Auteur Topic: Geen Holland International of Arke a.u.b.!  (gelezen 3172 keer)

Robbie

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
Geen Holland International of Arke a.u.b.!
« Gepost op: 27 mei 2010 »

Hallo,

Ik heb ook intresse in Jamaica, maar ben geen fan van Holland International of Arke (is ook 1 pot nat volgens mij, maar goed).
Toch ga ik liever wel een beetje georganiseerd, wil zo weinig mogelijk rompslomp.

Kan iemand mij een paar fatsoenlijke touroperators aanbevelen in Nederland (Belgie of Duitsland mag ook) die degelijke reizen aanbieden (naar Jamaica uiteraard) zonder het hooghartige van HI of Arke?

Veel dank,

Robbie Zwart

Marco

• Full Member
  • Waardering: +1/-10
Re: Geen Holland International of Arke a.u.b.!
« Reactie #1 Gepost op: 27 mei 2010 »

Geen enkele. Het is allemaal world of TUI(g)

Dready

• Full Member
  • Waardering: +5/-0
« Reactie #2 Gepost op: 27 mei 2010 »

Hallo Robbie,

Neckerman Duitsland bied ook reizen aan naar Jamaica.
Waarom heb je een hekel aan Arke en/of Holland International?

Bless Dready
It is nice too be important, but it is even more important too be nice.

Robbie

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 28 mei 2010 »

Vroeger toen HI nog HI was en Arke nog Arke, stond het welzijn van hun klanten nog voorop. Die betaalden tenslotte om een leuke tijd te hebben en het was een eer omdat te mogen verzorgen.

Als je nu een reisburo binnenstapt en je vraag naar een bestemming is zo'n beetje het eerste wat ze proberen een reis van HI of Arke door je strot te duwen. Alleen maar TUI zie je passeren. Hou ik niet van.

Bovendien zijn deze reisjongens een beetje te groot geworden met alle gevolgen van dien. Een arrogante houding, zowel hier als op de bestemming. ZIJ bepalen waar je naar toegaat en wat je daar gaat doen. Hou ik ook niet van.

En als laatste, als vee in een toestel van ArkeFly geduwd worden en dito zo behandeld worden (zie div andere topics op dit forum, ben toch niet de enige die dat zo ervaart). En daar hou ik dus ook niet van.

Idd Marco, tuig is helemaal niet zo'n slechte omschrijving ;)

Neckerman Duitsland ga ik eens naar kijken, bedankt!

Robbie

yvon

• Full Member
  • Waardering: +0/-2
« Reactie #4 Gepost op: 29 mei 2010 »

Echt mannenpraat! ;)

Wat maakt het nou uit me wie je gaat, als je er eenmaal bent, ga je gewoon je eigen gangetje. Je hoeft toch niet bij de hostess op schoot te zitten?

maskita

• Newbie
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 30 mei 2010 »

:D hahaha, mischien als het een hele leuke hostess is...
Heb nog nooit een verzorgede reis geboekt, dus kan er niet over mee praten. Maar de laatste keer dat ik met Arke vloog heb ik geen klagen gehad hoor. Na 2 jaar in de heuvels van Jam te hebben gezeten, wist ik niet wat me overkwam met die zachte riante stoelen de verzorging die je aan boord krijgt. Het is denk ik maar wat je gewend bent en hoe je het bekijkt.
Een keertje met Martin Air trof ik het om tussen 40 Polen te zitten die de reis gbruikte om zich lekker in te drinken. Personeel wist ook niet goed meer wat ze moesten doen.
Met BA een keer een dronken vent naast me gehad. Was bang om te vliegen en had al pillen van te voren genomen en toen lekker de alcohol erboven op. Hij wilde graag slapen, maar dat lukte niet. Personeel bleef heel beleefd (te beleefd) na mijn idee. Na 7 uurtjes werd ik het zo zat. Heb de dronken tor bij z'n kraag omhoog gehesen en hem ff flink de waarheid in z'n snuffert geschreeuwd. Schrok van me zelf, maar iedereen bleek er blij mee te zijn en de boodschap kwam aan door de nevelen van alcohol en pillen.
Zo heeft iedere vlucht toch wel wat. Belangrijkste is toch dat je veilig op je bestemming aankomt. 8)

yvon

• Full Member
« Reactie #6 Gepost op: 30 mei 2010 »

Ja, zo denk ik er ook over.

Dat vliegtuig is alleen maar een middel om er snel te komen, een noodzakelijk kwaad zal ik maar zeggen.
En eenmaal daar doe je gewoon je ding!

X

Robbie

• Newbie
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 15 juni 2010 »

Nou ja, een leuke hostess is nooit weg... ;)

Maar voor mij is de reis minstens net zo belangrijk als het verblijf. Dus wil ik fatsoenlijk heen reizen, fatsoenlijk verblijven en fatsoenlijk weer terug reizen.

En met 'fatsoenlijk' bedoel ik niet zozeer luxe, maar gewoon netjes, behoorlijk, fatsoenlijk. Is niet bij iedere reisorganisator vanzelfsprekend
 blijkt.

yvon

• Full Member
« Reactie #8 Gepost op: 24 juni 2010 »

Nou Robbie, misschien moet je een slaappilletje nemen in het vliegtuig hoor. Ben je zoooo op Jamaica en heb je van het personeel geen last ;)

X

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +21/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
« Reactie #9 Gepost op: 25 juni 2010 »

Ja Yvon, kan me dat helemaal voorstellen. Ik heb dan wel geen slaappilletjes nodig, maar even een paar uurtjes slapen op de vlucht naar Jamaica lukt mij toch best hoor.

En het maakt de vlucht een stuk 'sneller', althans, zo lijkt het. Toch?

En dan heeft Robbie ook geen 'last' van Arke stewardessen ;)
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

yvon

• Full Member
« Reactie #10 Gepost op: 27 juni 2010 »

Ik denk dat Robbie gewoon zijn verstand op nul moet zetten als hij in dat vliegtuig zit.
Zo erg is het allemaal niet en als je er niet bij stilstaat ben je in een mum van tijd in Jamaica. En daar gaat het toch om?

Wees blij dat we tegenwoordig dit soort reizen kunnen maken!

Er leven genoeg mensen op deze wereld die nooit verder komen dan de rand van hun dorp...

X

jaco

• Newbie
  • *
« Reactie #11 Gepost op: 07 juli 2010 »

de vakantie is idd  het belangrijkste.......
maar zoals arkefly hun regels heeft aangepast vind ik geen stijl.
wat eetwerk krijg je nog wel wat door de douane heen drinken echter niet,dit moet je dus tijdens de vlucht aanschaffen tegen de hoofdprijs.
maar de kwalteit blijft wel erg achter bij de prijs...kofiie niet smakelijk en broodjes gewoon niet te eten...... let op dit is mijn persoonlijke mening.....
de broodjes bij de pomp smaken nog beter en zijn goedkoper.

maar goed  wij als nederlanders hebben gewoon geen keus arke vliegt als enige op jamaica.........

Ria1961

• Sr. Member
  • Waardering: +8/-4
« Reactie #12 Gepost op: 07 juli 2010 »

Ik vond het heel eerlijk gezegd wel mee vallen.
Wij hadden dan 1x eten gekregen, een warme maaltijd wat ik best wel smakelijk vond.
We kregen 2x drinken gratis.
Tuurlijk als je comfort class reist betaal je daar natuurlijk ook wel voor.
Wat ik wel raar vond dat was dat je het entertainment aan boord moest betalen terwijl dat bij martin air naar de dominicaanse republiek gratis was.
En dat is toch heen en terug 4x 12,50.
Dat is best wel veel.
Verder een goede vlucht gehad met aardig personeel.
Groetjes Ria

jaco

• Newbie
  • *
« Reactie #13 Gepost op: 23 juli 2010 »

tijdens onze vakantie zijn dus de regels doorgevoerd...
heen volgends de oude regels...terug volgends de nieuwe.......

dat was dus wel ff schrikken........heen vlucht zeker 5 keer iets te drinken gehad (gratis) dat heb je ook wel nodig tijdens die 11uur vliegen
terug maar 2 keer
dus drinken gekocht maar moest wel nog even 3kwartier wachten op het wisselgeld wat dat was er niet dus al met al een beetje een afknapper als ze dat nu van te voren even hadden gemeld dan kan je er rekening mee houden dan eet je wat extra of neem je wat mee.
maar ja  het houd me toch niet tegen om nog eens terug te gaan

Ria1961

• Sr. Member
  • Waardering: +8/-4
« Reactie #14 Gepost op: 23 juli 2010 »

Ik neem als zuinige hollander zelf idd altijd iets te eten mee.
Meestal raak ik het niet eens aan omdat ik tijdens het vliegen altijd zo'n vol gevoel heb.
Maar ik vertik het om voor een zakje m en m's 4 euro neer te leggen als ik het in de winkel voor de helft kan kopen.
En een kokertje pringles past ook nog wel in mijn tas.
Het drinken koop ik dan uiteraard wel.
En de vlucht vind ik altijd sneller gaan dan wanneer ik de 4 uurtjes naar tenerife moet vliegen.
Vanwege dat er toch wat meer dingen langs komen en gebeuren dan in een gewone vlucht.
Groetjes Ria

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: