Poll

Waarom ben je in Jamaica geinteresseerd?

Ik ben Jamaicaan(se)
- 3 (10.3%)
Ik ga er graag op vakantie
- 15 (51.7%)
Music!
- 1 (3.4%)
De levensstijl bevalt me wel
- 9 (31%)
Ik ben zot op rice 'n peas
- 1 (3.4%)

Totaal aantal stemmen: 29

Auteur Topic: [Poll] Welkom op JamaicaForum.nl!  (gelezen 2526 keer)

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +21/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
[Poll] Welkom op JamaicaForum.nl!
« Gepost op: 14 januari 2010 »

Welkom op het Jamaica Forum, een gloednieuw Nederlandstalig forum voor iedereen die interesse heeft voor dit prachtige eiland in de Caribbean. In 1997 kwam ik zelf voor het eerst in Jamaica en ben er sindsdien niet meer weg te slaan ;-)
Al surfende ben ik al heel wat Jamaica fora tegengekomen, maar een �cht en compleet Nederlandstalig forum heb ik nog niet kunnen vinden. Reden dus om eens een poging te wagen.

Deel je ervaringen, foto's en filmpjes, discussieer over de politiek, het weer, vakantie, het reizen naar of op Jamaica. Zoek of plaats nuttige info, je reisverslag, je favoriete Jamaicaanse muziek en doe mee om van JamaicaForum.nl een nuttige en vooral gezellige webstek te maken.
Ik ben nog druk doende het forum zijn definitieve aanblik te geven, dus kleine foutjes kun je nog tegenkomen, maar laat je daardoor niet tegenhouden het forum een vaste plek tussen je favorieten te geven.

Even wat huishoudelijke mededelingen:

Regels?
Vooralsnog tref je hier geen forum reglement aan. Ik ga er vanuit dat iedereen zich een beetje fatsoenlijk kan gedragen en dat respect voor anderen tot de grondbeginselen hoort. Grof, a-sociaal en discriminerend taalgebruik gebruiken we hier dus ook niet.
Ik verwacht dan ook dat ik geen politie-agentje hoef te spelen, ik weet wel wat beters te doen...

Nieuw hier?
Net geregistreerd? Wees van harte welkom! Ik stel het op prijs dat je je even voorstelt in de rubriek 'mi am'. Dat hoeft niet je complete levensverhaal te zijn, gewoon een paar regeltjes over jezelf voldoet prima en laat anderen weten dat je ook van de partij bent.

Lezen en schrijven...
Bijna het gehele forum is volledig openbaar, wat betekent dat iedere bezoeker (gast of lid) bijna alles kan lezen. Denk hier even aan als je een reactie plaatst of een topic start.

Als gast kun je all��n berichten lezen en kun je op bestaande topics reageren.

Als forumlid kun je echter veel meer. Je kunt op bestaande berichten reageren, maar ook nieuwe berichten plaatsen, foto's plaatsen, bestanden uploaden en meedoen in de poll. Om lid te worden is om veiligheidsredenen registreren verplicht, maar dit is natuurlijk gratis en hoeft maar ��nmalig te gebeuren.

Bij deze registratie wordt alleen een zelf te kiezen gebruikersnaam, een geldig e-mailadres en een zelf te kiezen wachtwoord gevraagd. Andere persoonlijke of privacygevoelige info hoef je niet op te geven.

Om misbruik en spamming te voorkomen zal je accountaanvraag door een forumbeheerder bekeken worden voordat deze wordt goedgekeurd. Dit is slechts een formaliteit en gebeurt normaal gesproken binnen 24 uur. Na goedkeuring krijg je een e-mail waarin gevraagd wordt je account te activeren. Vanaf dat moment kun je inloggen.

Deze registratiemethode lijkt wellicht wat omslachtig, maar er zijn helaas veel grappenmakers op het internet die werk van anderen graag om zeep helpen...

On topic.
Hou het een beetje bij het onderwerp als je een reactie plaatst. En plaats een nieuwe discussie in het juiste forum. Op die manier blijft het forum leesbaar en gevuld met leuke en handige zaken, onzin is al genoeg op het web te vinden, nietwaar?.
Reacties als 'Dat is grappig' of 'Yeah mon' gaan normaal gezien nergens over en zullen dan ook zonder bericht worden verplaatst of verwijderd.

Mobiel.
JamaicaForum.nl is ook uitstekend op je mobiel te bekijken. Surf gewoon naar www.jamaicaforum.nl op je mobiele telefoon of PDA. De server herkent vanzelf het apparaat waarmee je surft en toont je de WAP versie van het forum. Deze is wat simpeler dan de PC versie. Herkent de server je apparaat niet, surf dan naar http://m.jamaicaforum.nl om de mobiele versie te laden.
Je kunt berichten lezen, maar ook inloggen en dan berichten en of topics plaatsen. Foto's plaatsen of je profiel bewerken kan (nog) niet op je mobiel.

Helpen?
Ik zoek voor diverse fora nog moderators, laat me gerust weten als je mee wilt helpen ��n of meerdere fora te onderhouden.

Veel plezier op JamaicaForum.nl en op- en aanmerkingen zijn altijd welkom!

Cu,

DutchJam
Administrator & fond of Ja...
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2011 door DutchJam »
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

Dready

• Full Member
  • Waardering: +5/-0
Re: [Poll] Welkom op JamaicaForum.nl!
« Reactie #1 Gepost op: 20 april 2011 »

@ DutchJam....ik wilde toch even wat kwijt aan je...sinds jij gestart bent met dit forum.....lijkt het wel alsof het prikbord van de jamaica startpagina (http://jamaica.startpagina.nl/) dood is...er wordt nauwelijks gereageerd of nieuwe topics gepost....dat wil dus zeggen dat heeeel veeel Jamaica-lovers het JamaicaForum.nl ontdekt hebben....dat is een goede zaak.....zo af en toe kijk ik nog op de startpagina...en ik moet eerlijk bekennen dat ik voor dit forum...altijd daar te vinden was....maar sinds dit forum... heb ik echt het gevoel alsof je in een soort familie(gelijkgestemde) terecht bent gekomen...ik voel me hier goed bij!!!
Zo, dat wilde ik kwijt...

So...BIG UP TOO DUTCHJAM!!! Je mag wel stellen dat het Forum stiekem een succes is!!!!
Thanx mon!!!

Blessings Dready
It is nice too be important, but it is even more important too be nice.

Rastasista

• Jr. Member
  • **
  • Waardering: +4/-0
« Reactie #2 Gepost op: 20 april 2011 »

Het zelfde geld ook voor mij. Ik kijk nu nog maar eens in de zo veel tijd op het prikboard. Eerst keek ik daar wel een paar keer per dag. En geschreven heb ik daar nauwelijks iets. Was mij te anoniem. Hier voelt het toch meer als een family.....

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: 20 april 2011 »

Nou mensen, ik wordt er (bijna) even stil van...
Dank jullie wel voor zoveel mooie woorden, dat is nog eens leuk thuiskomen na een dag werken.

Het doet natuurlijk goed om te lezen dat het forum bij een aantal leden (inclusief ondergetekende) een plekje in het dagelijks leven heeft gekregen. Het forum is nu ruim een jaar online en het bezoekers- en ledenaantal groeit langzaam maar gestaag. De inhoud van het forum groeit mee en veel mensen vinden al de antwoorden die ze zoeken. Toen ik het opzette had ik eigenlijk geen idee wat te verwachten, maar inmiddels blijkt dat het forum, gezien de vele lezers, toch een nuttige zet is geweest.

Natuurlijk ben ik blij met de complimentjes die ik van jullie krijg, maar steek de hand ook gerust in eigen boezem. Dat het forum lekker loopt is toch voor het grootste gedeelte aan een vast clubje actieve leden te danken. Wie dat zijn hoef ik natuurlijk niet te vertellen en zonder al jullie bijdrages zou dit forum niet draaien. Ik kan niet alles in m'n uppie, nietwaar? Jullie enthousiasme voor het forum is minstens even belangrijk. Dus ook een bigggg up voor jullie!

Of we (ja, ja, dat zijn ik en jullie) al kunnen spreken van een succes zou ik (nog) niet durven zeggen, maar we gaan de goede kant op. Ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal eigenlijk. Een nieuwe website moet groeien, de tijd dat een nieuwe site in 1 klap een hit is, is allang voorbij.
Jamaica is geen land waar massa's Nederlanders of Belgen naar toe gaan zoals bijvoorbeeld Cuba of de Dominicaanse Republiek. De groep mensen in Nederland en België die belangstelling heeft voor Jamaica is (denk ik) relatief klein en daardoor zal het JamaicaForum.nl nooit uitgroeien tot een giga-megasite. Toch zijn er steeds meer Jamaica liefhebbers die het forum weten te vinden en moet ik zeggen dat de belangstelling voor het forum tot nu toe me niet tegenvalt.

Ik ben hoe dan ook blij dat jullie het forum zo waarderen en de waardering is geheel wederzijds. Ik blijf ondertussen gewoon doorwerken (op de voor- en achtergrond) en als jullie blijven posten, discussiëren, foto's plaatsen, enz, enz, enz, dan wordt deze Nederlandstalige Jamaicaanse Cyberplek alleen maar beter!

Want wees eerlijk, is het niet prachtig om van Jamaica te houden?
DutchJam

Irene

• Full Member
  • Waardering: +3/-0
  • Never stop believing..
« Reactie #4 Gepost op: 21 april 2011 »

Ik keek eerst ook veel op het prikbord, maar vond het daar inderdaad te onpersoonlijk. Ook vond ik dat als iemand bijvoorbeeld voor de derde keer een topic over Arke gestart werd, er gelijk geïrriteerd gereageerd werd: 'Daar zijn er al 2 van, kan je niet kijken?'

Ik moet toegeven dat ik ook voor en na m'n werk op 't forum kijk (en 2x even snel tussendoor via m'n telefoon op 't werk :P), en mijn voorkeur voor het forum heeft ook zeker te maken de met mensen die op het forum zitten (ondertussen ook al een aantal via Hyves :D) en de overzichtelijke manier waarop het forum in elkaar gezet is.

Dus van mij ook, respect DutchJam en alle anderen die dit forum helpen groeien!!
*The choices we make, not the chances we take, determine our destiny*

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: 22 april 2011 »

Dus van mij ook, respect DutchJam en alle anderen die dit forum helpen groeien!!

Thanks Irene! Maar ook jij helpt het forum groeien, hè? ;)
DutchJam

PeterJam

• Full Member
  • Waardering: +3/-0
« Reactie #6 Gepost op: 27 april 2011 »

Het is zeker prachtig om van Jamaica te houden DutchJam!

En supermakkelijk als dat in het Nederlands kan, nietwaar?  :D

Ook van mij een complimentje, je hebt een leuke plek gecreeerd waar mensen in NL die 'een relatie' met Jamaica hebben zich thuisvoelen.

Goed gedaan jochie!

Peter.

Ria1961

• Sr. Member
  • Waardering: +8/-4
« Reactie #7 Gepost op: 28 april 2011 »

HEt maakt het gemis van Jamaica iets minder, omdat je je ervaringen nog met anderen kunt delen zodra je thuis bent.
NIemand begrijpt waar je het over hebt en op dit forum begrijpt iedereen wat je bedoelt.
Fijn dat het er is.

yvon

• Full Member
  • Waardering: +0/-2
« Reactie #8 Gepost op: 28 april 2011 »

Ik ben helaas nog niet in Jamaica geweest.

Maar ik kom graag op dit forum en zal dankzij de leden zeker nog eens op Jamaica komen. Ik kan me voorstellen dat hier een familie is, jullie liefde voor Jamaica spreek zo voor zich en is aanstekelijk! Dus denk ik ook dat het goed is dat dit forum er is.

x

Yvon

bellymus

• Newbie
  • *
  • Waardering: +4/-0
« Reactie #9 Gepost op: 21 oktober 2011 »

ik moet eerlijk zijn, deze site is gewoon het beste voor alles over Jamaica voor nederlandsetalige mensen.
Het is aktuel, vol informatie van mensen die wel naar jamaica zijn geweest  en in de kortse tijd heb je echte het gevoel alsof je in een speciaal club/familie zit. Toffe om zo en plek  dagelijks te bezoeken.
Bedankt allemaal!
bellymus

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #10 Gepost op: 21 oktober 2011 »

ik moet eerlijk zijn, deze site is gewoon het beste voor alles over Jamaica voor nederlandsetalige mensen.
Het is aktuel, vol informatie van mensen die wel naar jamaica zijn geweest  en in de kortse tijd heb je echte het gevoel alsof je in een speciaal club/familie zit. Toffe om zo en plek  dagelijks te bezoeken.
Bedankt allemaal!
bellymus

Tnx Bellymus!
Happy to have u here 2 ;)
DutchJam

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: