Auteur Topic: Kledingadvies voor Jamaica  (gelezen 752 keer)

MarieLouisa

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
Kledingadvies voor Jamaica
« Gepost op: 20 mei 2010 »

Goeieavond!

Gekke vraag misschien, maar kan iemand mij misschien een kledingadvies geven voor Jamaica?

Een bikini sowieso, maar verder?

We willen ook het binnenland in en wandelen in de bergen, is het daar veel kouder? Of in moerasachtige gebieden?

Groetjes,

Marie Louisa

maskita

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
Re: Kledingadvies voor Jamaica
« Reactie #1 Gepost op: 24 mei 2010 »

Hoi Marie Louisa,
Het ligt er inderdaad aan waar je heen gaat, maar echt koud zul je het niet krijgen met je nederlandse thermostaatje. Mijn ervaring is (en dat klinkt raar) dat synthetische stoffen lekkerder zitten dan een katoenen hemd. Katoen blijft lang nat en gaat schuren. Hempjes, korte broeken, spijker broek, sokken en een jack en of t-shirt met lange mouwen. De lange mouwen en sokken enzo tegen de muggen.
Als je gaat wandelen in de busch neem dan makkelijke schoenen en niet te zwaar. Ik zelf ging altijd op slippers de busch in, maar niet iedereen kan tegen de bodemvegetatie. Als je daar gevoelig voor bent kan het een irritante jeuk geven. Even uitproberen dus. Zelf koos ik voor slippers, dan loop je je voeten minder snel kapot, omdat ze niet zo zweten en nat worden. En ik ben echt geen stoere bikkel hoor, maar zo kon ik ook snel mieren enzo van me af krijgen, die wil je niet tussen je kleren hebben. En zet altijd wat op je hoofd, het kan behoorlijk heet zijn en neem een kleine handdoek mee. Veel plezier! Het is er prachtig

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +21/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
Re: Kledingadvies voor Jamaica
« Reactie #2 Gepost op: 24 mei 2010 »

Ik wil hier nog even aan toevoegen dat als je hoog de Blue Mountains in gaat dat je er rekening mee moet houden dat het daar -in vergelijking met beneden- soms aan de frisse kant kan zijn. Niet dat het echt koud is, maar zeker als de bewolking laag hangt (mist), kan het koel aanvoelen.

Niet alleen in een t-shirtje naar de top van Blue Mountain Peak dus ;)
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: