Auteur Topic: maskita of moskita  (gelezen 817 keer)

moskita

• Gast
maskita of moskita
« Gepost op: 13 mei 2010 »

Hallo allemaal, ben als Maskita begonnen op dit forum maar heb het in moskita moeten veranderen, want de berichtgeving meld dat maskita al gereserveerd is?! Ik heb deze naam te danken aan het feit dat de muggen me enorm waarderen in Jamaica. Daardoor ook weer vriendjes met hagedissen die mij zagen als de mobiele snackbar en de muggen van mijn rug afvingen.
Ik ben 44 en 6 jaar getrouwd met mijn man uit Jamaica. Ik heb 2 jaar in Jamaica gewoond en daar is ook onze dochter geboren. Door de zwangerschap en de benodigde reispapieren duurde het lang voordat ik weer naar Nederland terug kon met dochter. Ik heb nog 3 kinderen uit een vorig huwelijk die erg blij zijn dat mamma weer in Nederland is en dat we binnenkort weer met z'n allen de zomer ingaan.
Ik heb in die 2 jaar heel veel geleerd. Het was beslist niet makkelijk, maar ik mis het iedere dag. (ondanks de muggen, mieren en fourtylegs :-\)

maskita

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
Re: maskita of moskita
« Reactie #1 Gepost op: 13 mei 2010 »

Ja, oke...ik ben blond. Heb al door waarom er stond dat die naam gereserveerd is  ;D. Moet me natuurlijk eerst inloggen. En zo maak ik mezelf iedere dag weer aan het lachen... enuh (nog zo iets waar je last van krijgt als je ouder wordt, ik ben 43)
Nou...,de eerste indruk is de beste niet?

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +23/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
« Reactie #2 Gepost op: 13 mei 2010 »

De eerste indruk is goud waard zeggen ze toch ook wel eens??? =D

Allereerst van harte welkom op het forum Maskita, leuk dat je het gevonden hebt en de moeite neemt je voor te stellen.

Ik was al aan het zoeken geslagen naar een mogelijk oorzaak voor het 'Mas/Moskita probleem', maar ik zie dat het zich vanzelf heeft opgelost ;)
En dus zetten we Moskita maar uit ons hoofd voorlopig.

Twee jaar in Jamaica gewoond..., dat moet wel een bijzondere ervaring geweest zijn. Ik heb er zelf nooit gewoond (wel eens over gedacht trouwens), maar als je 't één en ander nuchter bekijkt, moet je niet over één nacht ijs gaan.

Ik hoor vaak van mensen dat ze dat graag willen, maar zo romantisch als het allemaal lijkt, is het niet en jij bevestigt dat een beetje. Er wonen en leven is effe wat anders dan een vakantie van 3 weken...

Wellicht horen we nog eens over je ervaringen (maar voel je niet verplicht).

Nogmaals welkom en ik hoop dat je dit een leuke webstek gaat vinden!
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

Bertientje

• Sr. Member
  • Waardering: +7/-0
    • Xpresse Office Support
« Reactie #3 Gepost op: 13 mei 2010 »

:D Maskita je maakt me wel weer aan het lachen hoor ondanks de stress op het moment.
Misschien komt schoonma morgen Mr. Maskita wel tegen bij de ambassade  ;)

maskita

• Newbie
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 14 mei 2010 »

Ja, inderdaad is wonen iets anders dan vakantie. Op vakantie heb je nog altijd je euro's in je zak. Leven van minder dan een tientje per dag is pittig, maar zeker ook heel leerzaam en je creativiteit wordt geprikkeld tot het uiterste. Ik ben zeker van plan om mijn ervaringen op te schrijven, ze zijn triest, lachwekkend en soms om te gieren van het lachen. Ik zal er eens over nadenken in wat voor vorm ik het kan gieten.
Maar heb wat geduld, mijn man is in aantocht (eindelijk het visum) en ik moet nog een hoop doen in een korte tijd ;)

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +23/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
« Reactie #5 Gepost op: 14 mei 2010 »

Nogmaals, je bent hier tot niets verplicht hoor. Het forum is geheel vrijblijvend.

Natuurlijk is het leuk en leerzaam om ervaringen zoals de jouwe in Jamaica te lezen, maar geloof me, ik weet als geen ander hoeveel werk erin gaat zitten om dat op te schrijven. Dat lijkt allemaal zo simpel, maar is veel werk.

Enne... Gefeliciteerd met de papiertjes hè? Zorg maar voor een warm welkom voor je ventje ;)
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

maskita

• Newbie
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 14 mei 2010 »

Ja, bedankt. Ga lekker even een biertje drinken bij de buurtjes. Er zijn weer een heleboel mensen blij dat het weer gelukt is. Hij heeft inmiddels natuurlijk ook vrienden hier gemaakt die hem graag weer terug zien.
En schrijven vind ik geen probleem, is hobby. Ik heb ook een uitgebreid dagboek van die twee jaar en dat is erg leuk om zo nu en dan te lezen. Dan komen alle dingen weer zo vers in het geheugen. Ben erg blij met de ervaring.
goed toedeltjes, ik ga toosten... ;)

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: