kan je niet als potentiele businessclass bestemming typren. Punta Cana ook niet uiteraard, maar die gaat weer in combi met Havana, wat wel weer zon bestemming is.
Om een lang  verhaal kort te maken, KLM gaat niet op Montego Bay vliegen, behalve als een touroperator veel, heel veel geld gaat betalen, tsja en die wordt dan weer doorberekend in de pakketreisprijs....
1 van de redenen waarom je met Neckermann niet meer naar Jamaica kan vliegen vanaf Amsterdam.

B767-300ER

• Newbie
  • *
  • www.vliegschemas.nl
    • Vliegschemas
« Reactie #28 Gepost op: 13 oktober 2011 »

Ik voeg hier nog even aan toe dat ik inmiddels uitgezocht heb dat de KLM ook niet (meer) op Kingston vliegt, zoals ik me eerder in deze topic nog afvroeg.

Ook Kingston zal voor de zakenreiziger uit de Lage Landen geen belangrijke bestemming zijn.
Dat is correct, maar had ik je ook kunnen vertellen hoor (als ik de vraag gelezen had)

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #29 Gepost op: 13 oktober 2011 »

Dat is correct, maar had ik je ook kunnen vertellen hoor (als ik de vraag gelezen had)

Je kunt ook niet ALLES lezen, hè? :P

Waarom doet Neckermann Nederland dan niet de vluchten via Brussel vraag ik me dan af. Via Neckermann België (www.neckermann.be) kun je diverse pakketreizen naar Jamaica boeken met vanaf Brussel. Zou voor Neckermann Nederland toch best een aardig alternatief kunnen zijn?

Mijn eerste reis naar Jamaica in 1997 heb ik bij Neckermann Nederland geboekt met vertrek vanuit... juist, Brussel. Dat was nog in de tijd dat CityBird bestond, de chartermaatschappij van Sabena.
DutchJam

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: