Auteur Topic: Wandelen naar Blue Mountain Peak  (gelezen 530 keer)

MaikeSluis

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
Wandelen naar Blue Mountain Peak
« Gepost op: 23 maart 2010 »

Hallo luitjes,

Leuk dat er nu ook een Nederlands Jamaica forum is!

Ik ben een paar jaar geleden eens op Jamaica geweest (in Negril) en dat is me toen goed bevallen.
Zo goed, dat we binnenkort weer willen gaan.

Nu heb ik me toen laten vertellen dat een wandeling naar Blue Mountain Peak de ultieme ervaring is. 's Nachts gaan lopen om zo de zon zien opgaan als je boven bent. Geen idee of dat waar is, maar ik hou nogal van wandelen in de natuur en het lijkt me dan ook waanzinnig om te doen.
Alleen doen werd afgeraden, maar er zouden gidsen genoeg zijn om je naar te top te helpen.

Ik heb eigenlijk geen idee hoe te starten, van waar, hoe aan een betrouwbare gids te komen, eten en overnachten in de buurt van Blue Mountain Peak en zo.

Kan iemand me daar mee op weg helpen?

Groetjes,

Maike

Rastasista

• Jr. Member
  • **
  • Waardering: +4/-0
Re: Wandelen naar Blue Mountain Peak
« Reactie #1 Gepost op: 24 maart 2010 »

Hallo Maike,

vrienden van mij hebben deze "wandeling"in februari gemaakt. Dat was volgens hun EXTREEM pittig.
Je maakt 1000 hoogtemeters in 3 uur, en je ziet geen ene moer. Ze zeiden dat ze wel 10 keer over hebben naagedacht om gewoon ter plekke te stoppen en te blijven zitten waar ze waren en te wachten tot de anderen weer naar beneden komen. En toen ze boven waren was van de zonsopgang niet veel te zien omdat het bewolkt was.Hij zei achteraf: je moet wel gek zijn om als niet bergwandelaar deze tour te maken.....
En  goede trekking of bergschoenen moet je zeker meenemen. En wat warmere kleding. Daar boven kan het behoorlijk fris worden.
Vanuit Negril kun je de tocht niet maken. Is te ver. Het beste kun je aan de oostkust logeren en van daar naar de Blue Mountains.
Het beste kun je starten in :
http://www.zioncountry.com/dutch/index-dut.htm
Free I organiseert de overnachting in de bergen bij de gids die met jullie de tocht zou maken.

Groetjes
Antje

MaikeSluis

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
Re: Wandelen naar Blue Mountain Peak
« Reactie #2 Gepost op: 24 maart 2010 »

Hoi Antje,

Bedankt voor je reactie.
Dat ziet er dus best heftig uit, maar ik moet zeggen dat ik de bergen wel gewend ben en tegen een stootje kan. Ik heb veel in Spanje en Mexico in de bergen gewandeld/geklommen en dat zijn niet de makkelijkste routes.

Maar, ik moet het toegeven, die klim naar Blue Mountain Peak ziet er niet misselijk uit en dan is het maar hopen dat het boven niet bewolkt is :) Anders is de teleurstelling best groot, kan ik me voorstellen. En ach, er zullen best andere, misschien wat beter begaanbare, wandelroutes zijn?

Dat het vanuit Negril te ver is had ik al begrepen, ik zal iets in het oosten van Jamaica moeten zoeken. Ik was al aan het zoeken in de buurt van Port Antonio, maar Zioncountry ziet er goed uit, kan best een goed startpunt zijn om de Blue Mountains te ontdekken, ik ga me daar verder in verdiepen.

En een warme jas zal ik zeker meenemen ;)

Groetjes,

Maike

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: