Auteur Topic: Antje/Rastasista  (gelezen 1203 keer)

Rastasista

• Jr. Member
  • **
  • Waardering: +4/-0
Antje/Rastasista
« Gepost op: 03 februari 2010 »

Hallo
Ik ben Antje 48 jaar oud en ben 8 jaar geleden vanuit Duitsland (Osnabrück) naar Nederland verhuist.
Mijn fascinatie voor Jamaica begon met Reggae muziek. Namelijk toen ik in 1980 Bob Marley in Dortmund live zag. Ik heb vanaf die tijd heel veel reggae concerten bezocht. In 1994 had ik voor het eerst de gelegenheid naar Jamaica te gaan. Wat een fantastisch land.
Ik heb 4 kinderen, 1 dochter en 3 zoons. Mijn zoons zijn half Jamaicaans. Ik was een paar jaar met een Jamaicaan getrouwd die ook naar Duitsland kwam. Maar het huwelijk liep stuk en hij is inmiddels terug in Jamaica.
Afgelopen jaar februari was ik voor het eerst weer in de gelegenheid naar Jamaica te gaan. Ik was in particuliere guesthouses in Runaway Bay en in Negril. Ik heb ontzettend genoten! Van de sfeer, de muziek, het weer en de taal...

Nu moet ik nog 16x slapen........en dan ga ik weer. 8) 8) 8)

Deze keer gaat mijn zoon Joshua mee en wij gaan naar Tresure Beach en weer naar Negril.
Hij is 14 jaar oud en zou het voor het eerst bewust beleven.
Wij verheugen ons ontzettend!!!

Bless
Antje

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +23/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
Re: Antje/Rastasista
« Reactie #1 Gepost op: 03 februari 2010 »

Hallo Antje,

Welkom op het nieuwe Jamaica forum, geweldig dat je de moeite hebt genomen je te registreren.

Wat Bob Marley al niet teweeg heeft gebracht, he?
Want ook mijn interesse voor Jamaica stamt uit die tijd en die belangstelling is later (door onder andere Black Uhuru) alleen maar gegroeid...

Nog ff en je mag de kou inruilen voor de Caraïbische warmte, ben niet jaloers hoor, welnee...  8)

Hopelijk zien we je vaker hier, want juist info van 'insiders' (zoals de info over de guesthouses die je gepost hebt) hebben we nodig hier.

Bedankt en have fun!
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

clausy35

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
« Reactie #2 Gepost op: 12 februari 2010 »

Hoi vertrek jij ook 18 feb wij gaan dan ook we vliegen met arkefly.
Wil je alvast heel veel plezier wensen maar dat zal wel lukken  ;)

Rastasista

• Jr. Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 12 februari 2010 »

Wij vertrekken ook op 18 feb. maar wij gaan met British Airways via London Gatwick. En plezier zullen wij zeker hebben.

De Caraïbische warmte heb ik nou ook zo langzamerhand nodig, van de kou heb ik nou wel genoeg gehad..... :'(

Ik wens jullie ook heel veel plezier.
Groetjes
Antje

mahayana

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
« Reactie #4 Gepost op: 27 april 2010 »

Hoi Antje,
wat een toeval zeg.. Ik kom ook uit Duitsland, ben 1992 naar NL gekomen. Woon helaas vanwege mijn werk dat ik had nu in de buurt van Amsterdam. Ik mis de zuiderlingen  :'(. Ik heb je spannend verhaal gelezen en wens je samen met je zoontje een geweldige tijd toe in het paradijs. Lijkt me vooral voor hem ook heel spannend - het is toch alsof hij een beetje op zoek gaat naar zijn roots, of niet soms?

Ik wens jullie in elk geval een schitterende tijd op Jamaica, gaat lukken denk ik.  ;)

Groetjes,
Petra

Rastasista

• Jr. Member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 28 april 2010 »

Hallo Petra, wij zijn inmiddels al een aantal weken weer terug  :'(
En hebben werkelijk een heerlijke tijd gehad. Voor Joshua was het inderdaad een ontdekking van zijn roots.
Hij wou er ook eigenlijk niet meer weg.
Ik ga volgend jaar zeker weer. Rond februari/maart. Misschien heb je zin om samen iets te plannen.

Groetjes
Antje

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +23/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
« Reactie #6 Gepost op: 30 april 2010 »

Wat grappig dat we nu twee vrouwelijke leden hebben die beide in Duitsland gewoond hebben en nu in Nederland wonen en  iets met Jamaica hebben...

Wat me trouwens opvalt is dat de
Duitsers sowieso meer met Jamaica hebben dan de Nederlanders...
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

Sandra

• Full Member
« Reactie #7 Gepost op: 27 april 2011 »

Ik was de historie van dit forum langzaam aan aan het lezen en kwam jou voorsteltopic tegen.

Is dit heel misschien je zoon? http://joshuaboy95.hyves.nl/

Lekker brutaal, maar dat vermoeden heb ik namelijk na het lezen van je bericht.....

Rastasista

• Jr. Member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 27 april 2011 »

Hahaha, dat is inderdaad een van mijn zoons. Hoe ben je dan op zijn hyves terecht gekomen??

Groetjes, Antje

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: