Auteur Topic: Tanken op zondag?  (gelezen 887 keer)

emy

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
Tanken op zondag?
« Gepost op: 10 juli 2011 »

Hallo allemaal,

In augustus gaan we voor het eerst met een huurauto rondreizen op Jamaica.
We huren onze auto op zondag op Sangsters Airport in Montego Bay.
Nu las ik dat op zondag de tankstations (vaak) gesloten zijn.
Weet iemand of je bij het vliegveld en op de route naar Port Antonio kunt tanken op zondag?
En is het gebruikelijk om een volle tank te krijgen bij je huurauto (in ons geval bij Budget)?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groetjes, Emy

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +23/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
Re: Tanken op zondag?
« Reactie #1 Gepost op: 10 juli 2011 »

Hallo Emy,

Een hartelijk en warm (om alvast te wennen) welkom op het Jamaica Forum!

Over de benzinestations op zondag op de weg van MoBay naar Port Antonio hoef je je absoluut geen zorgen te maken.

Deze route is een belangrijke weg in Jamaica en je komt er regelmatig benzinestations tegen die -ook op zondag- gewoon open zijn. Zo maar een paar langs deze weg uit mijn blote koppie: sowieso bij het vliegveld van MoBay, een paar in en rond Ironshore (tussen MoBay en Rose Hall), Falmouth (moet je wel even van de hoofdweg het stadje inrijden), Runaway Bay, St. Ann's Bay, Ocho Rios, Oracabessa, Port Maria, net voor Anotto Bay op splitsing A3 en A4 en natuurlijk in Port Antonio zelf. Keus genoeg en normaal gesproken gewoon open op zondag.

Als je het binnenland in gaat is het wijs om dat met een volle tank te doen, daar kun je nog wel eens voor een gesloten deur komen te staan, zeker in kleine dorpjes.

Of de auto met een volle tank geleverd wordt is een beetje afhankelijk van de verhuur maatschappij. De een tankt de auto af voordat deze weer verhuurd wordt, bij de ander krijg je hem b.v. met een halve tank en moet je hem dan ook weer met een halve tank inleveren.

Maar je hoeft in elk geval ook op zondag niet zonder 'gas' komen te staan, zelfs niet in Jamaica ;)

Heb je een georganiseerde rondreis geboekt of ga je Jamaica op eigen gelegenheid ontdekken?
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

emy lakerveld

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 11 juli 2011 »

Hi DutchJam!

Dank je wel voor je snelle reactie!
Fijn om te weten dat we in elk geval op zondag ons guesthouse (Zion Country in Long Road...ken je dat?) kunnen bereiken!  :D
We gaan het land lekker op ons eigen tempo verkennen.
In de bijna 3 weken dat we er zijn, hebben we 3 guesthouses geboekt; Zion Country dus aan de oostkust en een guesthouse @ Treasure Beach en de laatste 5 dagen zitten we in Negril.
Natuurlijk zijn we ook van plan om naar het binnenland af te reizen en Kingston te bezoeken.
Mocht je nog tips hebben voor bijzondere platenzaken in Kingston (of elders op het eiland), dan hoor ik het graag!

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: 15 juli 2011 »

Zion Country ken ik alleen van naam, ben er nooit geweest. Maar ik heb daar veel positiefs over gehoord, dus ik denk dat het een goede keuze is.

Treasure Beach is ook leuk en een goede basis voor trips in St. Elizabeth en Manchester. En Negril, ja, da's altijd goed ;)

Platenzaken... oef... Dat zijn dus van die winkeltjes waar ik nooit zo op let eerlijk gezegd.

Ik weet dat er vroeger een vrij grote was aan Old Hope Road, downtown Kingston. Geen idee of 'ie er nog zit, de wijk is behoorlijk veranderd. Het winkeltje bij de Tuff Gong studio's had ook een aardige collectie, voornamelijk Reggae natuurlijk.

In Ocho Rios zat op de eerste verdieping van het shopping center tegenover de craft market aan Main Street ook een platen/cd zaak. Toen ik daar was viel het me op dat ze naast natuurlijk reggae, dancehall, enz, enz, ook een aardige collectie Jazz hadden (Ochee is host van het Jamaica Jazz Festival). Maar ook van deze winkel weet ik niet of hij er nog zit.

Overigens hebben veel winkeltjes die van-alles-en-nog-wat verkopen ook meestal cd's staan en het loont zich best de moeite om daar eens tussen te neuzen.
DutchJam

emy

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
« Reactie #4 Gepost op: 16 juli 2011 »

Hi DutchJam,

bedankt voor je reactie!
We zijn inderdaad op zoek naar reggaeplaten en we gaan zeker eens neuzen in die van-alles-wat-winkeltjes.
Maar dat is niet de hoofdreden dat we naar Jamaica gaan, we gaan vooral voor ontspanning, natuur en cultuur! We laten ons verassen!
Wanneer we terug zijn zal ik wat foto's posten.
Groetjes,

Emy

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: 18 juli 2011 »

Wanneer we terug zijn zal ik wat foto's posten.

Dat zou tof zijn Emy.

We horen en zien graag jullie ervaringen!

Fijne reis alvast en als je nog vragen hebt, dan horen we ze wel :)
DutchJam

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: