Auteur Topic: Muggen  (gelezen 1505 keer)

Ria1961

• Sr. Member
  • Waardering: +8/-4
Muggen
« Gepost op: 13 maart 2010 »

Hallo,

Ik weet niet of ik hier met het onderwerp muggen mag verder gaan waar Bertientje het over had.
Zijn er erg veel muggen in Jamaica??
Ik ben van plan om weer vitamine B1 te gaan slikken als ik naar Jamaica ga.
Vorig jaar kwamen wij uit de Dominicaanse terug en is mijn man best wel behoorlijk ziek geweest dus ik wil die muggebulten graag voorkomen.
Bij mij kwamen ze niet vanwege de B1.
Groetjes Ria

DutchJam

• Administrator
  • Hero Member
  • Waardering: +23/-3
    • Het Nederlands Jamaica Forum
Re: Muggen
« Reactie #1 Gepost op: 13 maart 2010 »

Ria,

Ik heb je vraag inderdaad maar even verplaatst naar hier, dan houden we de boel een beetje overzichtelijk.  ;)

Er zijn wel muggen in Jamaica (waar niet...).
Aan de kusten heb je weinig last, maar in de binnenlanden en dan met name in de vochtige gebieden kun je best last hebben van muggen. Maar voor zover ik weet kunnen ze wel lastig zijn, maar echt gevaarlijk is het allemaal niet. Tenzij je last heb van allergische reacties op de beten natuurlijk.
Malaria komt nauwelijks voor (alleen in regio Kingston zijn recentelijk een paar gevallen voorgekomen), dus daar hoef je ook niet echt schrik van te hebben.

Mijn ervaring is dat je met de juiste insecten werende middelen de overlast tot een minuten kunt beperken. En 's avonds of als je het binnenland in trekt: bedek dan alle blote lichaamsdelen (armen, benen, voeten, ect.).

Verder kun je wel eens irritante creaties tegenkomen die zandvlooien genoemd worden, de beten hiervan zijn vergelijkbaar met muggenbeten. Zie de topic Zandvlooien / Sand flies: http://www.jamaicaforum.nl/index.php/topic,85.0.html
DutchJam
Administrator & Fond of Ja...

Ria1961

• Sr. Member
  • Waardering: +8/-4
Re: Muggen
« Reactie #2 Gepost op: 14 maart 2010 »

Ja, dat forum had ik al gelezen.
Sorry dat ik het op het verkeerde forum had gezet,
We zien wel als we daar zijn en in elk geval zal ik die vitamine B1 alvast gaan slikken.
Wie weet helpt het wel voor die zandvlooien ook.
Groetjes Ria

+ Snel beantwoorden

Met de functie Snel beantwoorden kun snel een bericht plaatsen terwijl je een topic bekijkt, zonder een nieuwe pagina te hoeven laden. Je kunt gewoon bulletin board code en smileys gebruiken, zoals je zou doen in een normaal bericht.
Naam: E-mail:
Verificatie:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan
Typ de afgebeelde letters over:
Welke muziekant zette Jamaica op de kaart?: