hoi sammeke ik gaat me hier ff mee bemoeien.............
ik ben een sportduiker en heb nu ongeveer 80 duiken gemaakt zowel in tropen water alswel in nederlands water.....
het beste advies wat ik je kan geven is om in nedeland je brevet te halen!!!!!!
waarom?

in nederland word er iets meer werk van gemaakt..metname op het gebied van veiligheid en het kennen en kunnen duiken.
je leert het in nedeland onder de slechtst mogelijke omstandigheden zoals slecht zicht,kouder water en meer spullen om je heen..
je krijgt hier je brevet niet kado en dat heb ik in de tropenlanden wel anders gezien. dit geld natuurlijk niet voor alle duikscholen ik wil ze niet over 1 kam scheren maar ze staan gewoon minder stil bij veiligheid en wat er moet gebeuren als het per ongeluk toch fout gaat....
ook staan nedelandse duiker ook overal goed te boek ik heb nog nooit een proef duik ergens hoeven te maken om te laten zien wat ik kan...
wel ben ik wat hoger gebreveteerd als de gemiddelde duiker daarom kijk ik er mischien wat anders tegen aan omdat ik het in nedeland wat anders gewend ben daar doen we een uigebreide breefing voor de duik en hebben we ook spullen mee voor als het fout gaat zoals een grote ehbo kit en zelfs een zuurstofkoffer doe je het toch daar zoek dan een nederlandse instrucreur dan komt het vast goed..het is namelijk te leuk om te missen.
groeten en succes
ik