Auteur Topic: Vrijwilligerswerk  (gelezen 1415 keer)

Roland

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
Vrijwilligerswerk
« Gepost op: 27 maart 2010 »

Hey,

Is er in Jamaica behoefte aan mensen die vrijwilligerswerk verrichten? En zo ja, wat voor werk dan?
En zijn er oganisaties actief?

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +21/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
Re: Vrijwilligerswerk
« Reactie #1 Gepost op: 21 april 2010 »

Roland,

In een land als Jamaica is er altijd wel behoefte aan vrijwilligers.

Een belangrijke organisatie op het gebied van vrijwilligerswerk is Projects Abroad. Deze organisatie verzorgt 'vrijwilligerswerk reizen' naar veel landen, waaronder dus ook Jamaica. Er zijn reizen voor korte tijd (paar weken) en langere tijd (paar maanden) beschikbaar. Er zijn projecten in verschillende sectoren zoals landbouw, bouw, onderwijs, medische sector, ect.
Denk niet dat je voor niets mee kunt, je zult moeten dokken om daar aan het werk te mogen. Maar je doet natuurlijk een pracht van een ervaring op.

Op de website kun je alle info vinden.

Projects Abroad: http://www.projects-abroad.nl/landen/jamaica/

Suc6!
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

Tom

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 14 mei 2011 »

Project Abroads moet zich kapot schamen!

Het is ongelovelijk hoe weinig geld er naar de organisaties / gast families in de landen gaat.

Dure kantoren door heel Europa, overbetaalde directeuren.

Het is vele malen beter om andere organisaties te kiezen, bijv. Via-Netherlands, deel van Service Civil International. Of United Nations Volunteer.
Deze organisaties hebben, in tegenstelling tot Project Abroads geen winstbelang, en kunnen daarom andere belangrijkere belangen prefeleren!

Roland,

In een land als Jamaica is er altijd wel behoefte aan vrijwilligers.

Een belangrijke organisatie op het gebied van vrijwilligerswerk is Projects Abroad. Deze organisatie verzorgt 'vrijwilligerswerk reizen' naar veel landen, waaronder dus ook Jamaica. Er zijn reizen voor korte tijd (paar weken) en langere tijd (paar maanden) beschikbaar. Er zijn projecten in verschillende sectoren zoals landbouw, bouw, onderwijs, medische sector, ect.
Denk niet dat je voor niets mee kunt, je zult moeten dokken om daar aan het werk te mogen. Maar je doet natuurlijk een pracht van een ervaring op.

Op de website kun je alle info vinden.

Projects Abroad: http://www.projects-abroad.nl/landen/jamaica/

Suc6!

Ria1961

• Sr. Member
  • Waardering: +8/-4
« Reactie #3 Gepost op: 14 mei 2011 »

Vrijwilligerswerk!!!
Heb ik het van de week thuis over gehad.
Lijkt me wel wat.
Maar wat? en hoe???..............

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +21/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
« Reactie #4 Gepost op: 14 mei 2011 »

Project Abroads moet zich kapot schamen!

Het is ongelovelijk hoe weinig geld er naar de organisaties / gast families in de landen gaat.

Dure kantoren door heel Europa, overbetaalde directeuren.

Het is vele malen beter om andere organisaties te kiezen, bijv. Via-Netherlands, deel van Service Civil International. Of United Nations Volunteer.
Deze organisaties hebben, in tegenstelling tot Project Abroads geen winstbelang, en kunnen daarom andere belangrijkere belangen prefeleren!

Interessant gegeven Tom, al ben ik niet in de positie om te bepalen of je gelijk hebt als je zegt dat Project Abroads meer geld aan zichzelf besteedt dan aan haar projecten. Ik heb geen reden om dat te denken, maar laten we zeggen dat het me niet zou verbazen als het zo is. Het zou niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurt.

De Stichting Vrijwillige Internationale Aktie (VIA-Netherlands, http://www.stichtingvia.nl/) ziet er solide uit, maar heeft geen projecten in Jamaica.

Het United Nations Volunteers Programme (UNV, http://www.unv.org/) zal ook best aardig zijn, maar was naar ik meen in 2004 voor het laatste actief in Jamaica. Hebben we dus ook niet veel aan op dit moment.
Bovendien krijg ik bij de naam 'United Nations' altijd een beetje een weeïg gevoel in mijn maag. Voor mij is de UN niets anders dan een clubje bobo's in 3-D pakken die menen te weten wat goed en wat niet goed is voor de wereld. En daar gaat heeeeel veel geld in om waarvan heeeeel veel aan de strijkstok blijft hangen...

Het creëren/aanbieden van vrijwilligerswerk is niets anders dan gewoon 'handel' en dus wordt er aan verdiend. Triest wellicht, maar zo zit onze wereld nu eenmaal in elkaar....
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: