Auteur Topic: BOYCOT DOLPHIN COVE!!!  (gelezen 1055 keer)

Naomi

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
BOYCOT DOLPHIN COVE!!!
« Gepost op: 05 mei 2010 »

Ik wil iedereen ervan bewust maken dat het niet zo diervriendelijk is om met dolfijnen te zwemmen. Het is een heel bloedbad hoe dolfijnen gevangen worden en gescheiden van hun familie, om zo voor menselijk vermaak te zorgen. Dolfijnen horen niet in gevangenschap te leven. Ik neem aan dat als je echt van dolfijnen houdt en je je bewust wordt bent van hoe ze gevangen worden je niet mee wilt werken aan deze praktijken.
Kijk voor de grap eens naar de documentaire "the cove" om hier een idee van te krijgen..
Small | Large

Small | Large

marco

• Gast
Re: BOYCOT DOLPHIN COVE!!!
« Reactie #1 Gepost op: 18 mei 2010 »

Ik deed en doe nog altijd boottrips waar je de dolfijnen in het wild, dus open zee, kan bewonderen. Helaas niet zwemmen omdat de dolfijnen te speels zijn en je serieus kunnen verwonden.
Het enige nadeel van die tour is dat je niet dagelijks dolfijnen kan spotten. Soms zie je er 1 of 2. 1 keer ben ik zeker door 100 dolfijnen gevaren en soms gewoon niks.
Nu, Naomi-baby. Dolfin cove boycotten is natuurlijk ook mensen hun werk afnemen. Fuck, het mes snijdt aan 2 kanten he.

Naomi

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
« Reactie #2 Gepost op: 18 mei 2010 »

Hey Marco,
Dat weet ik en dat is ook erg,maar ik kies toch voor de dolfijnen! Ik ben er gewoon niet goed van om te zien hoe die beesten gevangen worden dus..Ik ben er meer voor om ze inderdaad gewoon in het wild te zien..

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +23/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
« Reactie #3 Gepost op: 19 mei 2010 »

Dit soort werkgelegenheid is op zich natuurlijk belangrijk voor de lokale bevolking. Toerisme is nu eenmaal een belangrijke bron van inkomsten in Jamaica.

Ik moet wel zeggen dat ik het met Naomi eens ben en dat het absolute idioterie is dat er dieren gevangen gehouden worden om een paar toeristen te plezieren. Dat geldt voor Dolphins Cove, maar ook voor het dolfinarium in Harderwijk of Blijdorp in Rotterdam. De leefomstandigheden van deze dieren zijn gewoon slecht, zelfs als hun verzorgers het beste met hun voor hebben. Dieren horen in vrijheid te leven, net als mensen.

Aan de andere kant is het opheffen van attracties als Dolphins Cove een slag in het gezicht van de lokale economie. Op zich kan het, mits er alternatieven geboden worden.

Een gulden middenweg zou zijn de manier waarop Marco de mensen dolfijnen laat zien, in volle zee en vrijheid dus. En dat je dan eens pech kunt hebben omdat de dolfijnen toevallig die dag elders zijn..., ach zo is het leven nu eenmaal, dat risico moet je als fatsoenlijk mens kunnen accepteren.

Misschien moet de toerist de wetten der natuur maar eens gaan respecteren en beseffen dat niet alles voor geld te koop is...
Als dat zo zou zijn, zouden attracties als Dolphins Cove snel verdwenen zijn.

Just my two cents.
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: