Auteur Topic: 2-Daagse eiland tour  (gelezen 758 keer)

Lois

• Gast
2-Daagse eiland tour
« Gepost op: 30 maart 2010 »

Goejemorgen,

Ik ben een beetje aan het surfen naar excursies om vanuit Negril te gaan doen.

Ik kwam daar ook de 2-daagse eilandtour tegen (o.a. te boeken via Arke hostess enzo). Is dat wat? Bezoek je leuke plekken? Betaalbaar?

Andere ideetjes zijn ook aanbevolen!

Tnx,

Lois

marco tourguide

• Gast
Re: 2-Daagse eiland tour
« Reactie #1 Gepost op: 01 april 2010 »

Heb die toer jaren gedaan voor Arke;
Het is nogal veel rijden, vooral de eerste dag, maar met een gids die boeiend kan vertellen kan het best leuk worden.
Eerste dag ga je  via de zuidkust en het binnenland richting kingston, waar je de nacht doorbrengt. Normaal stop je die dag in Cove (border) om de visstalletjes/eetkraampjes te bekijken. Daarna het graf van Peeter Tosh (optioneel). In de Midle quarters bij Black river een stop bij een garnalen verkoopster. Enkele km verder een fotostop in de Bamboo avenue.
Hoger in de bergen nog een stop om van het uitzicht te genieten in Spur Tree en daarna lunchen in Mandeville.
Van Mandeville in 1 rit naar Kingston want je moet op tijd zijn voor het Bob Marley museum.
Overnachting.
2e dag van Kingston naar de noordkust over Junction (LANGS de blue Mountains) Stop voorzien in Castleton botanical Gardens. Lunchen en shoppen in Ocho Rios en daarna de Dunn's river watervallen beklimmen.
Terug naar Negril

PeterJam

• Full Member
  • Waardering: +3/-0
« Reactie #2 Gepost op: 01 april 2010 »

Ik heb deze tour ook eens gedaan toen ik voor de eerste keer op Jamaica was (in 2000).

De tour was zoals Marco beschrijft. Inderdaad veel in de bus zitten (kan ook niet anders als je in 2 dagen bijna het hele eiland doorkruist). Maar je kunt wel relaxed om je heenkijken, kan ook leuk zijn.

Vroeg vertrek uit Negril, vandaar naar Montego Bay voor ontbijt in de Pelicans op de Hip Strip. Daarna naar de zuidkust voor stop bij het graf van Peter Tosh. Wij maakten geen stop bij Midle Quarters, maar wel op Bamboo Avenue. Door naar Mandeville voor lunch. Vandaar naar Kingston. Hadden geluk, we konden naar Tuff Gong studio's (kon alleen als er geen opnames plaats vinden). Leuke ervaring, Sly & Robbie waren er ook. Daarna rondrit door de stad en via een stop bij Devon House door naar Bob Marley museum. Aldaar een rondleiding.

Overnachting in Stony Hill (met mooi uitzicht vanaf de heuvels op de stad Kingston).

Tweede dag door de uitlopers van de Blue Mountains naar Castleton Botanical Gardens. Mooie tuinen, geven een aardige indruk van de vegetatie in Jamaica. Dan naar Dunns River Falls nabij Ocho Rios. Kun je de watervallen beklimmen als je wilt. De watervallen zijn op zich prachtig, maar ik knapte volledig af op het zien van hordes toeristen die hand in hand de watervallen bestijgen (zou het niet eens klimmen willen noemen). Ik zie daar totaal de lol niet van in, maar goed.

Daarna reis je terug naar Negril waar je in de avond aankomt.

Geen tour van wereldformaat, maar wel leuk als je in een korte tijd een indruk van het eiland wil opdoen.

Ik deel trouwens Marco's mening, de gids is erg belangrijk, ook al om de tijd in de bus 'op te vullen'. Ik had een vrouw als gids (ben haar naam helaas kwijt) en die vulde de tijd met wetenswaardigheden en geschiedenis van de reggae, onderweg wijzend op bezienswaardigheden. Ze deed het zeker niet onaardig.

Ik meen me te herinneren dat ik toen iets van 220 USD moest betalen, maar daar ben ik niet zeker van. Nogmaals, ik deed de tour in '00 dus er zal best iets veranderd zijn in prijs en route, maar in grote lijnen zal het overeen komen.
« Laatst bewerkt op: 01 april 2010 door PeterJam »

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +21/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
« Reactie #3 Gepost op: 07 april 2010 »

Deze tour was ooit mijn eerste kennismaking met het binnenland van Jamaica. De reisleidster (Karin) deed het goed en is mede verantwoordelijk voor het feit dat ik meer dan een gewone intresse in Jamaica heb.

Ik denk dat deze tour leuk is om eens met wat andere plekken in Jamaica kennis te maken.

Is het het 'echte' Jamaica?
Nee, zeker niet, maar je krijgt wel een aardige indruk. Het is dan vervolgens aan jezelf of je Jamaica op eigen gelegenheid wilt betreden.
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

Lois

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 21 april 2010 »

Nou, dat lijkt me toch best leuk hoor. Als ik jullie reacties zo lees krijg je een leuke indruk van het eiland.

Wat ik me nog afvroeg of er binnen die toer nog wat ruimte is om iets op eigen gelegenheid te doen in bv Kingston?

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: 18 mei 2010 »

Nee Lois, het reisschema van de tour zit vol genoeg. Wij maakte een korte stop bij het beeld van Bob Marley (tegenover het stadion) en een stop bij het Devon House.

Daar had je even de tijd om wat rond te neuzen, maar echt de stad in, was geen tijd voor.
DutchJam

marco

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 18 mei 2010 »

Nee Lois, het reisschema van de tour zit vol genoeg. Wij maakte een korte stop bij het beeld van Bob Marley (tegenover het stadion) en een stop bij het Devon House.
Sorry hoor. Slechte gids gehad. Of zeker eentje die Kingston niet kent. Zelfs het museum (welke normaal in de prijs zit) niet gezien?

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: 18 mei 2010 »

Nu je dat zegt Marco...
Ben geen 18 meer en m'n grijze cellen worden oud... ;) maar was met die tour toen ook nog in de Tuff Gong studio's geweest. We hadden toen geluk, er vonden geen opnames plaats en we konden de studio in.
Maar we zijn toen niet bij het Bob Marley museum geweest. Dat heb ik later allemaal op eigen gelegenheid gedaan (veel leuker eigenlijk).

Ik denk trouwen dat Lois meer bedoeld of er tijd over is om zelf de stad in te gaan voor één of een paar uurtjes. Om daarna op een afgesproken tijd weer te verzamelen en verder te touren.
DutchJam

bianca76

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
« Reactie #8 Gepost op: 11 augustus 2010 »

hoiiiiiiiiii
effe een vraagie me engels is niet echt opperbest dus ik vroeg me af (heb bij arke geboekt me vakantie) of er nederlandse reisleidster erbij is???
gr bianc

Dready

• Full Member
  • Waardering: +5/-0
« Reactie #9 Gepost op: 11 augustus 2010 »

Hoi Bianca,

Jazeker. Bij de tweedaagse tours evenals de andere tours die Arke aanbied zijn Nederlands sprekende goede gidsen.

Als ik je nog een tip mag geven? De tour naar Mayfield Falls is ook echt een aanrader,  heel mooi en de moeite waard. Lekker met een gids door de minerale rivier lopen aldaar (met vele natuurlijke jacuzzi's, waarin je lekker kunt bubbelen), je kunt er volop genieten van de mooie natuur!
Tevens kun je er een hapje eten en lekker relaxen. Voor een leuke en goede gids kun je vragen naar Zuki (rasta met lange dreadlocks).
Check hun site maar eens: http://www.mayfieldfalls.com/

Zie een stukje uit een recentie mbt hem (Zuki) op het Jamaica prikbord:

Re: Vraagjes over reis naar Jamaica eind februari
Gepost door: Jan en Tiny ()
Datum: 08 februari 2010 13:31

"Wij zijn net vorige week terug gekomen uit Jamaica en hebben en geweldige tijd gehad daar. We zijn ook bij Mayfield Falls geweest en hadden daar de gids met de dreadlocks Zuki. Wij kunnen alleen maar zeggen dat wij een geweldige tour van hem hebben gehad. Het is een hele rustige vriendelijke man, die af en toe spontaan begint te zingen en ons alles over de natuur kon vertellen. Hij is let ook goed op dat je veilig door het water kunt. Hij neemt de tijd voor je. Toen de tour voorbij was was hij helemaal niet inhalig. Het enige dat hij zei was:"als u een tip achter wilt laten zou ik dat fijn vinden, zo niet hebben we even goed een leuke tijd gehad. bedankt". Hij zei dat op een hele rustige en normale toon en wij vonden dat helemaal niet storend of opdringerig. Hij wil natuurlijk ook zijn geld verdienen en dat vind ik niet meer dan logisch. We hebben hem 10 $US gegeven. Maar goed iedereen moet doen wat goed voelt. Wij hebben in ieder geval een leuke tour met hem gehad. En ja wat heeft hij lange haren zeg. Hij is er erg trots op.

Al met al mensen ga vooral naar Jamaica, wij gaan in ieder geval volgend jaar zeker terug.

Groetjes van Jan en Tiny
------------------------------------------------

Veel plezier.
And Welcome to this beautiful island in the Sun!!
Bless, Dready
« Laatst bewerkt op: 11 augustus 2010 door Dready »
It is nice too be important, but it is even more important too be nice.

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: