Omdat ik van mening ben dat het geld wat wij naar Jamaica brengen, ook in Jamaica moet blijven
(......en ze hebben het hard nodig ook....)
ga ik hier een lijstje met particuliere guesthouses neerzetten:
Negril:Budget Guesthouse
Silver Star OutbackHier hebben ze een aantal kamers voor zeer zachte preizen te huur. V.a. 20,- US$ niet al te ver van het strand
The Stoney Gate Cottage of
via deze linkEen erg gezellig cottage in het West End van Negril. De eigenaresse is een heel erg aardige dame die van oorsprong uit Indiana komt. Kost 50,- US$ per nacht incl. warm water, WIFI, airco, keuken ect....
Wild Parrot CottagesBetaalbare Cottages direct op het strand in Negril. Zo ongeveer in het midden, naast "Chances"
Prijzen vanaf 75,0 US$ in het hoogseizoon wat voor de lokatie toch zeer betaalbaar is.
Zuid kust:Black River:Jamaica Beach Cottages 2 hele mooie cottages direct aan het strand. Met keuken en douche.
US$ 40,- voor het kleinere en US$ 50,- voor het grotere cottage (voor 2 pers.)
info@jamaica-beachcottages.comTresure Beach: Irie Rest Guesthouse Mooie kamers, dicht bij het strand met eigen badkamer voor US$ 40,- tot 50,- per 2pers.kamer
Noord kust:LilliputStay and Rest GuesthouseDit tussen Montego Bay en Falmouth gelegen guesthouse is net klaar. Hetligt midden in een jamaicaanse woonwijk en je hebt hier voldoende gelegenheid om ook met jamaicaanen in contact te komen.
De kosten zijn € 30 per nacht per 2 pers. kamer.
Runaway Bay:House Erabo Direct op het strand gelegen guesthouse met 3 kamers met eigen badkamer.
Er is ook een keuken en een woonkamer voor de gasten. Kosten: € 35,- per 2pers.kamer
Oost kust:Port Antonio:Ocean CrestErg mooi guesthouse met uitzicht over de zee en Navy Island. Prijzen v.a. 40,- US$ per kamer/nacht
Long Bay:Likkle ParadiseDit is een klein goed verzorgt guesthouse. Je hebt eigen badkamer met heet water en een kleine keuken.
De prijs is US$ 50,- per nacht per 2 pers. kamer.
Alle guesthouses hebben een uitstekende service. De owners maken je wegwijs in Jamaica en bieden touren aan om de omgeving te verkennen. Ook transfer van en naar de luchthaven wordt door de mesten aangeboden.
Dat zijn de guesthouses die ik zelf bezocht heb of waar ik dit jaar verblijf.
Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.
Groetjes
Antje