Chris,
Auto rijden in Jamaica is best te doen. Je moet een vaste hand hebben achter het stuur, als je in Nederland al zweet in je handen hebt als je de weg op moet, dan kun je auto rijden in Ja misschien beter laten. Heb je daar geen last van, dan kun je best de weg op.
Het links rijden lijkt moeilijk, maar dat valt reuze mee. De eerste dag(en) moet je even je koppie erbij houden, maar volg gewoon het verkeer en je komt al een heel eind. Bij rotondes moet je even opletten dat je deze ook linksom pakt, maar binnen een paar dagen gaat dat ook vanzelf.
De kwaliteit van de wegen is wisselend. De nieuwe weg langs de noordkust is prima, de wegen in het binnenland en aan de zuidkust kunnen beroerd zijn. Uitkijken voor 'pot holes', kleine maar diepe gaten in de weg waar je je banden op kapot kun rijden.
De Jamaicaan rijdt niet al te best, en als het donker wordt, rijden ze helemaal als gekken. Ik heb me ooit eens laten vertellen dat ongeveer de helft van de bestuurders in Jamaica niet eens een rijbewijs heeft. Weet niet of dit echt zo is, maar ik heb wel veel vreemde fratsen op de weg gezien daar

Afstand houden is een must zodat je de tijd hebt om te reageren als het nodig is.
Sommige gewoontes op de weg zijn even wennen. Als ze je b.v. gaan inhalen zullen ze claxonneren als ze naast je zitten. Da's niet om te pesten, maar gewoon om je te vertellen dat er eentje naast je zit.
Ik kan zeggen dat ik in al die jaren enkele duizenden kilometers heb versleten in Jamaica en serieuze problemen heb ik toch niet gehad.
Veel rijplezier!