We zijn weer terug van een vakantie naar Jam, Ocho Rios. (of eigenlijk iets daar boven....in het RIU zaten we.
het Hotel RIU:
Top, zeer mooi, goede service, mooie tuin (niet heel groot!), ligt direct aan het strand.
Goede shows met professionele mensen.
Buffet was ruim, ruim voldoende, erg lekker dingen, probeer ook eens wat van Jamaica zelf, zoals een vrucht die gewoon "het zelfde is" als een eitje eten...(ben de naam kwijt.)
Ocho Rios; ik vond het weinig voorstellen, een craft market hebben ze daar waar je door iedereen word aangesproken, maar dat is logisch op een makt.
Verder zijn wij bij een Gospel kerkdienst geweest in Ochi ;-) Dit was echt een topper. Erg leuk. Wij zijn helemaal niet gelovig maar dit moet je een X hebben mee gemaakt !! namen werden genoteerd, je werd voorgesteld, mensen kwamen een handje geven etc, erg leuk!!
Wij zijn naar de Blackriver gegaan, behoorlijke trip vanaf Ochi!! (had ik dat geweten hadden we een andere excursie gepakt! Krokodillen gezien, mooie natuur, maar verder viel de Blackriver tegen!
Duns river falls,
Een erg mooi plaatje, een waterval die zijn einde kent in de zee...
Deze waterval beklommen, wel in de zeik regen (daarover later meer) maar het plaatsje is erg mooi! ook weer super natuur!
Bob Marley, Nine-miles. Dit moet je doen... Wij vinden de Regae toch altijd al lekker, dus we moesten even naar Bob. ;-)
Je word nog voordat je op het "erf" komt overlopen door Blowende Rasta's of jij ook wat wil, dus dat is er vol op...
Ook ik heb een blow gekocht daar, maar dat was wat later, gewoon op het "erf" zelf gekocht van een hele relaxe vent. Niks aandringen, gewoon chillen...en pfff, stoned ik was ;-) (niet helemaal opgerookt, paar hijsjes.......)
Glistering waters, ook geweest, in de regen....valt niet veel te zien vonden wij.
Verder hebben we natuurlijk op het strand gelegen om van de zon te genieten, maar, maar maar...we hebben 1.5 week noodweer gehad...regen regen en nog eens regen....
de eerste 3 dagen waren top, mooi weer, hier en daar een schapen wolkje, eind van de dag bewolkt met wat regen, dat is top...maar na 3 dagen werd het om 12:00uur al regen, en niet veel later was het de hele dag regen...pffff, daar word je echt niet vrolijk van!! Dus we hebben een beetje met die ziel onder de arm gelopen, eenmaal Ochi 2 a 3 X gezien te hebben ben ;e er ook wel klaar mee....dus daar zit je dan....
Die regen heeft ons toch een minder gevoel gegeven van Jamaica....het land is super mooi, 1 grote Jungle !! Net Vietnam...(ben ik nooit geweest maar zo voelt het... ;-)
Advies...
ga niet in het regen seizoen, maar dat is natuurlijk ook gelul, wij hebben gewoon pech gehad!!!
Als je in Ochi zit en wilt naar de Blackriver, moet je dat doen, als ik meer info had gehad, was ik liever gaan Bamboevaren en naar Port Antonio gegaan....!!!
Ny Falls, ook erg mooie omgeving, veel heftigere waterval dan Dunn's river, een heerlijke poel beneden aan de waterval, lekker chillen!
Dunsriver super mooi (als de zon schijnt ;-)
Glistering water, viel tegen, door de regen waarschijnlijk !!
Bob Marley: Doen !!

verder heb ik geen gebruik gemaakt van de telefoonnummers die jullie hadden gegeven, daar waar er hele aardige mannen op de taxi zitten via het Resort....
We hebben een hele leuke vakantie gehad, met veeeel te veeeel regen helaas....en dat blijft toch hangen!
Verder een onwijs gaaf land, ga er niet heen voor de lange strips en winkelstraten....het is een derde wereld land !!
Cia ciao!!