Auteur Topic: Wonen in Jamaica  (gelezen 2382 keer)

Marco

• Full Member
  • Waardering: +1/-10
Wonen in Jamaica
« Gepost op: 21 mei 2010 »

Ik en me moeder willen over tijd gaan emigreren naar Jamaica, wij zijn beide verpleegkundige en zijn nu overal informatie aan het verzamelen over de mogelijkheden,

Emigreren naar Jamaica is heel makkelijk als je geld hebt. WELCOME.
Als je denkt dat je er zo maar kan gaan werken : MIS. Vooral niet in een sector zoals verpleegkunde. Er zijn er veel in Jamaica en jaarlijks emigreren 8 tot 9000 medische assistenten, zal ik maar zeggen, naar Amerika Canada en Engeland.
Het loon van een verpleegster ligt tussen de 250 en 300€ per .........maand.
Het bedrag dat je als buitenlander moet betalen voor een werkvergunning ligt op meer dan 1000€ per jaar. De kans is klein dat je een werkvergunning krijgt voor die sector.
Huren van een deftig, gemeubeld huis : 3 a 400€ per maand. Tenzij je in een houten shack wil wonen. (zoals ik)
Let op he : leven en werken op Jamaica is heel wat anders dan gewoon eens op vakantie gaan he. Zelfs al denk je soms dat je beter bent dan de andere "toerist' omdat je dichter bij de bevolking staat.......

Amber

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
Re: Wonen in Jamaica
« Reactie #1 Gepost op: 23 mei 2010 »

hey marco,

Ja daar zijn we ons wel erg van bewust dat het vooral in de sector zorg erg moeilijk is om als buitenlander aan een baan te komen.
Maar wat versta je precies onder een houten shack? haha. We hebben al rond gekeken op vacatures in sommige ziekenhuizen en wat me ook opvalt is dat er over het algemeen vrij weinig vacatures open staan. Dat het leven daar heel erg anders is dan wij als toeristen zien is inderdaad ook wel waar. Mijn moeder heeft een tijdje in jamaica verbleven bij haar vriend, in de bergen! hoewel het haar vriend niet meer is willen wij er wel heel graag naar toe. Ook zijn we aan het rond kijken voor andere banen in jamaica, zoals voor de hostess etc. bedankt voor het reageren trouwens :D! maar zo te lezen woon je dus ook in jamaica? ik zou graag nog wat meer horen.. :)

Groetjes,

Amber

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: